• 1
  • 2
2025-02-20, 01:40
Medlem
WordWarriors avatar
Typiskt 90-talsmusik, Musiken är speciell och fin, särskilt med flöjten i bakgrunden som är ett väldigt originellt inslag. Tyvärr begick tjejen som dansar i videon självmord, Alma alltså. RIP.

https://www.youtube.com/watch?v=sGNK-cOtxSs
Senast redigerad av WordWarrior 2025-02-20 kl. 01:42.
Citera
2025-02-20, 02:01
Medlem
WeWuzKangsNshiets avatar
Nej, den musiken är inte fin. Det är skit.
Citera
2025-02-20, 02:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeWuzKangsNshiet

Det får du tycka. Smaken är som baken. Något specifikt du inte gillade?
Citera
2025-02-20, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Typiskt 90-talsmusik, Musiken är speciell och fin, särskilt med flöjten i bakgrunden som är ett väldigt originellt inslag. Tyvärr begick tjejen som dansar i videon självmord, Alma alltså. RIP.

Låten är väldigt bra på grund av sin kritik till den enorma masskonsumtion vi har i samhället.

"Here we go again
Here we go-go-go to the temple of consumption
Get your gear and start to spend
Here we go-go-go with a total dedication"

"Consume today and leave the rest behind you"

"Consumed too much today, you can always borrow"

"Shop till you drop has built this civilization
Don't believe what you hear 'bout the next generation"

Bo Johan Renck var en miljökämpe innan ens slynan Greta var född.

Hela texten får man lätt genom att googla.

Vad det gäller Bo Johan Renck så även en favis OBEY En låt där kan kallade sig "Stakka B" och som han spelade in med E-Type och som är featuring the fabulous Godess La Camilla (Johan och hon var ett par i fem år mellan 1989 och 1994).
Citera
2025-02-20, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeWuzKangsNshiet

Vad är det som är dåligt med den?
Citera
2025-02-20, 02:46
Medlem
kalkryggars avatar
Det var kvalitet över den låten. Inte exakt min stil av musik. Men den är väldigt välgjord och kanske därför den anses vara en klenod i musikskatten.
Citera
2025-02-20, 03:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Låten är väldigt bra på grund av sin kritik till den enorma masskonsumtion vi har i samhället.

"Here we go again
Here we go-go-go to the temple of consumption
Get your gear and start to spend
Here we go-go-go with a total dedication"

"Consume today and leave the rest behind you"

"Consumed too much today, you can always borrow"

"Shop till you drop has built this civilization
Don't believe what you hear 'bout the next generation"

Bo Johan Renck var en miljökämpe innan ens slynan Greta var född.

Hela texten får man lätt genom att googla.

Vad det gäller Bo Johan Renck så även en favis OBEY En låt där kan kallade sig "Stakka B" och som han spelade in med E-Type och som är featuring the fabulous Godess La Camilla (Johan och hon var ett par i fem år mellan 1989 och 1994).

Jag fick upp ögonen för den här killen i början av 90-talet när jag läste ekonomi. Han var tydligen nationalekonom i sin civilekonomexamen. Därav kritiken mot konsumtion antar jag. Efter min ekonomexamen valde jag medicin, och sedan dess har jag inte noterat "Stakka Bo."
Citera
2025-02-20, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det var kvalitet över den låten. Inte exakt min stil av musik. Men den är väldigt välgjord och kanske därför den anses vara en klenod i musikskatten.

Men som jag skrev så är väl främst Johans kritik mot konsumism, långt innan slynan Greta var född, som är det intressanta med låten.

Den här låten var från 1993.

Vi kan gå vidare till underbara vackra Meja (då med efternamnet) Beckman och "All 'Bout the Money" från 1998. Också en bra och underbar låt kring konsumism.

Sen ska vi iofs också gärna gå tillbaks igen.

"Du kan kalla det fred, men det ut som misär, vad är det för liv som vi lever här, du har femton kanaler på färg TVn men luftan som du andas är inte ren."

"Vi har bytt allt som är viktigt mot meningslösa ting."

Osv osv underbara Mauro...
Citera
2025-02-20, 03:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Tack för nostalgitrippen! Alma var väldigt vacker.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-02-20 kl. 03:38. Anledning: Tillägg
Citera
2025-02-20, 03:32
Medlem
Citat:
Jag fick upp ögonen för den här killen i början av 90-talet när jag läste ekonomi. Han var tydligen nationalekonom i sin civilekonomexamen. Därav kritiken mot konsumtion antar jag. Efter min ekonomexamen valde jag medicin, och sedan dess har jag inte noterat "Stakka Bo."

Jaha så han gick handels och sen blev han en obetydlig nolla?
Eller så kanske du blev det?
Eller så har du lite problem med namn. Bo Johan Renck. Stakka Bo hade alltså med förstanamnet att göra.

Värdelös person på att skapa en TV serie... Regissör av https://en.wikipedia.org/wiki/Chernobyl_(miniseries) en värdelös skräpserie som bara fått skit på sig, eller?

Och vad det gäller musikvideos också (vilket ju är spot on kring topic om rekommendationer att man ska se på). Nollor bara. För det är inte dig det är fel på såklart...

"He has directed music videos for a number of artists including Madonna's "Nothing Really Matters" and "Hung Up", Kylie Minogue's "Love at First Sight", All Saints' "Black Coffee", Robyn's "Handle Me", Robbie Williams's "Tripping" and "She's Madonna", The Libertines' "What Became of the Likely Lads", Suede's "She's in Fashion", New Order's "Crystal" and "Krafty", Beyoncé's "Me, Myself and I", Chris Cornell's "Can't Change Me", The Knife's "Pass This On", Fever Ray's "Seven" and Bat for Lashes' "Daniel". In 2012 he directed the music video "Blue Velvet" for Lana Del Rey which was also used for the commercial campaign by H&M, as well as the music video for "Wild" by Beach House. In 2015 he directed the ten-minute video for David Bowie's "Blackstar", and "Lazarus" that appeared in January 2016. In 2005, he and his brother Martin directed two videos from Swedish band The Cardigans: "I Need Some Fine Wine and You, You Need to Be Nicer" and "Don't Blame Your Daughter (Diamonds)". He has been associated with Swedish artists like Karin Dreijer and Kent."
Citera
2025-02-20, 03:39
Medlem
Autobahn76s avatar
Låten är inte i min smak. Men han är ett fullkomligt geni till regissör och producent. Ta bara TV-serien Chernobyl (2019) och videon till The Knife - Pass this on:

https://youtu.be/gKhjaGRhIYU?si=zKaOEtjJto1QvHZA
Citera
2025-02-20, 08:12
Medlem
Fantastisk låt. Brukar lyssna på den när jag har hårt gränsfall BDSM magmys.

En känd youtube-profil spelar denna frekvent för oss tittare att njuta av. Jag vill inte outa och hota/förtala/kränka/delvis mobba men en ledtråd till vilken youtuber är det för många obegripliga ordet i första meningen i detta inlägg. Finns även en schysst cover på denna låt av samma youtube-profil djupt i youtubes mörka vrår.
Senast redigerad av MpunktM 2025-02-20 kl. 08:14.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in