2025-02-10, 16:42
Medlem
orrtupps avatar
Vad skulle ni hellre se live, en stor världsartist/band eller ett tribute band som spelar artisten/bandets musik?

Personligen skulle jag numera föredra tribute bandet eftersom de skulle spela och sjunga på riktigt istället för att köra med förinspelad musik som de stora artisterna gör idag.
Citera
2025-02-10, 17:06
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Vad skulle ni hellre se live, en stor världsartist/band eller ett tribute band som spelar artisten/bandets musik?

Personligen skulle jag numera föredra tribute bandet eftersom de skulle spela och sjunga på riktigt istället för att köra med förinspelad musik som de stora artisterna gör idag.

Det beror väl på vilka artister. Jag såg Jethro Tull för ett tag sedan, de gör allt live. Och jag skulle aldrig se ett Jethro Tull tribute-band.
Citera
2025-02-10, 17:11
Medlem
slagskotts avatar
I den genren jag lyssnar på är det dödsstraff, jag vet att motley crue gjorde det men det är inte något jag direkt lyssnar på.
Citera
2025-02-10, 18:02
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det beror väl på vilka artister. Jag såg Jethro Tull för ett tag sedan, de gör allt live. Och jag skulle aldrig se ett Jethro Tull tribute-band.
Hur vet du att de gör allt live? Det är ju inte så att band som Eagles eller artister som Taylor Swift är öppna med att de använder playback.

Nu är förstås Jethro Tull lite speciella förstås.
Citera
2025-02-11, 09:18
Medlem
grungewhores avatar
Varken eller.

Skulle aldrig gå och se en världsartist ever again, oavsett genre. Livemusik på en klubb för 2-400 pers absolut.

Men det senaste frankensteinmonstret är väl dessa avatarkonserter med Abba, Kiss m fl. Om man inte är rejält nyfiken på tekniken specifikt (vilket jag förstår man kan ha viss begränsad nymodighetsintresse för) så har jag svårt att förstå hur man kan lockas att se sån jävla dynga.
Citera
2025-02-11, 09:22
Medlem
ANFALLSKRIGs avatar
fast abba är väl något man skulle vilja se ändå, agnetha och frida live, för 40 år sedan
Citera
2025-02-11, 09:54
Medlem
For sure världsartist, kommer ihåg när man bara var barn och man önskade man kunde gå på konserter för vissa artister och nu idag så spelar dem inte längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in