Du är sent ute, men absolut inte för sen eftersom det kommer att pågå under en lång tid framöver.
Samma sak som under en längre tid, europeiskt försvar.
Mongolidens attacker mot alla i sin närhet gör att Europa inte har något annat val än att investera mycket kraftigt i militär under en lång tid framöver.
Med ”mongoliden” menar jag alltså Trump, inte Putin. Även om exakt samma sak kan sägas där.
Mongolidens agerande mot alla branscher och alla länder i världen kommer också att tvinga fram ganska aggressiva politiska motåtgärder från sina offer (även från sina allierade) som han attackerar, så det kommer att bli en berg-och-dal-bana framöver. Det har bara gått ungefär en månad och reaktionerna kommer att pågå länge. Förtroende tar lång tid att bygga, men ett ögonblick att rasera. Och det är väl i politisk (byråkratisk) kontext snart ett ögonblick som gått. Preliminära analyser pch dylikt som pågår
Personligen så ser jag europeiskt försvar som en av de få säkra investeringarna framöver. Det har gynnat mig gott hittills och jag ser ingen anledning alls att sluta fortsätta öka där.
Sålde av i USA strax innan mongoliden började mongolida och körde på europeiskt försvar, vilket såklart var mycket gynnsamt. Kanske vågar öka i USA igen om mongoliden slutar mongolida, men det ser inte ljust ut på den fronten. I närtid så hade USAs avregleringar hade kunnat gynna företag, men folk glömmer att det kommer att komma politiska motreaktioner från det aggressiva agerandet mot hela sin omgivning, det är oundvikligt. ”Låt oss öka samarbetet med USA, det är tryggt!” kommer inte att vara en populär slogan någonstans hos majoriteten i världen som är icke-psykopater
Och aldrig i helvete att en europeisk politiker hade kunnat säga ”vi borde satsa mindre på försvaret”, tvärtom så kommer det att öka ännu mer än nu. Så där är min enda säkra investering enligt mig
Senast redigerad av Mia-Rovy Idag kl. 00:19.