Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Men finns det inte en risk att Republikanerna tar skada av detta?
Jag menar, om Trump lovar en arbetsmarknad som heter "Great Again", men ingen vågar investera på grund utav osäkerhet.
Då kommer väll GOP få lida efteråt?
Delvis. Men samtidigt är inte DEMs något seriöst alternativ, heller. Det partiet är helt kör i botten av alla knöppgökar, korruption etc. Om folk är missnöjda med Trump, vem skall dom rösta på? DEMs är inte ett alternativ för arbetarklass eller vita män som inte är miljardärer. Svarta, knarakare, kriminella etc räcker inte. Inte heller HBTQ+-folket; många av dom är ju också "vanligt folk" och inte ett dugg intresserade av wkoe-rörelsen utan vill bara leva ett vanligt liv i fred.
USA behöver ett, eller flera, nya partier för en sund och vettig politik. Det finns säkert, men de är bara dom 2 stora som får uppmärksamhet.
Citat:
Trump måste väll ha någon plan?
Varför då? Trumps plan är att synas så mycket som möjligt och göra om USA som han vill ha det.
Och det verkar han lyckas bra med, det finns i dagsläget inget som hindrar honom. DEMs diskuterar könsnutrala toaletter medan Trump kör USAs anseende i den civiliserade delen av världen i botten för decenier framåt.
Citat:
Han kan väll inte vara helt bakom flötet?
Jasså, inte det? Vi har ju haft vår andel av galningar i ledande ställning, så varför inte USA?
Citat:
Han införde tullar mot Mexiko och Kanada, men ingen av dessa blev av.
Skjutet på framtiden bara. Kommer om ett par månader, om inte Trump ändrar sig igen.
Citat:
Han införde ståltullar mot världen och Kina svarade med tullar direkt.
Ja, jag vet inte hur det blir med det. Vad jag vet har USA inte någon egen tillverkning i större skala av specialstål. Så det måste dom köpa från Tyskland, Sverige och Japan m.fl. USA har under lång tid fört en mycket protektionistisk politik inom stål vilket har lett till väldigt lite investeringar i amerikansk stålindustri, så den är väldigt omodern.