Citat:
Ursprungligen postat av
fartbag21
Hej flashback. Den 31 Januari - 1 februari var jag på fest och var ute i kylan lite för mycket, har sedan dess haft feber i 22 dagar i sträck. Först hade jag vanliga förkylningssymptom, feber, hosta, rinnig näsa mm. När en vecka hade gått och febern inte hade försvunnit gick jag till vårdcentralen där de konstaterade att det förmodligen bara var influensa och att jag skulle vila och vänta ut det. Jag har gradvis börjat må bättre och i onsdags och torsdags var jag ute och åkte skridskor i 2 timmar, men i fredags mådde jag helt plötsligt mycket sämre och febern som hade börjat gå ner hade istället gått upp till 38,5. Jag har börjat oroa mig ordentligt för om det är en hjärnhinneinflammation jag har dragit på mig. Ska boka tid hos vårdcentralen igen nu på måndag men vad tror ni flashback? Just nu har jag följande symptom:
- Huvudvärk i nacken som går upp i bakhuvudet/tinningarna. Huvudvärken kommer och går.
- Pendlande feber, går från 37,2 till 38,5.
- Hjärtat känns typ svagt, det slår fort och jag har högre puls än vanligt.
- Utmattad och svag i hela kroppen, samt väldigt svårt att fokusera.
- Känns som tjockt slem i halsen, tjockhets-känslan fortsätter ner till lungorna och skapar ett lätt tryck över hela bröstet inklusive hjärtat.
Tror ni att det är en ovanligt ihärdig influensa eller något annat? Jag har inga underliggande fysiska sjukdomar och brukar inte vara sjuk såhär länge. Tack på förhand.
Vet inte om det hjälper dig men jag var i samma sits som du beskriver. Blev sjuk med snuva, halsont och allt det där i mitten av november. Efter det så höll sig lätt feber (37.3-38.5) i sig i 2,5 månad(!). Hade även precis som du huvudvärk dagligen (har aldrig huvudvärk annars). Var på både vårdcentral och sjukhus under den tiden men de hittade inget. Tog väl typ vartenda blodprov som finns.
Teorin de körde med att jag troligen fick covid i november och att detta sen var någon form av post-covid.
Pendlade upp och ner, vissa dagar bättre, då körde jag på med lätt motion, men sen kom ett bakslag nästan direkt.
Nu för ungefär 2 veckor sedan klingade det av. Det enda som är kvar nu är en trötthet som kan vara jobbig stundtals, annars inget.
Med det sagt, gå till vårdcentral så att de kan ta prover för att se om det är en aktiv infektion eller inte.