• 1
  • 2
2025-02-20, 19:33
Medlem
Jag har under ett långt liv noterat att invandrare aldrig syns till på våra museum. De enda icke svenskar som är där är turister.

Invandrare saknar totalt intresse för svensk historia och kultur. Vill ni ha en babbefri dag så besök ett museum.

Har ni gjort samma iakttagelser som mig angående invandrare och museum.
Citera
2025-02-20, 19:34
Medlem
litenbokstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus

Invandrare saknar totalt intresse för svensk historia och kultur.

självklart. det vet vi ju alla redan?
Citera
2025-02-20, 19:35
Medlem
grungewhores avatar
Nu när du säger det hör det faktiskt till ovanligheterna att jag sett någon sån på museum. Turister, ja.
Citera
2025-02-20, 19:35
Medlem
67arigGubbes avatar
Har sett många invandrare på museum.
Citera
2025-02-20, 19:37
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Jag har under ett långt liv noterat att invandrare aldrig syns till på våra museum. De enda icke svenskar som är där är turister.

Invandrare saknar totalt intresse för svensk historia och kultur. Vill ni ha en babbefri dag så besök ett museum.

Nej, jag har gjort observationen att det knappt är någon överhuvudtaget på museum längre. Förmodligen har det att göra med vad det kostar. Lite trist men folk är för ointresserade för att vilja betala 150kr för inträdet till exempelvis Moderna museet i Stockholm. Det är ju bara "vänsterflum" som ställs ut dessutom.

Vill man se riktig konst på Nationalmuseum kostar det 160kr och då kan man ju lika gärna Googla gratis.
Citera
2025-02-20, 19:38
Medlem
Ichwills avatar
Citat:

Kan ju vara så att blattarna kommer hit enbart pga ekonomiska skäl, så varför ska dom bry sig om Sverige och dess historia när dom får det dom vill ha?
Citera
2025-02-20, 19:43
Medlem
Utomnordiska invandrare går på lekland med sina barn istället.

(FB) Leos lekland (Uppsala)

Fart och halabalo går före det ointressanta på museum.
Citera
2025-02-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Märkligt det har inte jag, och jag har besökt museum i hela landet.
Citera
2025-02-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskheter
Utomnordiska invandrare går på lekland med sina barn istället.

(FB) Leos lekland (Uppsala)

Ta aldrig dina barn dit, det är ett invandrarkaos precis som badhusen.

Till TS: Tack för tipset
Senast redigerad av ..GodJul.. 2025-02-20 kl. 19:59.
Citera
2025-02-20, 20:08
Medlem
Europes avatar
Nu när TS nämner det, så har jag nog inte sett några med utomeuropeisk bakgrund, förutom möjligtvis några med östasiatisk bakgrund. Jag har väl besökt muséer i flera europeiska länder, men oftast har jag väl besökt muséer i Stockholm med omnejd.

Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe

Var då? Talar vi om utomeuropeiska invandrare?
Citera
2025-02-20, 20:10
Medlem
BombaySaphires avatar
Det är exakt likadant utomlands. Inga invandrare/muslimer när man går på museum i UK, Italien, Tyskland eller Nederländerna t.ex.
Citera
2025-02-20, 20:22
Medlem
Citat:

Det beror väl lite på! Här som jag bor så har man museet kombinerat med naturhistoriska, vilket är det som drar invandrarna och deras ungar, men om man talar om konst och svensk kultur, så lyser de fullkomligt med sin frånvaro och vad säger liksom det?`
Är de intresserade av svensk kultur?
Om muslimerna helt tar över vårt land, kommer de föra vårt kulturarv vidare?
Främst det tycker jag varje jävla svenska och även våra politiker bör fundera över! Vill du att Sverige fortfarande ska bestå av röda stugor, korsvirkeshus, statyer av Carl Milles, slott med ett levande kulturarv som förts vidare i generationer, osv.
Eller är det helt ok att allt detta försvinner, moderniseras, bara skyskrapor, minareter och allt annat man kan tänka sig som Sverige inte består av.
Främst denna utveckling ser jag framför mig med ett vemod som ingen annan alls verkar reflektera över.
Senast redigerad av Kammadaj 2025-02-20 kl. 20:27.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in