• 1
  • 2
2025-02-17, 13:39
Medlem
NaturJohans avatar
Sveriges utrikesminister meddelade i måndags att regeringen ”inte utesluter” att skicka soldater till Ukraina. Samtidigt säger USA att de absolut inte kommer gå in. Är det nu tiden kommen då regeringen även ska skicka oss till köttkvarnen?

https://www.svd.se/a/3MKVB0/expert-f...r-till-ukraina
Citera
2025-02-17, 13:41
Medlem
bruniques avatar
Att aldrig utesluta något är väl bra men att därefter eventuellt skicka trupperna är ju slöseri på svenska skattemedel. Vad får vi för pengarna mer än världens otack?
Citera
2025-02-17, 13:50
Medlem
Ja Och det skulle vara helt lungt för ryssarna attackera svenska fredsförband för det kommer bara leda till fördömande och mer sanktioner två saker som ändå inte biter på Ryssland. Tyvärr så kan vi nog räkna med döda svenska soldater om vi skickar dom till Ukraina.
Senast redigerad av jimmytheone 2025-02-17 kl. 13:55.
Citera
2025-02-17, 13:51
Medlem
bruniques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
SLÖSERI PÅ SVENSKA MÄNS LIV DIN BÖG.
Det är ju bara en mindre intetsägande ordsallad som du levererar från arslet, inte jag. Åk du och kriga om du vill. Jag är kvinna.
Citera
2025-02-17, 13:52
Medlem
Astralhopps avatar
– Först måste vi förhandla fram en rättvis och hållbar fred, säger hon.

Så inga soldater skickas till kriget i Ukraina.
Citera
2025-02-17, 13:54
Medlem
NaturJohans avatar
"Slöseri på skattepengar", är kanske de sista jag skulle bry mig i om de börjar skicka svenska män till sin död.

Citat:
Ursprungligen postat av brunique
Att aldrig utesluta något är väl bra men att därefter eventuellt skicka trupperna är ju slöseri på svenska skattemedel. Vad får vi för pengarna mer än världens otack?
Citera
2025-02-17, 13:55
Medlem
NaturJohans avatar
Låter för mig som att hon säger "Vi kan inte utesluta det, men först och främst ska vi fokusera på att förhandla om fred"

Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp

Citera
2025-02-17, 13:58
Medlem
Jordgubbes avatar
Varför länka svd, när det är i SR P1 hon säger det (som iofs länkas från svd). Det här är en ickerubrik i tidningarna. Hon pumpades på ett uttalande, och "hon uteslöt ingenting" (varför skulle hon göra det), that's it.
Citera
2025-02-17, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp

Vi får se det som vanligt med svenska regeringar så vänder dom kappan efter vinden väldigt fort ett beslut som togs i dag kan vara ett helt annat i morgon.
Citera
2025-02-17, 14:00
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
SLÖSERI PÅ SVENSKA MÄNS LIV DIN BÖG

Mer behöver inte sägas....

(FB) Folket måste vakna – Staten splittrar oss och vi går på det!
Citera
2025-02-17, 14:03
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaturJohan
Sveriges utrikesminister meddelade i måndags att regeringen ”inte utesluter” att skicka soldater till Ukraina. Samtidigt säger USA att de absolut inte kommer gå in. Är det nu tiden kommen då regeringen även ska skicka oss till köttkvarnen?

https://www.svd.se/a/3MKVB0/expert-f...r-till-ukraina

Ja, jag är mycket bekymrad för Pål Jonsons och Sveriges fortsatta militära stöd för Ukrainas förstörelse och skapade just en tråd om detta.

(FB) Finns det något hopp för fred och harmoni i en multipolär värld?
Citera
2025-02-17, 14:04
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Vi får se det som vanligt med svenska regeringar så vänder dom kappan efter vinden väldigt fort ett beslut som togs i dag kan vara ett helt annat i morgon.

Man kan undra varför? Som "ledare" borde man alltid sträva efter folkens bästa och krig är väl i regel alltid ett ganska dåligt alternativ? Vad är det nu det Ukrainska och ryska folket var oense om, man kanske borde backa banden och börja där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in