• 1
  • 2
Igår, 23:30
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Shit asså, aldrig i hela mitt liv trodde jag att det skulle komma till detta, oskuld vid en högst embarrassing ålder..

När jag var typ 14 bäst och kollade på filmen bad santa, så hade jag en milt obekväm men stark känsla av att jag skulle sluta upp ungefär så, och så blev det, mer eller mindre, bortsett från att man inte fått stocka ännu på gamla dagar..

Hur fan cope:ar ni andra 25+ are med att vara oskuld i hög ålder ? Självmedicinering blev min lott i livet,hög och full som ett hus 24/7.
Citera
Igår, 23:36
Medlem
Genelkurmays avatar
Du kan trösta dig med att många andra män också börjar bli incels och att civilisationen kommer gå under när som helst.
Citera
Igår, 23:47
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Vad är problemet?
Har du testat att gå ut på krogen och hitta nån eller sitter du bara hemma med appar?

Jag är själv gift nu men innan det har det aldrig varit några problem att hitta nån att sätta på ute på krogen.
Citera
Igår, 23:48
Medlem
SmegmaFris avatar
Hur lät du detta hända?
Vad ligger bakom?
Citera
Igår, 23:48
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Shit asså, aldrig i hela mitt liv trodde jag att det skulle komma till detta, oskuld vid en högst embarrassing ålder..

När jag var typ 14 bäst och kollade på filmen bad santa, så hade jag en milt obekväm men stark känsla av att jag skulle sluta upp ungefär så, och så blev det, mer eller mindre, bortsett från att man inte fått stocka ännu på gamla dagar..

Hur fan cope:ar ni andra 25+ are med att vara oskuld i hög ålder ? Självmedicinering blev min lott i livet,hög och full som ett hus 24/7.

Jag fattar att det känns tufft, men att sitta och självmedicinera 24/7 kommer knappast att göra det lättare att få till det. Om du någon gång hamnar i en situation där det skulle kunna hända, så är risken stor att du antingen är för full för att prestera eller att du själv saboterar möjligheten innan det ens blir aktuellt.

Sen är ju frågan: är det egentligen oskulden i sig som är problemet, eller är det hela livssituationen? För om du går runt och känner dig nedstämd, misslyckad och fast, så är det klart som fan att det påverkar allt – inklusive hur du ser på dig själv och hur andra ser på dig.

Det låter klyschigt, men det viktigaste är att börja göra något annorlunda. Skippa alkoholen ett tag, försök att inte fastna i självhat och jämförelse med andra. Det finns fler än du tror som är i samma situation, men som har lyckats ta sig vidare. Och de gjorde det knappast genom att supa ner sig varje dag.
Citera
Igår, 23:49
Medlem
Vadå "incel"? Vem som helst har väl råd med lite sex nån gång då och då? Kostar ju inte mer än nån tusenlapp. Ännu billigare utomlands.
Citera
Igår, 23:50
Medlem
Zaedrewss avatar
En fördel är ju att du är helt utan skuld. Sett till de största religionerna att ha sex utan att vara gift är om inte en dödssynd åtminstone en ganska stor sådan. Så om nu tidigare skribent som sa att slutet är nära är det ju en plus sak. För att komma in i Paradiset.
Citera
Igår, 23:56
Medlem
Jag har aldrig förstått dom som är ofrivilligt oskulder i vuxen ålder. Vad är problemet med att bara köpa tjänsten och få det ur världen? Det är ingen stor grej, bara en kuk i ett hål. Men folk har någon konstig överdriven romantisk brandvägg där dom hellre är oskulder resten av livet än att köpa tjänsten av en professionell kvinna istället.
Sex är överskattat. Jag kunde seriöst inte bry mig om jag aldrig mer knullade i resten av mitt liv. Köp tjänsten eller dra en runk.
Citera
Igår, 23:57
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
En fördel är ju att du är helt utan skuld. Sett till de största religionerna att ha sex utan att vara gift är om inte en dödssynd åtminstone en ganska stor sådan. Så om nu tidigare skribent som sa att slutet är nära är det ju en plus sak. För att komma in i Paradiset.

Sant, i flera religioner, inklusive kristendomen, ses avhållsamhet som en dygd. Paulus skriver i 1 Korinthierbrevet 7:8-9 att det är bättre att förbli ogift om man kan behärska sig, eftersom det möjliggör ett liv helt fokuserat på Gud. Jesus själv levde i celibat, vilket visar att det inte bara är acceptabelt utan kan vara en väg till andlig styrka.

Och om vi tänker på den yttersta domen, som många troende ser fram emot, så kanske de som levt i renhet och inte låtit sig förledas av världsliga begär har en fördel när portarna till Paradiset öppnas. I den meningen är det kanske inte en ‘förlust’ att vara oskuld, utan en andlig vinst?
Citera
Idag, 00:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Jag har aldrig förstått dom som är ofrivilligt oskulder i vuxen ålder. Vad är problemet med att bara köpa tjänsten och få det ur världen? Det är ingen stor grej, bara en kuk i ett hål. Men folk har någon konstig överdriven romantisk brandvägg där dom hellre är oskulder resten av livet än att köpa tjänsten av en professionell kvinna istället.
Sex är överskattat. Jag kunde seriöst inte bry mig om jag aldrig mer knullade i resten av mitt liv. Köp tjänsten eller dra en runk.

Jo det är ju bara att ta färjan över till Tyskland. Gå till en bordell, välja ett rum med en kvinna. Betala sedan är det klart. Kan ju tom bli en kul grej senare i livet. Vem förlorade du oskulden till? En kvinna på en bordell i Hamburg... Men det primära är kanske mer att få det överstökat. Annars kommer det ju just det bli en grej så man kanske får det extra svårt att få till en normal relation.
Citera
Idag, 00:02
Medlem
Severlohs avatar
Som andra redan har skrivit, hur kan du vara ofrivilligt oskuld? Köp en hora. När du väl har knullat så kommer du få bättre självförtroende och få det enklare att ragga på brudar. Lycka till.
Citera
Idag, 00:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Sant, i flera religioner, inklusive kristendomen, ses avhållsamhet som en dygd. Paulus skriver i 1 Korinthierbrevet 7:8-9 att det är bättre att förbli ogift om man kan behärska sig, eftersom det möjliggör ett liv helt fokuserat på Gud. Jesus själv levde i celibat, vilket visar att det inte bara är acceptabelt utan kan vara en väg till andlig styrka.

Och om vi tänker på den yttersta domen, som många troende ser fram emot, så kanske de som levt i renhet och inte låtit sig förledas av världsliga begär har en fördel när portarna till Paradiset öppnas. I den meningen är det kanske inte en ‘förlust’ att vara oskuld, utan en andlig vinst?

Japp. Ser man nu på detta aktuella med Påven och alla dessa som kan antas ta hans roll. Har säkert väldigt många aldrig haft sex. Vissa kanske ljuger att de ändå haft det. Men det ses som den ultimata uppoffringen. Att undvika sex för att just tron ska vara det primära. Enda kärleken ska vara till Gud.

Så TS har kanske där en möjlighet. Viga sig åt tron.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in