• 1
  • 2
2006-08-25, 16:45
Medlem
Finns det någon kur som funkar vid magsår eller är det bara att lägga tankarna på hyllan så länge?

Alla orala kurer är väl bara att glömma men hur är det med inject?
Citera
2006-08-26, 01:15
Medlem
Helt riktigt, orala saker är uteslutet och jag tror att det är en dålig ide´ att kura överhuvudtaget, då blödningsbenägenheten ökar på vissa och högt bloddtryck på andra.

Sköt om din kropp i stället, så kanske magsåret läker ut.
Citera
2006-08-26, 19:37
Medlem
Tack.

Jag ana det också.

Tänkte bara kolla med er, då blir det att lägga undan allt så länge då och hoppas på det bästa
Citera
2006-08-27, 05:06
Medlem
LD50s avatar
Det är väl oftast också en psykisk ohälsa som ligger bakom ett magsår vilket även det är ett stark argument för att vänta med att kura tills man mår bättre.
Citera
2006-08-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LD50
Det är väl oftast också en psykisk ohälsa som ligger bakom ett magsår vilket även det är ett stark argument för att vänta med att kura tills man mår bättre.

Nja, det kom som en chock för mig, men jag har ett stressigt jobb och det bidrar till en stressig livsstil tyvärr. Så har fått börja ta tag i det där ordentligt nu igen. I övrigt är allt okej. Men vi får se, låter iaf magen få en bra tag på sig att läka först.
Citera
2006-08-28, 00:05
Medlem
Psyko Dads avatar
de tre vanligaste orala prepparaten finns ju också i injectform, mer eller mindre likvärdig stress på för lever men magen klarar sig bra mycket bättre...

största frågan om du sak eller inte är ju vad ditt magsår består av ...
Citera
2013-08-20, 16:46
Medlem
magsår mm, Kan jag kura?

Tjenare kära fbare, har länge funderat på att börja kura, men har alltid gett upp den tanken för att jag har så mycket problem med magen. Så jag undrar, Tror ni det är lugnt att jag kurar eller borde jag skita fullständigt i det. Tänkte köra på D-bollar oralt och/eller testo inject.
Tacksam för svar! MvH //Psykoslars
Citera
2013-08-20, 16:51
Medlem
Testo injekt är lindrigare än dbollar biverkningsmässigt, så det är nog det bästa alternativet isåfall som första kur. Men hur det påverkar din mage får någon annan svara på.
Citera
2013-08-20, 16:52
Medlem
proteinftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsykosLars
Tjenare kära fbare, har länge funderat på att börja kura, men har alltid gett upp den tanken för att jag har så mycket problem med magen. Så jag undrar, Tror ni det är lugnt att jag kurar eller borde jag skita fullständigt i det. Tänkte köra på D-bollar oralt och/eller testo inject.

Skulle inte ens titta åt orala prepp. Testo inject för dig, kanske primo eller deca men enbart låga doser och "snälla" prepp.
Citera
2013-08-20, 16:57
Medlem
Undvik orala bara. Har själv haft magkatarr och åt omeprazol. Klarar inte av 17aa prepp (testat winstrol och dbol) - det svider ganska fort. Alkohol är ingen höjdare för mig heller i annat än måttliga doser ska nämnas.

Inject - inga problem alls.
Citera
2013-08-20, 18:57
Medlem
sedans avatar
Sammanfogade ämnen
/MOD
Citera
2013-08-21, 11:21
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsykosLars

Jag håller med de som säger för helvete ta inte D-boll om du har problem med magen. Jag slutade med orala när jag haft magkatarr 3-4 gånger, och katarren kom alltid efter ett par veckor på D-boll. Efter jag slutade har jag inte haft katarr igen, även om magen inte är helt frisk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in