Igår, 17:50
Medlem
Låst artikel i Sydsvenskan:
https://www.sydsvenskan.se/2024-12-2...-lang-mardrom/

Citat:
"När Amani Janineh skulle åka på semester lovade en väninna att ta hand om hennes ettåriga hund Leo. Istället lät väninnan en manlig bekant passa hunden. Under ett knarkrus sparkade han ihjäl Leo.

Citat:
19-åringen står åtalad för grovt djurplågeri. Maxstraffet är fyra års fängelse. Nu väntar rättegång."

Är det någon som vet något mer kring det hela? När är rättegången? Finns det FUP?

.................................................. ...............

Delar av citerad text är bortredigerad med stöd av regel 1.02 om upphovsrättsskyddat material. Citat lagda i citatrutor för tydlighetens skull.

/Mod
Senast redigerad av OY Igår kl. 18:43.
Citera
Igår, 17:54
Medlem
franges avatar
Låt se här nu... Narkotikapåverkad 19-åring i Malmö som på dagtid (dvs antagligen inte hade jobb själv) sparkar ihjäl en liten hund, kompis till kompis till en nysvenska. Vad skall vi säga om radarn för etnicitet på GM?
Citera
Igår, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Låt se här nu... Narkotikapåverkad 19-åring i Malmö som på dagtid (dvs antagligen inte hade jobb själv) sparkar ihjäl en liten hund, kompis till kompis till en nysvenska. Vad skall vi säga om radarn för etnicitet på GM?
Radarn säger Arab,
Citera
Igår, 18:25
Medlem
LostinDarknesss avatar
Att personen knarkade har ju ingenting med saken att göra.

Personen låter som att den antingen är av arabiskt ursprung eller gipsy. Ingen av dom tror att hundar känner någon smärta och dom är brutala mot djuren då dom anser att en hund inte har någon själ. Har nämligen fått detta förklarat för mig utav både en gipsy och kristen arab, var för sig på helt olika platser inom landet.

Araben skröt även om hur de brukade använda harar för prickskytte i hemlandet och tyckte att det var jättekul när dom gjorde ljud och vred sig, så de lät haren plågas och stack även ut ögonen med pinnar. De kunde även låta djuret ligga kvar och bara skratta åt den och gick därifrån utan att avsluta lidandet!

4 år fängelse. Så med andra ord så om 3 år så lär Malmö ha problem återigen med preppade köttbullar.
Och fler hundar kommer få lida.

Avrätta idioten istället!

Risken finns att något syskon / kusin eller "Brushaan" kommer göra något p ga ilska att personen åkt in.
Bättre avliva sådana här avarter på samma sätt som dom skadat djuret offentligt! Så dom fattar att man inte gör illa djur!

Människor som ger sig på djur och barn har jag verkligen 0 acceptans för!
Senast redigerad av LostinDarkness Igår kl. 18:58.
Citera
Igår, 18:29
Medlem
Bild på jycken i sydsvenskan,, gammal artikel.

https://www.sydsvenskan.se/artikel/h...-lang-mardrom/

Leo var en blandras mellan tysk spets och Bichon havanais.
Citera
Igår, 18:50
Medlem
hakro807s avatar
Men varför skulle någon som hyser en sådan avsky mot hundar ens acceptera att ställa upp som hundvakt? Och om det är så att det var något som snedtände i skallen på honom och han valde att utföra den typen av våld utgör han bevisligen en mycket stor fara även mot människor i sin omgivning. Bara detta borde rendera en mycket lång inlåsning och återkommande terapisessioner under lång tid.
Citera
Igår, 18:53
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Men varför skulle någon som hyser en sådan avsky mot hundar ens acceptera att ställa upp som hundvakt? Och om det är så att det var något som snedtände i skallen på honom och han valde att utföra den typen av våld utgör han bevisligen en mycket stor fara även mot människor i sin omgivning. Bara detta borde rendera en mycket lång inlåsning och återkommande terapisessioner under lång tid.
Det handlar om känslan att ha MAKT över någon annan. De sparkar mer än gärna på hundar och gapskrattar!
Citera
Igår, 19:18
Medlem
67arigGubbes avatar
Borde vara livstids fängelse på den första hundvakten och såklart den manliga bekanten som sparkade ihjäl den oskyldiga hunden.

Varför lämnar en hundvakt bort hunden?
Citera
Igår, 19:29
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Personen låter som att den antingen är av arabiskt ursprung eller gipsy. Ingen av dom tror att hundar känner någon smärta och dom är brutala mot djuren då dom anser att en hund inte har någon själ. Har nämligen fått detta förklarat för mig utav både en gipsy och kristen arab, var för sig på helt olika platser inom landet.

Vad jag har hört så tror araber att tjuvar, mördare och annat dåligt folk återföds som hundar, därför tycker de inte om dem eller är rädda för dem. Men det här kanske bara handlar om en snetändning (jag vet inte, jag knarkar inte eller beblandar mig med sådant folk).
Citera
Igår, 21:16
Medlem
MudOvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Vad jag har hört så tror araber att tjuvar, mördare och annat dåligt folk återföds som hundar, därför tycker de inte om dem eller är rädda för dem. Men det här kanske bara handlar om en snetändning (jag vet inte, jag knarkar inte eller beblandar mig med sådant folk).

I vissa kulturer förekommer kusingifte och inavel och det påverkar ju konsekvenstänkandet.
Tänker inte säga vilket folk det gäller men du kan nog lista ut det enkelt själv.
Citera
Igår, 23:56
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Aldrig hört det faktiskt. Men skulle ju kunna förklara varför dom beter sig som dom gör mot djuren.

Nej det handlar inte om sne-tändning. Utan ren och skär ondska.
När jag rökte på som mest så inte fan gjorde jag illa varken djur eller barn.
Artikeln är till 100% riktad så att det ska passa med antidrog lobbyns agenda.
Senast redigerad av LostinDarkness Idag kl. 00:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in