• 1
  • 2
Igår, 17:40
Medlem
Varför är Åkesson den enda parti politiker som inte besökt Örebro efter 4/2. Idag undrar jag hur partiledaren för landets 2a största parti inte närvarar under minnesceremonin i Örebro idag?

Jag tycker att det är för jävligt att alla partipolitiker inte var på plats idag, då alla är dem lika skyldiga till eländet i vårat land, men än jävligare är det att någon som får över 20% av landets röster inte deltar i detta.

Diskutera.
Citera
Igår, 17:51
Medlem
MarcoStars avatar
Åkesson är så fåordig som möjligt när det gäller Örebro-massakern eftersom han är fullt medveten om sin egna roll i det toxiska samhällsklimat och polarisering som förorsakar såna här dåd. Det kommer bli en allmän diskussion framöver om hur politiker uttrycker sig i invandringsfrågor och där kommer Åkesson ha väldigt svårt att navigera.
Citera
Igår, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
Varför är Åkesson den enda parti politiker som inte besökt Örebro efter 4/2. Idag undrar jag hur partiledaren för landets 2a största parti inte närvarar under minnesceremonin i Örebro idag?

Jag tycker att det är för jävligt att alla partipolitiker inte var på plats idag, då alla är dem lika skyldiga till eländet i vårat land, men än jävligare är det att någon som får över 20% av landets röster inte deltar i detta.

Diskutera.

Han är väl inte lika intresserad av symbolpolitik som de övriga partiledarna.
Citera
Igår, 18:10
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onsala
Han är väl inte lika intresserad av symbolpolitik som de övriga partiledarna.
Om det är något SD är intresserade av så är det väl symbolpolitik? Just i denna fråga kanske dock inte symbolerna man vill använda skulle gå hem i stugorna?
Citera
Igår, 18:12
Medlem
kajus333s avatar
Citat:

Diskutera.

Han har ingen bildning, ingen verklighetskontakt, men sitter hemma och idisslar sina vanföreställningar om Sverige som det var på Astrid Lindgrens tid.
Citera
Igår, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Han har ingen bildning, ingen verklighetskontakt, men sitter hemma och idisslar sina vanföreställningar om Sverige som det var på Astrid Lindgrens tid.

Med tanke på att det mesta Åkesson sagt/varnat för de senaste 15 åren har blivit verklighet och mer därtill, så har han sannolikt mer verklighetskontakt än den rödgröna röran
Senast redigerad av Onsala Igår kl. 18:18.
Citera
Igår, 18:16
Medlem
TurretWithHatchs avatar
Han kanske skulle velat det men blir väl något paradoxalt samtidigt som partiet är i lågor för att man är oense med resten av regeringen om vapenfrågan. Vapenfrågan är en direkt kausal följd av det som skedde i Örebro.

Sen är mitt intryck av Åkesson att han är ganska obrydd numera om det mesta. Det var mer fart i honom för 15 år sedan.
Citera
Igår, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Om det är något SD är intresserade av så är det väl symbolpolitik? Just i denna fråga kanske dock inte symbolerna man vill använda skulle gå hem i stugorna?

Vet du överhuvud taget vad ordet symbolpolitik betyder?
Citera
Igår, 18:19
Medlem
Citat:
Du har ett antal fel i ditt påstående; Åkesson har inte påstått att masskjutningen var symbolpolitik. Jag påstår att "åka till Örebro för att deltaga i en tyst minut" kanske anses vara vara symbolpolitik av Åkesson.

Det blir än mer symbolpolitik när han inte åker för att göra något konstigt statement. Hade gärningsmannen varit en annan så hade han varit först i raden. Åkesson borde veta att det har med etik och moral att som företrädare för landets näst största parti borde visa sitt stöd till de omkomna, anhöriga, lärare, elever, Örebro. Nä då tycker han att det är symbolpolitik. Då tycker Åkesson att kungaparet bara var på plats för att öka sitt apanage då?
Citera
Igår, 18:20
Medlem
Citat:
Med tanke på att det mesta Åkesson sagt/varnat för de senaste 15 åren har blivit verklighet och mer därtill, så har han sannolikt mer verklighetskontakt än den rödgröna röran

Han är exakt lika delaktigt till att Sverige ser ut som det gör.
Citera
Igår, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Han kanske skulle velat det men blir väl något paradoxalt samtidigt som partiet är i lågor för att man är oense med resten av regeringen om vapenfrågan. Vapenfrågan är en direkt kausal följd av det som skedde i Örebro.

Sen är mitt intryck av Åkesson att han är ganska obrydd numera om det mesta. Det var mer fart i honom för 15 år sedan.

kan jag iofs hålla med om. Men konstigt prioriterat tycker jag, med att bråka med Jomshof istället för att delta i örebro
Citera
Igår, 18:23
Medlem
Citat:
Det blir än mer symbolpolitik när han inte åker för att göra något konstigt statement. Hade gärningsmannen varit en annan så hade han varit först i raden. Åkesson borde veta att det har med etik och moral att som företrädare för landets näst största parti borde visa sitt stöd till de omkomna, anhöriga, lärare, elever, Örebro. Nä då tycker han att det är symbolpolitik. Då tycker Åkesson att kungaparet bara var på plats för att öka sitt apanage då?

Du gör en massa antaganden och påståenden som du tycker är relevanta. Andra lägger sin tid på det de tycker är viktigare. Vad har kungaparet och apanage med Åkesson att göra tex.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in