Citat:
Ursprungligen postat av
silverring
Jag började gymma nyligen. Jag vet, alla som börjar träna vid nyår är töntar som inte kan hålla ett schema och ger upp efter ett tag. Har tagit mig igenom 2 månader än så länge och kör 2 till 4 pass i veckan, beroende på hur slut man är efter jobbet. Det känns ändå bra, med tanke på att jag inte tränade alls förutom vardagsmotionen jag får via jobbet. Men nu till mina funderingar:
Slutar man någonsin känna sig osäker och out of place? Jag håller mig till mig själv, värmer upp på cykel eller löpband och sen kör lite olika maskiner. Använder alltid hörlurar och torkar av maskinerna efter mig. Men känner mig så himla osäker. Känns som om alla stirrar på mig och tänker "Vad är det där för jävla tjomme som ska komma här och komma?". Blir också så paranoid att jag ska svettas FÖR mycket? Typ att man ska se rövsvetten genom shortsen när jag ställer mig upp. Hade ju varit pinsamt, FAST att jag vet att vi alla är där för att svettas och ha oss.
Och hur stark måste man vara för att få använda lösa vikter? Den avdelningen är konstant ockuperad av muskliga berg till individer som har biceps större än gemene mans huvud. Gör det inget annat än att vara på gymmet? Bor de där?
jaja, vad ska man göra? Varje gång jag går dit vill jag vända i dörren.
Snyggt jobbat och fortsätt kämpa
Kortfattat så skit i vad andra tycker och kör din grej.
ett tips kan vara att boka en PT som kan göra ett träningsprogram åt dig. Det är bra att kunna känna att man fokuserar på rätt saker när man tränar. Då kommer du få ett träningsprogram som bygger på vad du vill ha ut av din styrketräning också.