2025-02-12, 10:38
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Någon som vet vart jag kan hitta en lista med lätta lastbilar som har 20 kubik lastutrymme eller mer? Eller vart jag enkelt kan söka. Google tar mig bara till diverse uthyrningsfirmor.

Den ska användas till flytt. Så tips utöver lastutrymme när det kommer till val av fordon mottages gärna också. Baklyft t.ex. är väl nödvändigt.

Kanske blir svårt att utföra uppdraget med en lätt lastbil, det är det jag försöker klura ut. Storlek, max vikt osv kanske blir svårt att få ihop.

Visste inte om tråden passade här eller i köp råd så mod får väl flytta om den ligger fel.
Citera
2025-02-12, 13:53
Medlem
LostinDarknesss avatar
Vet inte hur många kubik ett skåp innehåller i en lätt lastbil exakt men gissar på att det iallafall inte är över 14-16 kubik. Sedan så får du väl inte lasta mer än MAX 600kg. Glöm inte att räkna med med passagerare.

Klart du kan flytta med en sådan, men du får ju köra flera gånger då.
Du har väl typ Iveco, Wv crafter att välja mellan typ? Mercedes kanske har någon med.
Citera
2025-02-12, 14:57
Medlem
Här är en att hyra via Hygglo.

https://www.hygglo.se/i/479-latt-las...-18-kbm-b-kort
Citera
2025-02-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman
Här är en att hyra via Hygglo.

https://www.hygglo.se/i/479-latt-las...-18-kbm-b-kort

I länken står det 18, i rubriken 20 och i beskrivningen 19. Bra koll de har.
Citera
2025-02-12, 17:14
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InbilladGalenskap
Någon som vet vart jag kan hitta en lista med lätta lastbilar som har 20 kubik lastutrymme eller mer? Eller vart jag enkelt kan söka. Google tar mig bara till diverse uthyrningsfirmor.

Den ska användas till flytt. Så tips utöver lastutrymme när det kommer till val av fordon mottages gärna också. Baklyft t.ex. är väl nödvändigt.

Kanske blir svårt att utföra uppdraget med en lätt lastbil, det är det jag försöker klura ut. Storlek, max vikt osv kanske blir svårt att få ihop.

Visste inte om tråden passade här eller i köp råd så mod får väl flytta om den ligger fel.

Problemet med lätta lastbilar är att de som är volymsväljande bär mycket lite vikt, typ 700 kg och det är verkligen inte mycket. Ett flyttlass blir betydligt tyngre. Jag rekommenderar verkligen inte att köra med överlast.
Citera
2025-02-12, 22:16
Medlem
Som sagt, med en lätt lastbil kommer vikten vara den begränsande faktorn (och glöm inte att eventuella passagerare räknas in i lastvikten). En lyft är givetvis en stor hjälp i arbetet, men även den minskar lastvikten ganska mycket.
Citera
2025-03-14, 19:57
Medlem
AlanGreens avatar
iveco daily

mercedes sprinter

bra bilar, gör jobbet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto