Idag, 08:25
Medlem
grattis Sverige! korruptionen fortsätter att öka i landet enligt ny rapport.

hur känns det för er svenskar?

""En av de största riskerna för korruption i Sverige är den organiserade brottsligheten där infiltration, utpressning och annan otillåten påverkan av centrala samhällsfunktioner är återkommande inslag. Den utgör en grogrund för en alltmer sofistikerad korruption som påverkar välfärden och där även bolag utnyttjas som brottsverktyg. Välfärdsbrottslighet är många gånger i själva verket korruption”, påpekar Ulrik Åshuvud."

https://www.transparency.se/nyheter/...niva-aven-i-ar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...lt-mer-korrupt

jag kan garantera att nästa år kommer sveriges placering vara ännu sämre, samtidigt som politiker springer och jagar vanliga människor, som nu tex med att ta ifrån skötsamma människors jaktvapen
Citera
Idag, 08:44
Medlem
Jordgubbes avatar
Ja fy sjutton, senaste världskartan ser ju riktigt illa ut. Tittar man noga är ett par länder gulare.
Citera
Idag, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx

""En av de största riskerna för korruption i Sverige är den organiserade brottsligheten där infiltration, utpressning och annan otillåten påverkan av centrala samhällsfunktioner är återkommande inslag. Den utgör en grogrund för en alltmer sofistikerad korruption som påverkar välfärden och där även bolag utnyttjas som brottsverktyg. Välfärdsbrottslighet är många gånger i själva verket korruption”, påpekar Ulrik Åshuvud."

jag kan garantera att nästa år kommer sveriges placering vara ännu sämre, samtidigt som politiker springer och jagar vanliga människor, som nu tex med att ta ifrån skötsamma människors jaktvapen

Kan det vara för att majoriteten av alla förundersökningar mot tjänstemän läggs ner?
Hm
Citera
Idag, 09:09
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:

Den utveckling som vi prognoserade för Sverige under 1990-talet har i nutid visat sig vara helt riktig med ökande brottslighet på alla områden.
Sverige visar sig nu vara precis lika oförmöget som de dåvarande Kommunistländerna att försvara sig mot en brottslighet som sprider sig till varje sektor inklusive kommuner och tom. staten.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Kan det vara för att majoriteten av alla förundersökningar mot tjänstemän läggs ner?
Hm
Alla ska med!
Gissa vilka som "inte såg det komma", var aktivt delaktiga eller fick "sin del" av bytet.
Man är "aktivt naiva" av dumhet eller delaktighet, lika illa båda förklaringarna.
I andra länder är brottsrubriceringen "kriminell underlåtenhet" och bestraffas med långa fängelsestraff då det gäller statens/kommunens pengar.
Senast redigerad av RobbanUC Idag kl. 09:23.
Citera
Idag, 09:12
Medlem
Citat:
Hm

snarare den svenska mångkulturen och dess påverkan på sverige
Citera
Idag, 09:29
Medlem
Citat:
snarare den svenska mångkulturen och dess påverkan på sverige

Korruption har inget med mångkultur att göra.
Det märks att du inte har någon livserfarenhet.
Citera
Idag, 10:17
Medlem
Citat:
Korruption har inget med mångkultur att göra.
Det märks att du inte har någon livserfarenhet.
Trollar du eller? Varenda korrupt advokat eller läkare vi har sett de senaste åren är arab. Alla assistansbedrägerier är romer eller araber. Det har sannolikt med gener att göra, för de är lika korrupta i sina hemländer, medan svenskar hade byggt upp ett samhälle där vi litade på varandra och hade hög moral.
Citera
Idag, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saskatoon9786
Trollar du eller? Varenda korrupt advokat eller läkare vi har sett de senaste åren är arab. Alla assistansbedrägerier är romer eller araber. Det har sannolikt med gener att göra, för de är lika korrupta i sina hemländer, medan svenskar hade byggt upp ett samhälle där vi litade på varandra och hade hög moral.

Jag är enig med dig. Men låt oss för den skull inte förneka att korruption finns även bland svenskar. Ex kommunala tjänstemän, jag tänker främst på Göteborg. Men även bland hantverkare och arbetare på stora industrier. Men då kallas det väntjänster och drabbar mest den privata sektorn. Men absolut, den stora delen är absolut pga mångkulturen, det är jag övertygad om.
Citera
Idag, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Jag är enig med dig. Men låt oss för den skull inte förneka att korruption finns även bland svenskar. Ex kommunala tjänstemän, jag tänker främst på Göteborg. Men även bland hantverkare och arbetare på stora industrier. Men då kallas det väntjänster och drabbar mest den privata sektorn. Men absolut, den stora delen är absolut pga mångkulturen, det är jag övertygad om.
Absolut, jag erkänner att jag lät lite väl svartvit. Du har helt rätt.
Citera
Idag, 11:49
Medlem
Vi skulle behöva rensa i leden.
Citera
Idag, 11:49
Medlem
Klappasäftens avatar
Varför fortsätter politikerna att blunda? Efter krig är korruption det skadligaste ett samhälle kan uppleva. Sätt hårt mot hårt mot den organiserade brottsligheten! Sverige kommer förlora ännu mer på dessa nyheter än bara korruptionen i sig.

Danmark måste göra någonting rätt när de ligger på toppen av listan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in