Citat:
Ursprungligen postat av
Muppety
Jag har nästan kommit över mitt misslyckande. Har alltid velat bli forskare i t.ex. partikelfysik, men har inte ens en komplett gymnasieexamen. Men jag har mått väldigt dåligt över att jag inte lyckats här i livet, men numera går jag i.a.f. inte runt o tänker på självmord varje dag, utan försöker se fram emot o ta dagen som den kommer när jag vaknar.
Jag är inte dum på nått sätt, det är p.g.a. sjukdom jag inte har godkänt i alla ämnen. T.ex. när jag skulle börja ta igen betygen på Komvux, så hade jag fått ett nytt hopp om att nå målet, men tvingades sjukskriva mig igen redan andra dagen där. Då får man känslor av misslyckande o känner sig bara som en onödig belastning för samhället.
Jag förstår att det känns svårt just nu. Det finns inga enkla lösningar, men ibland handlar det bara om att hitta lite drivkraft för att ta sig vidare. Din berättelse är långt ifrån över – du har fortfarande många kapitel kvar att skriva, och det är du som avgör hur den slutar. Misslyckanden är bara en del av resan, och du har styrkan att ta dig igenom det här.