Igår, 17:24
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/r...or-moderaterna

Genuin ideologisk resa eller märker av att det finns en risk att stå utan politiskt arbete efter nästa riksdagsval? Förvisso hoppar han till ett kommunalt uppdrag i Nacka, men kanske siktar på en ny riksdagsplats på sikt?
Citera
Igår, 17:44
Medlem
TurretWithHatchs avatar
De skälen han anförde för ett byte var i min mening oklanderliga. Sverige går mot en polisstat och det parti som är mest för en sådan stat lockar nog en hel del med invandrarbakgrund då det är fungerande lösningar i länderna de kommer från.

Bytet ska därför ses som symptomatiskt för den svängande opinionen och ytterligare ett kvitto på det är att det sker i nära anslutning men efter Örebro-dådet.
Citera
Igår, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
De skälen han anförde för ett byte var i min mening oklanderliga. Sverige går mot en polisstat och det parti som är mest för en sådan stat lockar nog en hel del med invandrarbakgrund då det är fungerande lösningar i länderna de kommer från.

Bytet ska därför ses som symptomatiskt för den svängande opinionen och ytterligare ett kvitto på det är att det sker i nära anslutning men efter Örebro-dådet.
Hannah har enligt vad jag hört varit en ovanligt vettig folkpartist så jag är inte förvånad över bytet. Liberalerna är ena riktiga mähän som riksdagen skulle klara sig utan.
Men om jag fattade rätt så ger han upp sin plats så L kan ta in nån stolle som ersättare? Hade varit bättre om han stal med sig sin riksdagsplats till M.
Citera
Igår, 17:50
Medlem
Studsbolls avatar
Råttorna lämnar det sjunkande skeppet, konstigare är det inte.
Citera
Igår, 18:21
Medlem
Som sagt, lämnar ett sjunkande skepp.
Även fast röstar höger hade det varit gött att bli av med dessa små skitpartier som väsnas alldeles för mycket.
Man kan ju alltid hoppas på att C och MP gör dom sällskap, men tyvärr kommer väl dom lyckas kravla sig fast.
Citera
Igår, 18:37
Medlem
321js avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/r...eraternaRobert
Hannah lämnar Liberalerna och riksdagen för Moderaterna, skriver han på X. Helene Odenjung (L), fd vice partiordförande och kommunalråd i Göteborg tar Hannahs riksdagsplats.

Nyheten på samma sida:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...ierna-nagonsin
Det är ingen munter läsning för Centerpartiet och Liberalerna i SVT/Verians februarimätning. Mittenpartierna får tillsammans det lägsta stödet i opinionen sedan institutets mätningar inleddes för över 50 år sedan.

Nu måste vi centerpartister och liberaler tänka på våra kommande inkomster. Kommer stödröstarna att räcka till? Har Gud övergett oss?

https://via.tt.se/pressmeddelande/33...sherId=3236254
OECD tar regelbundet fram statistik som jämför hur mycket hushåll har att leva på vid arbetslöshet jämfört med vid arbete. Med utgångspunkt i detta visar TCO i en ny rapport att Sverige är sämre än genomsnittet inom EU, på plats 16 av 27. Detta trots att taket i a-kassan höjts temporärt fram tills 2023. Vid ordinarie nivåer hamnar Sverige på plats 21 av 27.

Samtidigt tror 9 av 10 förvärvsarbetande att den svenska a-kassans ersättning är genomsnittlig eller bland de högsta i Europa. Ännu fler, 95 procent, vill att Sverige ska ligga i topp eller på medelnivå. Det visar en ny undersökning som Novus utfört åt TCO.
Senast redigerad av 321j Igår kl. 18:52.
Citera
Igår, 18:38
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaHolmsString
Kan nog vara så att han lämnar av andra anledningar också. Chansen L stannar i Riksdagen efter nästa val är kanske inte jättestora.
Råttorna lämnade det sjunkande skeppet. Hannah tillhör dem som grävt de liberala partiets grav genom att överge den genuint liberala ideologin för höger populismen. Nu när alltså medverkat till partiets undergång överger han det.

Är det bara jag som tycker att den gode Robert inte verkar särskilt sympatisk?
Citera
Igår, 20:13
Medlem
NoTruces avatar
Så han går från ljusblå till mörkblå globalism. Good riddance.

Trodde i alla fall att han skulle sikta på någon smaskig regionrådspost, men det kanske kommer?
Citera
Igår, 21:26
Medlem
Hannah är definitivt en av de mest trovärdiga Liberalerna.
Har läst hans bok Potatisskallen, om uppväxten i utanförskap och tveklöst drivs han av ideologi.
Men han har aldrig varit populär i riksdagsgruppen, liksom Sabuni talade han klarspråk om invandringen.
Så vitt jag vet gick han heller aldrig i någon prideparad, trots att han själv är gay.
Hoppas han blir bättre mottagen hos Moderaterna.
Den sista spillran av liberaler kan dra åt fanders. De får vad de förtjänar.
Senast redigerad av CC Igår kl. 21:30.
Citera
Idag, 07:36
Medlem
tryffs avatar
”Partiet har närmat sig mina politiska åsikter gällande integration, gängkriminalitet och utanförskap”, skriver han i inlägget."

Seriöst? Är det sannolikt att moderater närmat sig en liberal eller tvärtom?
Citera
Idag, 08:25
Medlem
fluff995s avatar
Okej. Mer homosexuella till Kristerssons homolobby, typ. Kommer säkert bidra till att leda partiet i rätt riktning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in