• 1
  • 2
2025-02-10, 10:35
Medlem
Generalkosmoss avatar
Ja man har ofta hrt talas om detta uttryck men vad innebr det och stmmer det verkligen?

Enligt mig, efter ett bra antal r p denna jord dr ja observerat studerat det mesta s skulle ja vilja instmma till 100%.

Kvinnor har enligt mig detta som en typ av kraft dom rver bara genom att fddas som kvinna. Mn har det ocks i varierande grad av effektivitet men hos kvinnor r de kusligt starkt, p grnsen till en sorts telepati skulle ja vilja pst.

Antagligen evolutionrt betingat dr det varit frdelaktigt att vara s pass uppmrksam. Nr tjejer sger "ja har en dlig knsla" angende nt d ska man lyssna!
Dom kan knna av sinneslgen och knslor hos andra, ven om man frsker dlja de, s in i helvete bra

Och vilken kille sger typ, "Amen du vet den killen vi sg kl 14 p stan igr med Burberry jacka, mrka byxor och h.m trja m.m" ass detaljer ja aldrig hade uppmrksammat..

Tjejer har fan superkrafter! Med tanke p alla creepy mn dessutom mste de vara livsviktigt att kunna urskilja intentioner bakom folks agerande och liknande.

Vad sger ni?
Citera
2025-02-10, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalkosmos
Ja man har ofta hrt talas om detta uttryck men vad innebr det och stmmer det verkligen?

Enligt mig, efter ett bra antal r p denna jord dr ja observerat studerat det mesta s skulle ja vilja instmma till 100%.

Kvinnor har enligt mig detta som en typ av kraft dom rver bara genom att fddas som kvinna. Mn har det ocks i varierande grad av effektivitet men hos kvinnor r de kusligt starkt, p grnsen till en sorts telepati skulle ja vilja pst.

Antagligen evolutionrt betingat dr det varit frdelaktigt att vara s pass uppmrksam. Nr tjejer sger "ja har en dlig knsla" angende nt d ska man lyssna!
Dom kan knna av sinneslgen och knslor hos andra, ven om man frsker dlja de, s in i helvete bra

Och vilken kille sger typ, "Amen du vet den killen vi sg kl 14 p stan igr med Burberry jacka, mrka byxor och h.m trja m.m" ass detaljer ja aldrig hade uppmrksammat..

Tjejer har fan superkrafter! Med tanke p alla creepy mn dessutom mste de vara livsviktigt att kunna urskilja intentioner bakom folks agerande och liknande.

Vad sger ni?

Troligtvis har kvinnor ingen speciell intuition. De har ju en tendens att skaffa barn med vldsamma mn, vilket talar emot en speciell frmga att knna av mn. Dremot utgr kvinnor alltid ifrn att mn r otrogna och drfr kontrollerar de sina mn in i minsta detalj. Det handlar dock om att de r paranoida.
Citera
2025-02-10, 10:49
Medlem
Citat:

Vad sger ni?

Superkraft r vl att ta i men det r vl lite som en inbyggd verlevnadsstrategi. Man fds in en roll dr man vet att man ofta ses p som byte s d lr man sig ha koll p sin omgivning.
Citera
2025-02-10, 10:53
Medlem
F.Hansens avatar
Hur r att vara ultraparanoid/lttskrmd en superkraft?
Citera
2025-02-10, 10:55
Medlem
Generalkosmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
Troligtvis har kvinnor ingen speciell intuition. De har ju en tendens att skaffa barn med vldsamma mn, vilket talar emot en speciell frmga att knna av mn. Dremot utgr kvinnor alltid ifrn att mn r otrogna och drfr kontrollerar de sina mn in i minsta detalj. Det handlar dock om att de r paranoida.

Kan va djupare faktorer bakom att dom vljer sna mn. Daddy issues m.m.
Just de fenomenet kallar ja "sknheten odjuret instinkten" du ska inte glmma att kvinnor har en moderlig instinkt som r evolutionrt betingat.
Att d "fixa" en bad boy, "odjuret" och gra han till en "prins" kan va en stark dragningsfaktor hos vissa.

Glm ej heller att kvinnor sger intellektuellt att dom gillar snlla fina pojkar, men nr de brjar bli bltt i trosorna och hormoner spkar d jklar vill dom ha en MAN.

Finns en anledning att alla kvinnliga sexnoveller alltid r typ pirater, vampyrer, rich powerful men och liknande lol
Citera
2025-02-10, 10:57
Medlem
Generalkosmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Superkraft r vl att ta i men det r vl lite som en inbyggd verlevnadsstrategi. Man fds in en roll dr man vet att man ofta ses p som byte s d lr man sig ha koll p sin omgivning.

