Citat:
Ursprungligen postat av
randomdudeReloaded
Shit asså, aldrig i hela mitt liv trodde jag att det skulle komma till detta, oskuld vid en högst embarrassing ålder..
När jag var typ 14 bäst och kollade på filmen bad santa, så hade jag en milt obekväm men stark känsla av att jag skulle sluta upp ungefär så, och så blev det, mer eller mindre, bortsett från att man inte fått stocka ännu på gamla dagar..
Hur fan cope:ar ni andra 25+ are med att vara oskuld i hög ålder ? Självmedicinering blev min lott i livet,hög och full som ett hus 24/7.
Jag fattar att det känns tufft, men att sitta och självmedicinera 24/7 kommer knappast att göra det lättare att få till det. Om du någon gång hamnar i en situation där det skulle kunna hända, så är risken stor att du antingen är för full för att prestera eller att du själv saboterar möjligheten innan det ens blir aktuellt.
Sen är ju frågan: är det egentligen oskulden i sig som är problemet, eller är det hela livssituationen? För om du går runt och känner dig nedstämd, misslyckad och fast, så är det klart som fan att det påverkar allt – inklusive hur du ser på dig själv och hur andra ser på dig.
Det låter klyschigt, men det viktigaste är att börja göra något annorlunda. Skippa alkoholen ett tag, försök att inte fastna i självhat och jämförelse med andra. Det finns fler än du tror som är i samma situation, men som har lyckats ta sig vidare. Och de gjorde det knappast genom att supa ner sig varje dag.