• 1
  • 2
Idag, 09:33
Medlem
Cobas avatar
Flashback Forum påstår sig ju vara ett diskussionsforum med "yttrandefrihet" på riktigt.
Men många av oss som har varit på flashback länge vet ju att det mest är en propagandacentral för illvilliga aktörer. Må det vara psyksjuka människor eller faktiska utlandska (och inhemska) aktörer.

Även om det händer i alla avdelningar så är ju de politiska forumen av uppenbara skäl mest drabbat. 70-80% av trådarna är bara desinformation, trams, derailande osv. Det finns inga förutsättningar för en riktig diskussion i god tro.
Detta har pågått så länge jag varit aktiv på flashback.

Detta är synd då det förmodligen finns fler användare på flashback som vill ha ett fungerande diskussionsforum än illvilliga aktörer. Men de illvilliga är av förklarliga skäl mycket mer aktiva då poängen är att flöda över diskussionerna med desinformation.

Jag personligen kan ju inte veta om det är detta som faktiskt är meningen med Flashback eller om det skär inkompetens som låter det fortgå.

Vad jag nu vill fråga flashbacks lagkunniga personer är om det finns lagar eller förordningar som skulle kunna släcka ner flashback? Själv har jag dålig koll men jag vet ju att lagändringarna går mer mot det drakoniska hållet. Finns det nåt i bristande vandel, terrorism- eller säkerhetslagar som skulle kunna användas mot flashback för att stänga ner den?

Ytterligare frågeställning är: om det inte finns, bör man verka för att införa såna lagar och varför?

Å du... ... Ha en bra dag.
Citera
Idag, 09:46
Medlem
lejonkungen08s avatar
Med Bank-ID så måste alla följa lagen. Det går väl inte ha anonyma forum som i praktiken bara är till för vissa publicister, tjänstemän och inbördes chatt för mods, och samtidigt kalla det frihet för alla.
På pappret heter det yttrandefrihet men i verkligheten är det en del research och två delar hat, och man får huka sig om man råkar vara åsiktsdissident. Man måste även här formera sig enligt ett informellt åsiktspaket. Korridoren löper även om den är en brunare stjärtgång.
Man kan lagligt gunga yttrandefriheten till den gräns att absurdismen stänker och fräter sönder landet, och det finns inget att säga om det för det kanske är eller var meningen. Oavsett vad som blir fallet av åsikter, tankar och idéer så är yttrandefriheten total och absolut inom lagens gränser, och så ska den vara.
Senast redigerad av lejonkungen08 Idag kl. 10:12.
Citera
Idag, 10:05
Medlem
Tycker fb funkar bra på det stora hela, med moderatorer som rensar bort trams, off-topic etc. Det är nog så nära yttrandefrihet som man kan komma med anonymitet. Visst är det en hel del information som inte stämmer, men det vet normalbegåvade som hänger här. Det är en del av yttrandefriheten att folk får säga även sånt som inte stämmer.

Vad gäller lagar för att stänga ner fb så finns de redan och hade sajten legat på en svensk server så hade den nog redan varit stängd, som jag förstått det i alla fall.
Citera
Idag, 10:39
Moderator
Chantres avatar
Brott och brottsbekämpning --> Flashback
/Moderator
Citera
Idag, 12:13
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Flashback Forum påstår sig ju vara ett diskussionsforum med "yttrandefrihet" på riktigt.
Men många av oss som har varit på flashback länge vet ju att det mest är en propagandacentral för illvilliga aktörer. Må det vara psyksjuka människor eller faktiska utlandska (och inhemska) aktörer.

Även om det händer i alla avdelningar så är ju de politiska forumen av uppenbara skäl mest drabbat. 70-80% av trådarna är bara desinformation, trams, derailande osv. Det finns inga förutsättningar för en riktig diskussion i god tro.
Detta har pågått så länge jag varit aktiv på flashback.

Detta är synd då det förmodligen finns fler användare på flashback som vill ha ett fungerande diskussionsforum än illvilliga aktörer. Men de illvilliga är av förklarliga skäl mycket mer aktiva då poängen är att flöda över diskussionerna med desinformation.

