• 1
  • 2
Idag, 15:16
Medlem
Bakgrund: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...i-diskmaskinen

En viss nivå av snusk finns givetvis på alla restauranger. Det tror jag alla fattar.
Grunden för Aftonbladets publicering är ett par klipp med ganska groteskt beteende av enskilda personer som av allt att döma finns på olika restauranger.
Här börjar problemen för Aftonbladets publicering.

För vad är oddsen för att enskilda anställda ungefär samtidigt ska börja bryta företagets rutiner och policys och göra helt opåkallat idiotiska saker?
Och filma det.
Och hantera klippen så att det hamnar hos en och samma redaktion.

Samtidigt vet Aftonbladet, som alla andra, att Max varit föremål för utpressning från organiserad brottslighet under en tid och inte betalat.
Att det finns incitament att skapa och sprida material som ett led i utpressningen är alldeles uppenbart.
Aftonbladet har inte filmat materialet.
Man har naturligtvis ingen aning om vem som gjort det och varför.
Publicistiskt bör man ju fundera på: Varför får vi det här materialet? Hur kommer det sig att människor från flera olika restauranger agerar så uppenbart i strid med företagets regler och filmar det. Ungefär samtidigt. Och allt detta får vi ta del av?

Jag säger naturligtvis inte att Aftonbladet ingår i utpressningen. Men att man borde förstå att risken att man nyttjats för syftet är uppenbart.

Min omedelbara känsla är att den här storyn är lite för bra, lite för bekväm och lite för ”synlig” för att det ska vara en ren slump.
Citera
Idag, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chockneger

En viss nivå av snusk finns givetvis på alla restauranger. Det tror jag alla fattar.
Grunden för Aftonbladets publicering är ett par klipp med ganska groteskt beteende av enskilda personer som av allt att döma finns på olika restauranger.

För vad är oddsen för att enskilda anställda ungefär samtidigt ska börja bryta företagets rutiner och policys och göra helt opåkallat idiotiska saker?
Och filma det.

Samtidigt vet Aftonbladet, som alla andra, att Max varit föremål för utpressning från organiserad brottslighet under en tid och inte betalat.
Att det finns incitament att skapa och sprida material som ett led i utpressningen är alldeles uppenbart.
Publicistiskt bör man ju fundera på: Varför får vi det här materialet? Hur kommer det sig att människor från flera olika restauranger agerar så uppenbart i strid med företagets regler och filmar det. Ungefär samtidigt. Och allt detta får vi ta del av?

Jag säger naturligtvis inte att Aftonbladet ingår i utpressningen. Men att man borde förstå att risken att man nyttjats för syftet är uppenbart.

Min omedelbara känsla är att den här storyn är lite för bra, lite för bekväm och lite för ”synlig” för att det ska vara en ren slump.
Instämmer till fullo. Det gäller det mesta av innehållet i Expressen & Aftonbladet. Om fem/tio år är förhoppningsvis båda tidningarna borta.
Senast redigerad av nikson Idag kl. 15:23.
Citera
Idag, 15:20
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:

Vilka är alla andra som vet det? Jag vet inte. Kan du styrka att Max varit utpressat? Det låter som
en efterhandskonstruktion av en VD som inte pratar med journalister utan skriver på Instagram när han är på lyset.
Citera
Idag, 15:21
Medlem
Äh matsnusk har alltid förekommit.

På globalistföretaget vapiano hade de redan många år sen småungar från orten anställda som hanterade salladen för att spara lönekostnader och de hanterade den ungefär som pizzerior hanterar sina pizzasallader när ingen ser och kebabställen hanterar sina råvaror eller arabbutiker som slaktar djur i källaren..

Det är rätt så vanligt på väldigt många större ställen bara att du inte vet de.
Citera
Idag, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Vilka är alla andra som vet det? Jag vet inte. Kan du styrka att Max varit utpressat? Det låter som
en efterhandskonstruktion av en VD som inte pratar med journalister utan skriver på Instagram när han är på lyset.

Det är välkänt.
Bland annat greps ett par av dem som skulle göra home invasion hos grundaren: https://www.friatider.se/max-grundar...fter-randramat
I det ärendet använde man sig av personal som jobbar i Kurts hem.

Det finns mycket mer kopplat till detta.
Man har haft upprepad och ganska systematisk brottslighet riktad mot sig.
Citera
Idag, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Äh matsnusk har alltid förekommit.

