2025-02-19, 14:10
Medlem
Både med och afs får missnöjes röster och
många punkter i deras program överlappar. Samtidigt så kommer de fortsätta vara marginal partier utanför riksdagen om inget drastiskt händer.

Skulle en sammanslagning gagna bägge parter eller vara en hämsko?
Senast redigerad av SamDumpty 2025-02-19 kl. 14:15.
Citera
2025-02-19, 14:16
Medlem
MED lägger hellre ner än att vilja bli förknippade med Kasselstrands sunk-nationalistiska optik med fackeltåg för Karl XII.
Citera
2025-02-19, 14:55
Medlem
Don skulle ändå knappast nå 1%
Citera
2025-02-19, 15:19
Medlem
Det skulle bli en konstig signal till respektive partis väljare då man har så olika tillvägagångssätt.

AfS är liksom provokatörer som kör med grövre penseldrag för att tydliggöra samhällets absurditeter.

MED är nästan motsatsen, man nischar in sig helt på att neoklassisk nationalekonomi innebär en smärre kränkning för individen. Alla fel härleds till att samhället formats av Marx arbetsvärdeteori - vad nu saken än må gälla.

Har personligen svårt för den där stela och trångsynta konservatismen som samtidigt proklamerar sig vara liberal. Gillar mer AfS som uppenbart har mer liberala drag iom den oborstade humorn och att man klär av identitetspolitiker oaktat var på den traditionella skalan.
Citera
2025-02-19, 16:06
Medlem
kalkryggars avatar
Jag känner en snubbe som är lite halvt aktiv (vid val typ) i MED. Hans åsikt om AFS är att det är "nazistjävlar som kan dra åt helvete". Det var i alla fall så han sa när jag frågade hur han såg på ett samarbete mellan dem.

Det känns också som att det är helt två olika typer av människor. Jag tror de flesta inom MED på aktiv nivå ser AFS som vidriga rövhål.
Citera
2025-02-19, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
många punkter i deras program överlappar. Samtidigt så kommer de fortsätta vara marginal partier utanför riksdagen om inget drastiskt händer.

Vad skulle det göra menar du? Partierna ihop skulle knappast nå ens 0,5%.

När AfS gjorde en jätteoffensiv inför valet 2020 lyckades man väl nå 0,3%?

Nej, extremistiska partier som AfS och Nyans kommer som tur är aldrig få något inflytande.
Citera
2025-02-19, 17:20
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty

Jag har en bättre idé: Afs kan gå med i SD.

Som svar på din fråga dock så kommer MED och Afs inte att slås ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in