2025-02-10, 19:41
Medlem
Hallå!

Jag har aldrig rört en cigg men jag tycker om bjuda, folk blir ofta väldigt glada och det tycker jag är fint.

Det största problemet jag har är att jag inte kan någonting om just cigaretter så jag vet aldrig vilka jag ska köpa, det finns så jävla många val. Vet också att det är skillnader mellan olika märken och att folk preferenser.

Därför undrar jag vilka sorter ni tror hade passat allra bäst i rollen som bjudcigg. Cigg som så många som möjligt hade uppskattat och som jag kan ha som go to så att jag slipper tänka.
Citera
2025-02-10, 19:50
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThomasLarsson
Hallå!

Jag har aldrig rört en cigg men jag tycker om bjuda, folk blir ofta väldigt glada och det tycker jag är fint.

Det största problemet jag har är att jag inte kan någonting om just cigaretter så jag vet aldrig vilka jag ska köpa, det finns så jävla många val. Vet också att det är skillnader mellan olika märken och att folk preferenser.

Därför undrar jag vilka sorter ni tror hade passat allra bäst i rollen som bjudcigg. Cigg som så många som möjligt hade uppskattat och som jag kan ha som go to så att jag slipper tänka.
Skulle rekommendera dessa. God smak till bra pris. https://www.citygross.se/matvaror/to...-p101270112_ST
Citera
2025-02-10, 19:53
Medlem
Jag.gillar.pepsis avatar
Marlboro gold skulle jag säga. Har aldrig stött på någon som tackade nej till en
Citera
2025-02-10, 20:06
Medlem
Severlohs avatar
Rulla ihop fent tillsammans med lite tobak och lägg i ett paket marlboro röda så blir du populär.
Citera
2025-02-10, 20:43
Medlem
Det flesta unga röker camel blue.
Ingen som klagar på dom.
Citera
2025-02-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag.gillar.pepsi
Marlboro gold skulle jag säga. Har aldrig stött på någon som tackade nej till en

+1
Citera
2025-02-10, 23:32
Medlem
19As avatar
Försök få tag på några internationella cigarretter som är ovanliga i sverige. Typ Rothmans, John Player Special, Davidoff eller Dunhill.
Franska cigaretter som Gitanes eller Gauloises funkar säkert också lika bra.
Du kommer ge ett världsvant och intressant intryck om du halar fram någon av dessa cigaretter och de leder säkert till vidare konversation.
Särskilt Dunhills breda paket är löjligt stiligt att fiska upp ur innerfickan: https://www.shutterstock.com/editori...0w-559690e.jpg
Och såklart har du en vacker tändare att bjuda på eld med, inte så noga med modell egentligen så länge det inte är en engångständare i plast eller en Zippo.

Tänk på att cigaretter är färskvara och torkar snabbt ut och smakar sämre så bjud inte på flera månader gamla cigaretter utan försök göra av med paketet inom en vecka från att du öppnat det.
Citera
2025-02-10, 23:54
Medlem
pn222jws avatar
Förvara ett paket Marlboro i frysen som bjudcigg.
Citera
2025-02-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19A
Tänk på att cigaretter är färskvara och torkar snabbt ut och smakar sämre så bjud inte på flera månader gamla cigaretter utan försök göra av med paketet inom en vecka från att du öppnat det.

Hade ingen aning om att cigg torkar, se vad man lär sig!

Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Förvara ett paket Marlboro i frysen som bjudcigg.

Antar att detta har med vad jag nyss har fått reda på att göra. Hade en glasburk med gummiring också fungerat?

Är det verkligen en grej med frysta cigg? Spontant låter det orimligt men vad vet jag.
Citera
2025-02-11, 17:58
Avstängd
lucky strike tror jag.... om jag hade rökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in