Citat:
Du fr fortfarande specifiera dig p vilket stt.
[quote=CC75|91007384]
Jmfr mnniskors intelligens. Alla har ngon form av intelligens men nyttjar den inte alltid.
Intelligens r rtt "ltt" att mta, frklara & hnvisa till dom positiva effekterna. tom i sm mngder.
Kvinnors frnimmelse - not so much
Du har ju inte ens lyckats ppeka att det ens r ngot verkligt n. nnu mindre vad den r bra till fr.
Medans jag hvdar om den ens existerar vad r den bra fr?
// CC
Citat:
Du framstller det (min tolkning) att kvinnors intuition r meningsls d den inte nyttjas till ngot positivt. Positivt fr vem? Jag hvdar att denna intuition har tjnat kvinnor generellt vl genom historien. Att tnka lngre r att se bortom en minoritet som inte nyttjar sin frmga och se de som faktiskt nyttjar den. Bara fr att inte alla nyttjar den r den inte meningsls. Jmfr mnniskors intelligens. Alla har ngon form av intelligens men nyttjar den inte alltid. Det innebr inte att intelligens r meningsls fr dem sjlva, deras omgivning eller fr samhllet i stort.
// CC
Ahh! Men se nu gjorde du en pong som jag kan svara p - Som jag tom redan har svarat p i mitt frsta inlgg.Du framstller det (min tolkning) att kvinnors intuition r meningsls d den inte nyttjas till ngot positivt. Positivt fr vem? Jag hvdar att denna intuition har tjnat kvinnor generellt vl genom historien. Att tnka lngre r att se bortom en minoritet som inte nyttjar sin frmga och se de som faktiskt nyttjar den. Bara fr att inte alla nyttjar den r den inte meningsls. Jmfr mnniskors intelligens. Alla har ngon form av intelligens men nyttjar den inte alltid. Det innebr inte att intelligens r meningsls fr dem sjlva, deras omgivning eller fr samhllet i stort.
// CC
Iaf,
Det hnder att man lser saker som "blngde irriterat p addidas snubben, men blev bara ignorerad"
-No shit sherlock! Du har inte telepatiska krafter! Vad fr dig tro det?
Eller "Han borde ju fatta att jag vill ha XXX-sak utan att jag sger det"
-Har fortfarande inte telepatiska krafter