Jag personligen kan ju inte veta om det är detta som faktiskt är meningen med Flashback eller om det skär inkompetens som låter det fortgå.

Vad jag nu vill fråga flashbacks lagkunniga personer är om det finns lagar eller förordningar som skulle kunna släcka ner flashback? Själv har jag dålig koll men jag vet ju att lagändringarna går mer mot det drakoniska hållet. Finns det nåt i bristande vandel, terrorism- eller säkerhetslagar som skulle kunna användas mot flashback för att stänga ner den?

Ytterligare frågeställning är: om det inte finns, bör man verka för att införa såna lagar och varför?

Å du... ... Ha en bra dag.

Konstig tråd. Vill du diskutera vägar att få bort flashback, eller dess låga kvalitet? Hänger det ihop? Vill du förbjuda saker rent generellt som har för låg kvalitet?
Citera
Idag, 12:41
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejonkungen08
Med Bank-ID så måste alla följa lagen. Det går väl inte ha anonyma forum som i praktiken bara är till för vissa publicister, tjänstemän och inbördes chatt för mods, och samtidigt kalla det frihet för alla.
På pappret heter det yttrandefrihet men i verkligheten är det en del research och två delar hat, och man får huka sig om man råkar vara åsiktsdissident. Man måste även här formera sig enligt ett informellt åsiktspaket. Korridoren löper även om den är en brunare stjärtgång.
Man kan lagligt gunga yttrandefriheten till den gräns att absurdismen stänker och fräter sönder landet, och det finns inget att säga om det för det kanske är eller var meningen. Oavsett vad som blir fallet av åsikter, tankar och idéer så är yttrandefriheten total och absolut inom lagens gränser, och så ska den vara.
Tack för bra svar.
Ja, tyvärr har ju flashback en negativ och frätande påverkan med all desinformation och "anti-svenskhet/anti-väst" inlägg som flödar över här.
Jag tycker din poäng med ett BankID-baserat forum är intressant. Det tror jag skulle vara effektivt mot dessa illvilliga aktörer som florerar här. Är lite förvånad att det inte har gjorts än (kanske det har?).

Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Tycker fb funkar bra på det stora hela, med moderatorer som rensar bort trams, off-topic etc. Det är nog så nära yttrandefrihet som man kan komma med anonymitet. Visst är det en hel del information som inte stämmer, men det vet normalbegåvade som hänger här. Det är en del av yttrandefriheten att folk får säga även sånt som inte stämmer.

Vad gäller lagar för att stänga ner fb så finns de redan och hade sajten legat på en svensk server så hade den nog redan varit stängd, som jag förstått det i alla fall.
Ja, problemet är att vår yttrandefrihet används som ett verktyg mot oss för att splittra och skada Sverige.
Det är som sagt redan en skumrasksida som fått lämna Sverige. Men min fråga kvarstår om det finns nåt att göra rent lagmässigt med tanke på att en del lagar har skärpts. Jag är inte tillräckligt insatt tyvärr. Bör lagar införas för att bättre skydda oss mot vad som eventuellt kan vara skadlig fråmmande verksamhet? Eftersom flashback opererar utifrån Sverige så är ju främmande-delen klar.
Citera
Idag, 12:47
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Konstig tråd. Vill du diskutera vägar att få bort flashback, eller dess låga kvalitet? Hänger det ihop? Vill du förbjuda saker rent generellt som har för låg kvalitet?
Jag tycker trådstarten och frågeställningen är tydlig.
Men här:
"Vad jag nu vill fråga flashbacks lagkunniga personer är om det finns lagar eller förordningar som skulle kunna släcka ner flashback? Själv har jag dålig koll men jag vet ju att lagändringarna går mer mot det drakoniska hållet. Finns det nåt i bristande vandel, terrorism- eller säkerhetslagar som skulle kunna användas mot flashback för att stänga ner den?

Ytterligare frågeställning är: om det inte finns, bör man verka för att införa såna lagar och varför?"

Vad tror eller vet du? Finns det lagliga vägar att släcka ner Flashback? Och om det inte gör det, bör det införas såna lagar eller verktyg?
Citera
Idag, 13:37
Medlem
laughingducks avatar
Förstår inte problemet?

