2025-02-20, 12:13
Medlem
Hmmm🤔 kanske man ska ha det på sitt registreringsskylt "flashbackare" 😆?

Om man bryr sig vad andra tycker och tänker så kan det snabbt blir "osexigt" , men om man inte bry sig om andras åsikter så är man bara en stolt "flashbackare".

Nej, ge mig flera flashbacks flashback
Citera
2025-02-20, 12:18
Medlem
Beror väl på vad personen skriver. Men är det en klassisk misogyn flashbackare är han inte särskilt sexig nej.

Överlag tycker jag många flashbackare är som barn. Allt är någon annans fel. Antingen är det kvinnors fel, invandrares fel, hbtq's fel eller sossarnas fel. Det är rätt osexigt att skylla allt på andra hela tiden.
Citera
2025-02-20, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amortentia
Något jag tänkt på är huruvida faktumet att vara "flashbackare" påverkar hur attraktiv man är. Fb har ju generellt ett ganska sunkigt rykte ute i allmänheten, även om det finns alla typer av människor här.

Så, om ni dejtar någon, är det sexigt eller avtändande om ni får reda på att personen är en flashbackare? Och har ni själva upplevt att andra personer ändrar åsikt om er om de får reda på att ni håller till på flashback? Berättar ni eller håller ni det hemligt?

Vidare har jag också en fundering om "statusen" på flashback har betydelse. Exempelvis, jag själv skulle väl inte reagera på om någon annan var en halv-aktiv flashbackare, men en extremt aktiv användare känns avtändande. Samtidigt skulle jag nog ändå tycka att det var ganska sexigt om jag fick reda på att personen är moderator.

Vad tänker ni?

Definitivt avtändande. FB har blivit en samlingsplats för dårar och konspirationsteoretiker. Sen inser jag naturligtvis att dessa står för majoriteten av vad som skrivs och att det finns normala människor här också. Dom syns bara inte lika mycket.
Men det är absolut inget plus.
Citera
2025-02-20, 12:44
Medlem
klengass avatar
Som kvinna skulle jag nog bli besviken. Jag skulle ju naturligtvis förvänta mig en flashbackdase på en sådan date.
Citera
2025-02-20, 13:09
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klengas
Som kvinna skulle jag nog bli besviken. Jag skulle ju naturligtvis förvänta mig en flashbackdase på en sådan date.
Ååå en kvinna med humor.
Citera
2025-02-20, 13:40
Medlem
Att identifiera sig som flashbackare vittnar om en rätt tunn personlighet. Rätt osexigt.
Citera
2025-02-20, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klengas

Ja, det vore en extrem besvikelse om dejten kallade sig för flashbackare, för att sedan inte leva upp till de förväntningarna. Han kanske inte ens tar den i tvåan.
Citera
2025-02-20, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turfader
Mer parten av flashbackare är störda i huvudet så det är osexit

Min tanke också.
Citera
2025-02-20, 16:33
Medlem
Amortentias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Att identifiera sig som flashbackare vittnar om en rätt tunn personlighet. Rätt osexigt.
Citat:
Ursprungligen postat av fladdertacka
Ja, det vore en extrem besvikelse om dejten kallade sig för flashbackare, för att sedan inte leva upp till de förväntningarna. Han kanske inte ens tar den i tvåan.

Tänker kanske inte att dejten skulle skrika ut "jag är flashbackare, reggad 2010, vill du se min flashbackdase?" utan snarare att det råkar komma fram att personen har ett konto/läst om något i en tråd i en normal konversation.
Citera
2025-02-20, 16:47
Medlem
halaltarzans avatar
Nu ska vi se här...

många gymmar - vilket bör betyda rutor på magen.
många sitter här hela dagarna - vilket bör betyda att de är ekonomiskt oberoende.
många är jävligt kräsna - vilket bör betyda att de själva har ett utseende utöver det vanliga.
många är konservativa - vilket bör betyda att de behandlar kvinnor med yttersta respekt.

Så ja, att presentera sig som "flashbackare" kan jag absolut inte se som någon nackdel.
Citera
2025-02-20, 16:58
Medlem
Jag upplever mig som åtråvärd på Flashback, rent presumtivt. Men det ligger nog inte till på det viset, men det känns okej ändå!
Citera
2025-02-20, 17:00
Medlem
Inget sexigt med det men kan vara meriterande. De flesta (överdriver lite) som känner till Flashback hänger ju sporadiskt på Flashback men läser kanske mest. Att ha ett konto med XXXX poster kanske snarare är lite sjukligt mer än sexigt. Men det beror ju på i vilka trådar man skriver och vad man skriver samt vem man är som person. Det beror nog även lite på motparten oavsett kön, men sexigt nääää. Och det är inget du ska ta upp i ditt CV som merit även om jag inledde med att påstå att det kan vara en merit haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in