2025-02-12, 04:55
Medlem
MrMarios avatar
Är det bara jag som känner att det är en axelryckning med de som skjutits och dött vid vuxenskolan i Örebro? Men frågan är om likgiltigheten är pga. offren var invandrare, eller om det är pga. generell avtrubbning i.om. allt våld i samhället som drabbar oskyldiga; bombningar och skjutningar på daglig basis.

Jag känner viss lättnad över att det inte var svenskar som sköts, det måste jag erkänna. Men redan innan vi visste vilka offren var så reagerade jag inte nämnvärt, så jag tror ändå det främst handlar om generell avtrubbning i.om. Sverige är ett sånt våldsamt land numera.

Några andra som inte känner ett skvatt pga. skjutningen, tror ni det beror på dödsoffren eller är ni också bara avtrubbade?
Citera
2025-02-12, 05:02
Medlem
Känner väll precis som jag känner inför andra skjutningar, varken mer eller mindre.
Citera
2025-02-12, 05:07
Medlem
AlfaQhards avatar
Du är inte ensam, känner ingenting för dessa individer, känner mer sympati för GM.

Dock kommer ju det bli ett larvigt monument och skit, garanterat.
Citera
2025-02-12, 05:25
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Är du rasist?

Tror inte riktigt på det här med avtrubbning.
Citera
2025-02-12, 05:46
Medlem
Fistkramps avatar
Precis. Jag känner tillochmed sympati för mördaren och skulle lätt kunna bidra med några tusen till hans minnesfond, varför?

Nästan varje vecka hör jag folk säga "åh dessa jävla invandrare" "det bara skjuts och sprängs och de är bara invandrare som håller på så" etc

Nu när en kille verkligen gör skillnad och rensar bort ett par invandrare från vårt land ja då är det plötsligt snyft snyft buhuu å så synd

Dubbelmoralens land Sverige.. 99% är obekant med offren i Sverige, så sluta gråta.
Citera
2025-02-12, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Är du rasist?

Tror inte riktigt på det här med avtrubbning.
Avtrubbad blir man. Det är ju skjutning eller sprängning varenda jävla dag numera.
Citera
2025-02-12, 05:51
Medlem
Jag känner ingenting heller faktiskt.
Mest pga att de flesta var muslimer, som ändå vill dö. Hela deras religion går ut på att "komma till allan"
Och på nåt sätt var detta väntat. Svenskarna är så jävla trötta på ala dessa jävla invandrare att dom spyr.
Citera
2025-02-12, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp
Precis. Jag känner tillochmed sympati för mördaren och skulle lätt kunna bidra med några tusen till hans minnesfond, varför?

Nästan varje vecka hör jag folk säga "åh dessa jävla invandrare" "det bara skjuts och sprängs och de är bara invandrare som håller på så" etc

Nu när en kille verkligen gör skillnad och rensar bort ett par invandrare från vårt land ja då är det plötsligt snyft snyft buhuu å så synd

Dubbelmoralens land Sverige.. 99% är obekant med offren i Sverige, så sluta gråta.

Dom flesta spelar charader för att inte verka "rasister"

som den 4 hövdade somaliermorsan som dog. Var i herrans tid annars hade hon garanterat tryckt ut sig 4 till som ska slåss om sommarjobben och lägenheterna och guccikepsarna om några år
Citera
2025-02-12, 05:56
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarint
Jag känner ingenting heller faktiskt.
Mest pga att de flesta var muslimer, som ändå vill dö. Hela deras religion går ut på att "komma till allan"
Och på nåt sätt var detta väntat. Svenskarna är så jävla trötta på ala dessa jävla invandrare att dom spyr.

Vem är allan de vill komma till?

Varför vill de dö? De pluggade ju, och försökte iaf jämte mot andra som lever som parasiter i samhället vilket tex denna mördare hade gjort i flera år.
Citera
2025-02-12, 06:01
Medlem
Klandalfs avatar
Jag känner aldrig något inför en skjutning, men jag känner nog ännu mindre inför den här skjutningen.
Citera
2025-02-12, 06:02
Medlem
Tillskilland från incelracisterna i tråden så försökte dessa människor utbilda sig och bidra till samhället.

Fan vad vidriga ni är.
Citera
2025-02-12, 06:07
Medlem
kraftfoders avatar
När Estonia sjönk så tyckte jag att det var tråkigt, samt annandag jul 2004 när tsunamin drabbade semesterfirare i Thailand etc. Samt även Örebro.

Men det stannar där, dvs. jag kondolerar de drabbade men inget mer.
Oavsett ursprung. "Det var ju tråkigt att höra", typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in