Citat:
Ursprungligen postat av
ww1
Vet inte om tråden ligger rätt. Fokus ligger på frågor om människor som har autism.
Jag hade oturen att möta en autistisk person och det är det värsta som hänt mig. Vet inte om det bara är denna person, men vederbörande är helt omöjlig att ha att göra med och beter sig extremt destruktivt. Och vägrar respektera att man inte vill ha med denne att göra. Har ni erfarenhet av autistisk människa? Hur ska man hantera en autistisk människa? Det är som att prata med en vägg.
Denna tråd vänder sig till folk som har erfarenhet av autistiska människor.
Jag har precis brutit med en som sade sig vara det, vuxen person, men hon var även borderline.
Och hon är så enkelspårig så det finns inte, och det är endast på hennes villkor och varför det är så är för stackars....buhuuuu huuu. är Autistisk, så då skall allt vara som hon vill!?
Alltså skall man få skylla sin diagnos på minsta lilla? vilket hon gör, hon tål inte det ena med den andra, för hon är nämligen autistisk. Så till slut gick man på tår. Elaka och raka kommentarer, och ofta lite hänsyn tillbaka.
Alltså min dotter är autistisk och är en ängel jämför med denna vuxna. Så allt är nog relativt och unik för person till person.
Har en fantastiskt fin och lugn relativt ung kollega som är autistisk och hen är mer lik min dotter, social fobi, och vill inte vara i för stora sällskap, men annars genuint lugn och fin. Och super intelligent, som min dotter.
Så det går bara inte att jämföra.
Du fick nog tampas med en som kanske har mer än en diagnos?