• 1
  • 2
Igår, 22:05
Medlem
LOADOUTs avatar
Hur ofta kör ni som jobbar på att gå ned i vikt? Alltså då promenader, eller jogging för de som orkar med det. Och hur mycket har ni gått ned?

Jag siktar på att köra varannan dag men ibland går det två veckor - eller mer mellan insatserna. Just nu är jag inne i ett ryck så senaste veckorna har jag faktiskt kört varje dag. Det vore kul och inspirerande att höra hur mycket kiloz du har tappat. Själv har jag gått från 130+ till nuvarande 100 cirkus.

Småätande är också en stor grej. För mig är det kanske den största akilleshälen de senaste 10 åren. Men jag har kommit på ett sätt att hantera det nu. Tror jag.. Vore kul att höra hur du tacklar det.

-loadout
Citera
Igår, 22:20
Medlem
elmhedens avatar
Ät mindre och bättre. Att äta 500kcal mindre är bra mycket lättare än att bränna av 500kcal. Att göra av med mer än man tar in är både det enda och det bästa sättet att gå ner i vikt.
Citera
Igår, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOADOUT
Småätande är också en stor grej. För mig är det kanske den största akilleshälen de senaste 10 åren. Men jag har kommit på ett sätt att hantera det nu. Tror jag.. Vore kul att höra hur du tacklar det.
Man ser till att inte ha kaloristinna småsaker som är redo att ätas i kyl och skafferi.
Citera
Igår, 22:45
Medlem
runkstrumpas avatar
Härom året gick jag ner 20kg på 2 månader,
3 kokta ägg till frukost, promenad på 3 timmar, sen en fet middag vid 16-17 tiden.
Lätt som en plätt
Citera
Igår, 22:58
Medlem
LOADOUTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Man ser till att inte ha kaloristinna småsaker som är redo att ätas i kyl och skafferi.

Absolut. Det är en sak som stämmer för mig också. - Finns det inget hemma så äter jag det inte.

Lite samma som alkohol. Finns inget hemma så dricker man inte. (Öl är för övrigt jävulens påfund när man pratar kalorier. Jag älskar öl men man ska veta att varje öl är 250kcal. Dvs 5 öl motsvarar en flottig hämtpizza)

Citat:
Ursprungligen postat av runkstrumpa
Härom året gick jag ner 20kg på 2 månader,
3 kokta ägg till frukost, promenad på 3 timmar, sen en fet middag vid 16-17 tiden.
Lätt som en plätt
King! Man får ju gratulera.

Promenad på 3h låter dock smärtsamt. Min vardagsrunda är 5.5km och det tar ca 50min. Min långrunda är 8.5km och den tar 90min. Just nu när man känner sig fit så är inte kroppen problemet utan det är fötterna som börjar protestera när jag gått för länge.

Har både vettiga skor och kläder men det spelar ingen roll. Går jag mer än någon timma så får jag vara väldigt vaksam på fossingarna. Får jag skavsår så är träningen körd i cirka en vecka framåt.

-loadout
Citera
Igår, 23:08
Medlem
Tyvärr så måste man hungra sig ner i vikt. Äta små portioner som bara precis tar bort den akuta hungern. Stänga magen och tänka på något annat.

Jag är medelålders. Har lyckats gå ner 11-12 kg två gånger i livet med stor möda. Från 103 kg cirka till 88-90.
Men resultaten blev alltid kortvariga. Kort efter gick jag upp snabbt igen.

Nu har jag fastnat på cirka 106-107 kg och har ingen motivation eller drive alls att gå ner igen, till skillnad från de tidigare gångerna.

Min normalvikt var i många år cirka 95 kg, men nu har det hoppat upp 10 kg alltså.

Det värsta är att jag vant mig + tappat lusten och orken att träna. Det nya normala.
Citera
Igår, 23:39
Medlem
LOADOUTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsten
Tyvärr så måste man hungra sig ner i vikt. Äta små portioner som bara precis tar bort den akuta hungern. Stänga magen och tänka på något annat.

Jag är medelålders. Har lyckats gå ner 11-12 kg två gånger i livet med stor möda. Från 103 kg cirka till 88-90.

Nu har jag fastnat på cirka 106-107 kg och har ingen motivation eller drive alls att gå ner igen, till skillnad från de tidigare gångerna.

Min normalvikt var i många år cirka 95 kg, men nu har det hoppat upp 10 kg alltså.

Det värsta är att jag vant mig + tappat lusten och orken att träna. Det nya normala.

Visst är det sant med kalorier in kalorier ut, men jag har kommit på ett sätt som fungerar för mig åtminstone att slippa ”hungra”. men ändå känna mig tillfreds om dagarna.

Hehe, kan relatera till det där med att man inte orkar längre. Ju äldre man blir ju mer skiter man ju i att vara smärt och fin. Man blir helt enkelt tryggare i sig själv och accepterar att så här ser vi människor ut. Särskilt när man börjar komma upp lite i åren.

( Men det hindrar ändå inte mig att jobba stenhårt för att bli smärt och vacker )

-loadout
Citera
Igår, 23:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Grattis! Det är ju väldigt bra jobbat det! 100 ca då måste du vara nära "idealvikten". Bara att försöka hänga i.

Kör promenader regelbundet. Tänker inte så mycket på hur långt, mest bara tid. Minst 30 minuter gärna varje dag. Det tycker jag funkar bra för att hålla vikten.
Citera
Idag, 00:08
Medlem
LOADOUTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Grattis! Det är ju väldigt bra jobbat det! 100 ca då måste du vara nära "idealvikten". Bara att försöka hänga i.

Kör promenader regelbundet. Tänker inte så mycket på hur långt, mest bara tid. Minst 30 minuter gärna varje dag. Det tycker jag funkar bra för att hålla vikten.
Tack.

Men sanningen är att alla tjockisar som jobbar på att gå ned i vikt ska ha en stor eloge. Det är fan så mycket svårare för ett tjocklo att gå ned än någon med några kilos övervikt som bara vill gå ned för att badkläderna ska passa till sommaren.

Jag vill ha tips och strategier här. Hur tjockisar har gjort för att gå ned i vikt. Och hur de hanterar alla frestelser.

-loadout
Citera
Idag, 00:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Tack.

Men sanningen är att alla tjockisar som jobbar på att gå ned i vikt ska ha en stor eloge. Det är fan så mycket svårare för ett tjocklo att gå ned än någon med några kilos övervikt som bara vill gå ned för att badkläderna ska passa till sommaren.

Jag vill ha tips och strategier här. Hur tjockisar har gjort för att gå ned i vikt. Och hur de hanterar alla frestelser.

-loadout

Jo har ju aldrig varit någon "tjockis". Känner flera dock. Det mest jobbiga för dom är ju detta att hålla vikten. De går ner till en acceptabel nivå. Sedan krävs det minst lika mycket för att hänga kvar vid den. Det är jävla orättvist men en man får väl skylla på gener, matsmältning eller vad som. Det är extra hårt arbete för de som varit rejält tjocka att stanna kvar när de väl gått ner.

Så är du ute efter råd. Ja det som funkade gjorde det. Fortsätt med det.
Citera
Idag, 00:56
Medlem
Citat:
Semaglutid.
Citera
Idag, 01:30
Medlem
runkstrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsten

Om man är hungrig så kan man fuska med nåt kokt ägg. Påverkar inte insulin/blodsocker nämnvärt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in