2025-02-23, 17:03
Medlem
Jag ligger etta för en bostad i Sthlm men jag har inte gjort en intresseanmälan än. Om jag klickar in att jag är intresserad men tackar nej efter. Vad menar de med bindande? Måste jag ta lägenheten eller om jag tackar nej men förlorar min kötid?

När annonseringsperioden är avslutad kommer bostadssökande med längst kötid att bli aktuell för bostaden, intresseanmälan blir därmed bindande för bostadssökande med längst kötid efter avslutad annonseringsperiod
Citera
2025-02-23, 17:17
Medlem
det kommunala bostadsbolaget där jag bor kan man tacka ja 2 ggr ock sen efter man tittat på den tacka nej men 3:dje kvarten man söker ock får måste man tacka ja till annars åker man ur kön
Citera
2025-02-23, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
det kommunala bostadsbolaget där jag bor kan man tacka ja 2 ggr ock sen efter man tittat på den tacka nej men 3:dje kvarten man söker ock får måste man tacka ja till annars åker man ur kön

Nej, man blir bara "avstängd" från att tacka ja på ca 6 månader eller så på bostadsförmedligen.
Citera
2025-02-23, 19:47
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogoso
Nej, man blir bara "avstängd" från att tacka ja på ca 6 månader eller så på bostadsförmedligen.
Eller så vilken jävla koll du har. Skulle säga du har fel har också uppfattningen att man blir av med sin köplats om man lallar för mycket i sökandet.
Avstängd däremot har jag aldrig hört men kanske är olika beroende på hyresvärd.
Citera
2025-02-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Eller så vilken jävla koll du har. Skulle säga du har fel har också uppfattningen att man blir av med sin köplats om man lallar för mycket i sökandet.
Avstängd däremot har jag aldrig hört men kanske är olika beroende på hyresvärd.

Fick lägenhet bara något år sedan via bostadsförmedlingen i sthlm, vet inte vad du gaggar om hyresvärd. Det är Bostadsförmedligen i sthlm som TS förmodligen pratar om och som jag går efter och där finns flera olika hyresvärdar. Man blir "avstängd" från att söka bostäder antingen 6 eller 12mån men du tappar inte din köplats eller så.
Citera
2025-02-23, 21:13
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogoso
Fick lägenhet bara något år sedan via bostadsförmedlingen i sthlm, vet inte vad du gaggar om hyresvärd. Det är Bostadsförmedligen i sthlm som TS förmodligen pratar om och som jag går efter och där finns flera olika hyresvärdar. Man blir "avstängd" från att söka bostäder antingen 6 eller 12mån men du tappar inte din köplats eller så.
Kan vara så men låter inte troligt. Har också hört man förlorar sin köplats bara.
Har bostadsrätt så ingen super koll men det har ju inte du heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in