På globalistföretaget vapiano hade de redan många år sen småungar från orten anställda som hanterade salladen för att spara lönekostnader och de hanterade den ungefär som pizzerior hanterar sina pizzasallader när ingen ser och kebabställen hanterar sina råvaror eller arabbutiker som slaktar djur i källaren..

Det är rätt så vanligt på väldigt många större ställen bara att du inte vet de.

Det ingår så att säga i det jag skrev i början. Det finns alltid en viss nivå av snusk. Där det finns någon slags uppsida i det.
Mycket av det Aftonbladet publicerat är ju helt meningslöst grisande som bara kostar pengar, tar tid och är helt ologiskt.
Citera
Idag, 15:34
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Det är välkänt.
Bland annat greps ett par av dem som skulle göra home invasion hos grundaren: https://www.friatider.se/max-grundar...fter-randramat
I det ärendet använde man sig av personal som jobbar i Kurts hem.

Det finns mycket mer kopplat till detta.
Man har haft upprepad och ganska systematisk brottslighet riktad mot sig.

Har du något bättre än ett rånförsök mot en numer död person för 4 år sen?
Citera
Idag, 15:48
Medlem
kalkryggars avatar
Jag tror på det som Aftonslasket skriver eftersom jag har pratat med folk genom åren som arbetat på det stället. Jämför jag det med folk som arbetat på M:et och Kingen så verkar det vara extremt mycket mer snusk och dåliga rutiner på Max. Många hävdar att det har å göra med att de fokuserat anställt väldigt mycket muslimer som hatar svenskar. Man får tycka vad man vill om det men jag har hört det från massa håll. Det har varit viktigare att vara woke än att få tag i människor som bryr sig om hantverket.

Stämmer det?

Jag vet inte vad, bara att jag själv känt en obekväm känsla under senaste 15 åren jag varit inne där de fåtal gånger jag varit där. När MAX var nytt så var det en viss kvalitet på maten som gjorde att den låg några snäpp över M:et och Kingen. Men sen minst 15 år så har det konstant legat några snäpp under.

Massor har hänt på det företaget och det har blivit ett annat företag idag än vad det var ursprungligen.
Citera
Idag, 15:48
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

Och filma det.

Om Max hade varit utpressat så hade dom antingen 1) betalat och historien hade aldrig uppkommit eller 2) berättat för omvärlden att det är utpressare som fejkat skandaler när skandalen briserade.

Hela din trådstart är spekulativ, på gränsen till foliehattig.
Citera
Idag, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Har du något bättre än ett rånförsök mot en numer död person för 4 år sen?

Nu var det ju inte ett ”rånförsök” utan avsikten var att kidnappa honom. Det där var så att säga upprinnelsen till utpressning som egentligen aldrig har upphört.
Detta misstänker jag att Max-ägarna tids nog kommer berätta mer om. Att Aftonbladet känner till det är också självklart, då man önskat göra intervjuer om det.
Citera
Idag, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag tror på det som Aftonslasket skriver eftersom jag har pratat med folk genom åren som arbetat på det stället. Jämför jag det med folk som arbetat på M:et och Kingen så verkar det vara extremt mycket mer snusk och dåliga rutiner på Max. Många hävdar att det har å göra med att de fokuserat anställt väldigt mycket muslimer som hatar svenskar. Man får tycka vad man vill om det men jag har hört det från massa håll. Det har varit viktigare att vara woke än att få tag i människor som bryr sig om hantverket.

Stämmer det?

Jag vet inte vad, bara att jag själv känt en obekväm känsla under senaste 15 åren jag varit inne där de fåtal gånger jag varit där. När MAX var nytt så var det en viss kvalitet på maten som gjorde att den låg några snäpp över M:et och Kingen. Men sen minst 15 år så har det konstant legat några snäpp under.

Massor har hänt på det företaget och det har blivit ett annat företag idag än vad det var ursprungligen.

Är väl mest blattar på alla restauranger och rätt hög personalomsättning.
Rätt lätt att få in trojanska hästar, oavsett man är kriminell eller bara en konkurrent som vill jävlas.
Citera
Idag, 15:57
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Är väl mest blattar på alla restauranger och rätt hög personalomsättning.
Rätt lätt att få in trojanska hästar, oavsett man är kriminell eller bara en konkurrent som vill jävlas.

Däremot visste jag inte att de blivit utpressade. Vem är det som pressat dem och på vad?

Mer is i drickan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in