Sverigedemokraternas ledare, Jimmie kesson, beskte Israel och mtte tv ministrar trots landets officiella policy att inte ha kontakt med partiet.
kesson uttrycker att besket syftade till att frdjupa frbindelserna mellan SD och Israel och att han anser detta ml uppntt.
Besket r anmrkningsvrt eftersom israeliska regeringen officiellt vgrar att interagera med SD p grund av dess hgerextrema rtter.
Personligen tror jag jimmy blev hotad med ett erbjudande och nu r i deras koppel.
Senast redigerad av Sierra.Leon3 Igår kl. 17:23.
De allra radikalaste inom SD skulle rygga tillbaka i en diskussion med de moderataste i Netanyahus krets.
Kan frestlla mig Jimmy ringa sin fru efter ett mte med Likud, grtandes och sga vi vill ju bara att araberna ker hem till sina hemlnder om det finns skerhetsgarantier, inte vldta och slakta oskyldiga kvinnor och barn i koncentrationslger
Det var vl p tiden att Israels instllning till SD mjukas upp lite. Jag har aldrig uppfattat SD som antisemitiska eller judefientliga. Inte p central niv i vart fall. Problemet r att SD lyckas hitta mnga riktigt lgbegvade till politiska uppdrag ute i landet som emellant t.ex. skriver antisemitiskt p sociala medier. Det kan ju ha bidragit till att det tagit s lng tid kanske?
Sedan undrar man ju sklart vad som ligger bakom. Kanske ser Israel att de just nu behver ha alla vnner de kan f och att antisemitismen i Sverige mest finns inom Vnsterpartiet?
Jag har tidigare skrivit att Israel skjuter sig i foten nr de vgrar kontakt med Sveriges Israelvnligaste parti, speciellt som flera andra svenska riksdagspartier r fyllda med islamister som nskar utrota alla judar. Efter att jag har skrivit det har en studie kommit fram till att SD r EU:s tredje Israelvnligaste parti. Kul att frnuftet har segrat i Israel.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!