1a
Man lär ju alltid bilda sig en egen uppfattning om informationen som når en .

2 s
Det frivilligt vara här .
Har själv minskat ned min tid här .
För varje gång Flashback nämnts i ” Allmän media ”.
Citera
Idag, 15:47
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Förstår inte problemet?

1a
Man lär ju alltid bilda sig en egen uppfattning om informationen som når en .

2 s
Det frivilligt vara här .
Har själv minskat ned min tid här .
För varje gång Flashback nämnts i ” Allmän media ”.
Tack för svar.

1 Javisst lär man bilda sin egen uppfattning om allt här i livet men realiteten är ju också att många inte förstår det. Och när de inte förstår att de är utsatta för propaganda så kommer de agera och interagera med och i samhället på ett sätt som är oförankrat i verkligheten. Av en propaganda som är utformad för att skada Sverige.

Vill bara tillägga att första frågeställningen var vilka rättsliga verktyg som finns.

2 Ja, det är frivilligt. Jag antar att du menar att det är gott nog och inga åtgärder behövs?

Men håller du med om att staten har ett ansvar för att skydda sin befolkning och sig självt?
Därför undrar jag om det behövs åtgärder för att stoppa sverigefientlig propaganda som har som syfte att skada Sverige?

Vi förväntar oss att staten (polisen) ska skydda oss mot stöld, misshandel osv.
Vi förväntar oss att staten (armen) ska skydda oss och sig självt mot yttre väpnade angrepp.
Vi förväntar oss att staten (socialtjänsten) ska skydda oss mot psykologiska övergrepp.
Vi kan t.o.m. förvänta oss hjälp av staten (psykiatrin) mot vanföreställningar och psykisk ohälsa.

Jag anser ju att flashback bidrar till psykisk ohälsa.

Så varför ska vi inte förvänta oss att bli skyddade mot illvilliga aktörer som vill skada oss psykosocialt och vill förstöra vårt samhälle?
Citera
Idag, 16:25
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Men många av oss som har varit på flashback länge vet ju att det mest är en propagandacentral för illvilliga aktörer.

Hej,

Bara så att jag förstår, på vilket sätt är Flashback illvilliga den här gången? Är vi:

• Kommunister
  • Nazister
  • Farliga ultranationalister
  • Globalister
  • Utländska spioner
  • Utländska påverkansoperatörer
  • Regeringens marionetter
  • SÄPOs marionetter
  • Polisens marionetter
  • Judemarionetter
  • Wokevänster
  • Sveavägen 68
  • USA
  • Något annat (utveckla)

Det är så svårt att mellan trådarna hänga med i vilka vår senaste inkarnation av overlords är.
Citera
Idag, 17:13
Moderator
Maviels avatar
Du menar alltså att du frågar på Flashback om tips för hur man ska kunna stänga ner Flashback? Du tycker inte själv att det är lite märkligt?
Citera
Idag, 17:16
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Hej,

Bara så att jag förstår, på vilket sätt är Flashback illvilliga den här gången? Är vi:

• Kommunister
  • Nazister
  • Globalister
  • Utländska spioner
  • SÄPOs marionetter
  • Polisens marionetter
  • Judemarionetter
  • Wokevänster
  • Sveavägen 68
  • USA
  • Något annat (utveckla)

Det är så svårt att mellan trådarna hänga med i vilka vår senaste inkarnation av overlords är.
Hej, Tack för svar.

Flashback är inte:
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
  • Kommunister
  • Nazister
  • Globalister
  • Utländska spioner
  • SÄPOs marionetter
  • Polisens marionetter
  • Judemarionetter
  • Wokevänster
  • Sveavägen 68
  • USA
  • Något annat (utveckla)
Utan en propagandacentral för illvilliga aktörer. Det tyckte jag stog ganska klart i ts, läste du den? För där stod det nämligen också att jag inte kan veta om det är meningen att det ska vara det. Även om jag personligen lutar åt att det medvetet är en propaganda central.

Och med svaren som har kommit efter borde det inte ha varit några oklarheter. Anser jag.

Hade du förresten några åsikter eller svar angående mina frågeställningar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in