• 6
  • 7
Igår, 18:43
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Nej, jag har gjort observationen att det knappt är någon överhuvudtaget på museum längre. Förmodligen har det att göra med vad det kostar. Lite trist men folk är för ointresserade för att vilja betala 150kr för inträdet till exempelvis Moderna museet i Stockholm. Det är ju bara "vänsterflum" som ställs ut dessutom.

Vill man se riktig konst på Nationalmuseum kostar det 160kr och då kan man ju lika gärna Googla gratis.
Det stämmer inte alls, det är fullt med folk på de två museer du nämner. Jag hör på dig att du inte tycker om konst och förstår inte varför du uttalar dig eftersom du saknar kunskap i frågan. Typisk det numera helt ogenerat obildade nyhögern. Kan förresten meddela att den egentliga högern enligt tradition är museernas främsta donatorer och förstår värdet av bildning och en både nationell och internationell identitet som vilar på det både det gemensamma kulturarvet.

Ps. tänk att beskriva två internationellt förnämliga samlingar med verk från ettusen års civilisationer och som är värda miljarder som "vänsterflum". Gode tid.
Citera
Igår, 18:56
Medlem
Hade jag turistat eller bott i Sydney hade jag tyckte det vore otroligt intressant med australiensisk historia. Varför tycker babbar inte svensk historia är intressant? För vi tog hit dem värsta såklart.

Visst man slipper förortskrigarna, men invandrare ser man ändå en del av på museum. Slår vad om att de fått fritt inträde av kommunen, som något slags integrationsprojekt.
Citera
Igår, 19:04
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Det stämmer inte alls, det är fullt med folk på de två museer du nämner. Jag hör på dig att du inte tycker om konst och förstår inte varför du uttalar dig eftersom du saknar kunskap i frågan. Typisk det numera helt ogenerat obildade nyhögern. Kan förresten meddela att den egentliga högern enligt tradition är museernas främsta donatorer och förstår värdet av bildning och en både nationell och internationell identitet som vilar på det både det gemensamma kulturarvet.

Ps. tänk att beskriva två internationellt förnämliga samlingar med verk från ettusen års civilisationer och som är värda miljarder som "vänsterflum". Gode tid.

Jag går på museum minst en gång per kvartal, och konst är för mig ett av de starkaste verktygen för aktivism och samhällsdebatt. Men att klistra ‘höger’ eller ‘vänster’ på konst är en förenkling. Bra konst provocerar, inspirerar och utmanar – oavsett ideologi. Om vi ska samsas i en värld där fler än en röst räknas, behövs alla uttryck. Konsten förlorar sitt värde om den bara blir en spegelbild av det vi redan tycker.
Citera
Igår, 19:24
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Nej dom skiter i historia och de flesta är analfabeter. De får stora lägenheter, mycket pengar och slipper jobba här. Blir de sugna kan de bara ta in någon stackars hemlös svensk som de kan våldta eller råna ostraffat. Det är därför de är här!
Citera
Igår, 20:31
Medlem
Chingchonglings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Nej dom skiter i historia och de flesta är analfabeter. De får stora lägenheter, mycket pengar och slipper jobba här. Blir de sugna kan de bara ta in någon stackars hemlös svensk som de kan våldta eller råna ostraffat. Det är därför de är här!

Jag är invandrare och älskar museum, har till och med donerat en kula från en kanon från 1670 som jag har hittat när jag hade övning med försvaret och grävde i en fält , så alla "blattar" är inte så ointresserad av museum som du påstår, jag kan säga att museum nu visar den i sin primär monter då don hade inte en sån i sin samlingen.

Vad har du gjort för museum? Jag iallafall har hjälp att en museum visar en grej som dom inte hade
Citera
Igår, 21:00
Medlem
immenhusens avatar
Du får definiera begreppet ”invandrare” mer ingående. Alla mina invandrade vänner går mer än gärna på museum och är mer intellektuella än gemene svensk.

/AI
Citera
Igår, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Enormt viktigt, liksom att vårda den och kulturen. Saken är att saker och ting går fruktansvärt fort nu och det krävs inte mer än 2-3 generationer för att ens kultur och traditioner ska vara fullständigt utraderade.
När varje svensk kvinna föder 1.4 barn då är vi per se en utdöende art vi svennebananas
Pippa och föd 5 barn per svensk kvinna eller fler barn så vi rej dör ut för allt det är värt.
Pippa om det så är det sista vi gör pip pip pipa
Här skall födas flera svensk söner o döttrar Amen !!!!
Citera
Igår, 23:54
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
När varje svensk kvinna föder 1.4 barn då är vi per se en utdöende art vi svennebananas
Pippa och föd 5 barn per svensk kvinna eller fler barn så vi rej dör ut för allt det är värt.
Pippa om det så är det sista vi gör pip pip pipa
Här skall födas flera svensk söner o döttrar Amen !!!!

Så lösningen på allt är alltså att folk ska börja massföröka sig som kaniner? Låter som en plan! Men jag måste fråga, hur många barn har du själv bidragit med? Eller är det som vanligt att incels sitter och skriker på internet om vad andra ska göra, medan de själva inte ens får till en andra dejt? Känns som att du förespråkar en plan som du själv är helt diskvalificerad från att delta i.
Citera
Idag, 00:28
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Jag är skåning och har besökt Vasamuseumet 3 gånger. Tror ni stockholmare har noll koll på att skåningar är större patrioter än 08r.

Det är ni som röstat fram massinvandring inte vi. Vi som blivit utsatta längst tid pga er politik.

Kul.

Du kan ju kolla upp från 1965 till nutid sossarnas och kommunisternas andel av totalt antal röstande i Skåne.

Vi pratar nästintill norrlandssiffror.

Jämför med Stockholm.

Att majoritetsrösta hit blattar utan nackdelarna är en norrlandsgrej.

Ni (och vi) drog nitlotten.

Ont: Det är väl en självklarhet att blattarnas brist på bildning återspeglas i bristen på besök på kulturella instutitioner?

Det är ju inte så att museer står som spön i backen i Dubai?
Senast redigerad av Pitschka Idag kl. 00:38.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in