Citat:
Ursprungligen postat av
aki04
hålle med till 100 procent, dock finns det många idioter här på FB som tror bara för att man hatar krig och vill ha fred till varje pris så är man pro putin
Ja exakt. Efter ett decennium känner jag inte igen det trygga Sverige som jag kände mig stolt över. Samtliga partier inklusive SD verkar se Ryssland och Kina som allvarliga hot mot Sverige. De tycker således det är säkerhetspolitiskt en bra ide att ukrainska soldater ska fortsätta offras för att åderlåta och försvaga Ryssland.
Hur kan Sverige som förr varit en röst för fred och diplomati förespråka fortsatt krig? Hur kan Sverige som förr var neutralt plötsligt bli medlem av Nato och ge USA överhöghet på samtliga våra flygflottiljer och större armébaser? Hur kan Sverige som förut hade ett förbud mot att sälja vapen till krigförande land nu skänka vapen för totalt 75 miljarder för att fortsätta en konflikt borta i Svarta Havet mellan två forna Sovjet-republiker?
Jag är så besviken på hur västeuropa och speciellt Sverige influerats av krigshetsande neokonservativa i USA. Det känns verkligen inte tryggt att ens hopp om fred nu står till att två halvfascistiska narcissister ska komma överens.