Citat:
Ursprungligen postat av
laughingduck
Förstår inte problemet?
1a
Man lär ju alltid bilda sig en egen uppfattning om informationen som når en .
2 s
Det frivilligt vara här .
Har själv minskat ned min tid här .
För varje gång Flashback nämnts i ” Allmän media ”.
Tack för svar.
1 Javisst lär man bilda sin egen uppfattning om allt här i livet men realiteten är ju också att många inte förstår det. Och när de inte förstår att de är utsatta för propaganda så kommer de agera och interagera med och i samhället på ett sätt som är oförankrat i verkligheten. Av en propaganda som är utformad för att skada Sverige.
Vill bara tillägga att första frågeställningen var vilka rättsliga verktyg som finns.
2 Ja, det är frivilligt. Jag antar att du menar att det är gott nog och inga åtgärder behövs?
Men håller du med om att staten har ett ansvar för att skydda sin befolkning och sig självt?
Därför undrar jag om det behövs åtgärder för att stoppa sverigefientlig propaganda som har som syfte att skada Sverige?
Vi förväntar oss att staten (polisen) ska skydda oss mot stöld, misshandel osv.
Vi förväntar oss att staten (armen) ska skydda oss och sig självt mot yttre väpnade angrepp.
Vi förväntar oss att staten (socialtjänsten) ska skydda oss mot psykologiska övergrepp.
Vi kan t.o.m. förvänta oss hjälp av staten (psykiatrin) mot vanföreställningar och psykisk ohälsa.
Jag anser ju att flashback bidrar till psykisk ohälsa.
Så varför ska vi inte förvänta oss att bli skyddade mot illvilliga aktörer som vill skada oss psykosocialt och vill förstöra vårt samhälle?