• 1
  • 2
2025-02-17, 04:24
Moderator
Parongatans avatar
Flera patienter har anklagat en privat gynekolog i Stockholm för att vara hårdhänt, överlägsen och förnedrande under undersökningar.

Gynekologen har enligt egen utsago 32 års yrkeserfarenhet och ställer sig kallsinnig inför den strida strömmen av anklagelser från missnöjda patienter.

Dessutom har gynekologen missat en livmodercancer i stadie 3.

Aftonbladet skriver bland annat:

Citat:
Gynekologen viftar med det blodiga verktyget framför Kimberleys ansikte och säger ”usch”.

Hon vet inte att han har anmälts 40 gånger redan.

– När man särar på benen och någon säger ”äckligt”, jag tror inte någon vill uppleva det, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lm-fornedrande

Vad är det här för eländig klåpare? Fler som har erfarenhet av honom?
Citera
2025-02-17, 07:54
Medlem
Studsbolls avatar
Det låter osannolikt att en dylik filur lyckats jobba i Sverige i 32 år utan att blivit anmäld högt och lågt. Babbeluringen är redo för pension och skulle alltså härjat runt som en slaktare i tre decennier? Antingen finns det hel massa skumma grejer i garderoben eller stämmer inte uppgifterna.
Citera
2025-02-17, 08:00
Medlem
Inte oväntat, det var antingen en invandrare med dålig kvinnosyn alternativ en gammal surgubbe, men med tanke på hur många invandrare som söker sig till vårdyrket lutade det väl åt det här hållet mest. Kontrollen av vårdapparaten är säkerligen helt genomsyrad av godhetsknarkade och ’vi står upp mot rasism’ att inte ens 40 anmälningar biter. Man kastar kvinnorna under bussen. Syntax error i jämställdhetsagendan.
Citera
2025-02-17, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-12-31
Haha vem låter sin kvinna gå till en manlig gynekolog? Ffs...

Jag har upplevt att manliga gynekologer varit mer lyhörda och inte alls lika hårdhänta som en del kvinnliga gynekologer, men jag kanske har haft tur. Dremot skulle jag aldrig någonsin frivilligt gå till en manlig gynekolog från Mena. Man har ju förstås ingen som helst aning vilken kvinnosyn någon har, om det inte är en kvinna som öppet visar den genom sin slöja, men med tanke på den kvinnosyn som finns i Mena och männens vämjeliga attityd gentemot västerländska kvinnor så skulle jag aldrig vilja hoppa upp i en gynekologstol inför en karl med ursprung från Mena!
Citera
2025-02-17, 12:18
Medlem
Sinraths avatar
"Missade livmodercancer i stadie 3" plus tillhörande kontext för det ärendet får mig att önska ihjäl fanskapet. Tänk hur många som inte gått vidare och fått det bekräftat av annan läkare och senare dött pga sin cancer som hade kunnat opereras.. Fy satan.
Citera
2025-02-17, 12:45
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det låter osannolikt att en dylik filur lyckats jobba i Sverige i 32 år utan att blivit anmäld högt och lågt. Babbeluringen är redo för pension och skulle alltså härjat runt som en slaktare i tre decennier? Antingen finns det hel massa skumma grejer i garderoben eller stämmer inte uppgifterna.
Var står det att han slaktat? Han är gynekolog.
Citera
2025-02-17, 16:05
Medlem
Skvistens avatar
Citat:

Vet vi att det är en babbeluring?
Citera
2025-02-17, 17:03
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Jag har upplevt att manliga gynekologer varit mer lyhörda och inte alls lika hårdhänta som en del kvinnliga gynekologer, men jag kanske har haft tur. Dremot skulle jag aldrig någonsin frivilligt gå till en manlig gynekolog från Mena. Man har ju förstås ingen som helst aning vilken kvinnosyn någon har, om det inte är en kvinna som öppet visar den genom sin slöja, men med tanke på den kvinnosyn som finns i Mena och männens vämjeliga attityd gentemot västerländska kvinnor så skulle jag aldrig vilja hoppa upp i en gynekologstol inför en karl med ursprung från Mena!

Nu vet vi ju inte om det är en utländsk läkare. Dock är det klarlagt att många läkare verksamma i Sverige som fått sin läkarutbildning i annat land ofta har väldigt bristfälliga kunskaper jämfört med de som utbildats i Sverige.

Man förstås anta att eftersom denna läkaren säger sig ha 32 års erfarenhet men endast har varit verksam i Sverige sedan 2015 att ha kommer någon annanstans ifrån.
Citera
2025-02-17, 17:12
Medlem
Citat:

Tycker du ska ta en titt på Frosta -fallet i Norge så ser du att dylikt inte alls är osannolikt utan högst verkligt. Den läkaren är inte från ett Mena -land och var länge en högt ansedd person med många patienter.
Citera
2025-02-17, 17:44
Medlem
Vet någon vem det är?
Citera
2025-02-17, 18:46
Medlem
Det är Hornstulls Gynmottagning
Citera
2025-02-17, 19:08
Medlem
VillageOblivias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Vet vi att det är en babbeluring?

Ordvalet Jag har varit gynekolog i 32 år här i Sverige ger rejält utslag på "utbildad i annat land"-radarn. Känns märkligt om en svensk läkare med svensk utbildning skulle känna sig nödgad att klargöra att det är i Sverige han har jobbat.

Om det är gynmottagningen som ovanstående skribent nämner så verkar det vara fallet.
Senast redigerad av VillageOblivia 2025-02-17 kl. 19:26. Anledning: Maskning
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in