• 7
  • 8
Idag, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Varför ska jag bestraffas för att folk väljer att bo långt ifrån sitt jobb? Fine om man vill bo ute i ingenstans men då får man väl finansiera det själv.

Och du tror på riktigt att man inte gör det? Det man får tillbaka för resorna är SKRÄMMANDE lite i förhållande till vad man betalat. Det är ju knappast så att man får betalt för resorna, herregud
Citera
Idag, 21:09
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Varför ska jag bestraffas för att folk väljer att bo långt ifrån sitt jobb? Fine om man vill bo ute i ingenstans men då får man väl finansiera det själv.

Det mest autistiska resonemanget jag har läst på länge. ”Avfolka landsbygden, och koncentrera hela Sveriges befolkning till stadskärnan av Stockholm, Göteborg och Malmö.” Du måste se till hela bilden, din pajas.

/AI
Citera
Idag, 21:26
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Sjukt att man får göra avdrag för sånt här oavsett... De flesta ljuger och fuskar ju också.

När du skriver de flesta, har du någon belägg för dina påståenden? Eller är du lika korkad som TS?
Citera
Idag, 21:54
Medlem
Står i rubriken att hon har kortare restid?
Citera
Idag, 22:09
Medlem
GrillTeknikers avatar
Inte konstigt att TS är avundsjuk. Hen är uppenbarligen för korkad för att göra samma avdrag eftersom hen tror att kollegan ska få tillbaka 45 000 kr. Såvida ni inte bor i Norrlands inland och pendlar 20 mil om dagen utan alternativ så låter det helt orimligt. Snarare är det så att kollegan gjort avdrag på 45 000 kr och kommer få ca 11 000 kr tillbaka på skatten.

Men om TS fortfarande inte kan släppa det här så finns väl bara en sak att göra... flytta till samma område som kellegan och gör samma avdrag. Men det vill du väl inte såklart?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in