Absolut men dom r ocks kusligt bra p att se in i folks huven och upptcka intentioner, knslotillstnd m.m kusligt bra p de.
Citera
2025-02-10, 11:00
Medlem
KeligKapybaras avatar
Citat:

Vad sger ni?
Det r nog det att kvinnor r bttre p att lsa av det sociala i situationer. Det kallas fr mentaliseringsfrmga.
Citera
2025-02-10, 11:00
Medlem
Citat:
Absolut men dom r ocks kusligt bra p att se in i folks huven och upptcka intentioner, knslotillstnd m.m kusligt bra p de.

Jo men det tillhr. Ja mycket av det beror p knslomssig intelligens. Kvinnor tenderar att ha mer empati och empati lite r som ett eget sprk. Man kan lsa av knslor och vibbar och mrker nr ntt r avvikande.
Citera
2025-02-10, 11:02
Medlem
CC75s avatar
Citat:

Jag r inne p samma spr sig dig Trongen. Mn och kvinnor har olika verlevnadsstrategier. Kvinnor r fysiskt svagare och behver drfr vara "smartare" och mer perceptiva n mn. En man kan vara korkad, ouppmrksam och hamna i dliga / farliga situationer men kan klara sig bra nd pga storlek och aggressivitet. Detsamma gller inte kvinnor, generellt.

Idag med ett frhllandevis tryggt samhlle (historiskt stt) r kvinnors intuition av strre vrde n den fysiska / aggressiva faktorn som mn har.

Sedan r det s att det man trnar och utvecklar, det blir man bttre p. Mn skulle ocks kunna ha denna "superkraft" om vi trnade p den men istllet vljer vi det som fungerat bst fr oss historiskt sett och som vi r biologiskt utvecklade fr och det r fysisk trning.

// CC
Senast redigerad av CC75 2025-02-10 kl. 11:10.
Citera
2025-02-10, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Jag r inne p samma spr sig dig Trongen. Mn och kvinnor har olika verlevnadsstrategier. Kvinnor r fysiskt svagare och behver drfr vara "smartare" och mer perceptiva n mn. En man kan vara korkad, ouppmrksam och hamna i dliga / farliga situationer men kan klara sig bra nd pga storlek och aggressivitet. Detsamma gller inte kvinnor, generellt.

Idag men ett frhllandevis tryggt samhlle (historiskt stt) r kvinnors intuition av strre vrde n den fysiska / aggressiva faktorn som mn har.

Sedan r det s att det man trnar och utvecklar, det blir man bttre p. Mn skulle ocks kunna ha denna "superkraft" om vi trnade p den men istllet vljer vi det som fungerat bst fr oss historiskt sett och som vi r biologiskt utvecklade fr och det r fysisk trning.

// CC

Ja man lr sig mer genom livet ocks. Jag har sjlv rkat ut fr en del nr jag gtt sjlv s nr jag r i sna situationer gr hjrnan p hgvarv. Dock kan ju det av vissa ses som hat mot mn vilket r jobbigt d det inte r ntt man rr fr riktigt.
Citera
2025-02-10, 11:12
Medlem
Generalkosmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

Idag men ett frhllandevis tryggt samhlle (historiskt stt) r kvinnors intuition av strre vrde n den fysiska / aggressiva faktorn som mn har.

// CC

Absolut, der r helt klart evolutionrt.
Jordan Peterson snackar ju att hos mn, hur civilt det n r, s r kapaciteten till fysiskt vld stndigt nrvarande. Man kan se de mer i traditionella samhllen t.ex Yemen dr det r civilt och man ska bete sig men mn gr nd runt me feta dolkar. Hos oss i vst inte ppet p samma stt men det r nrvarande, kanske drfr man inte tar trans mn p samma allvar.
Kvinnor lever med risk p ett annat stt drfr mste dom va vldigt perceptiva.
Citera
2025-02-10, 11:12
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ja man lr sig mer genom livet ocks. Jag har sjlv rkat ut fr en del nr jag gtt sjlv s nr jag r i sna situationer gr hjrnan p hgvarv. Dock kan ju det av vissa ses som hat mot mn vilket r jobbigt d det inte r ntt man rr fr riktigt.

S r det. Jmfr ven med de mn som varit strid eller ofta i farliga situationer. De utvecklar ofta en hg perceptiv frmga ven om de r elitsoldater och extremt vltrnade och duktiga p vld.

// CC
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in