• 1
  • 2
Igår, 20:54
Medlem
Enligt uppgift frn mte mellan Macron och Trump, s kommer Ryssland godknna utlndska militrer som bevakar ett vapenstillestnd i Ukraina.
Den som har lite inblick i Ukrainas historia inser direkt, att brket handlar om en tvist mellan Ryssland och Polen, eller med polackernas allierade lnder.
Dessa polska bundsfrvanter r frmst Storbritannien, Frankrike och Nordiska lnder, dribland Sverige.
Kan aldrig tnka Putin kommer g med p ngra trupper frn annat n "neutrala" lnder, som t.ex. Turkiet?
Senast redigerad av Ljungbybon Igår kl. 21:10.
Citera
Igår, 21:05
Medlem
BombaySaphires avatar
Jag tippar p att Trump ljuger. Som vanligt.
Citera
Igår, 21:07
Medlem
Hur lnge ska trupperna vara dr ? Kan Ryssland invadera igen ? Mnga frgor som behver besvaras.
Citera
Igår, 21:21
Medlem
45 s klipp med presidenten att tolka lite valfritt hur stabilt detta r frankrat hos Putin.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/d...dccc243b056262

Jag citerar dr Dngroth frn mer n 30 r gammal sketch: Jag r skeptisk !
Citera
Igår, 21:28
Medlem
Vldigt tveksamt att de tillter det, jag sg klippet med Trump. Han snackar mycket skit nufrtiden...

Hela vrlden hller p att ndras, detta kan vara ett spel fr att kpa tid. Ryssland kan mycket vl spela med s lnge de behver, s att de hinner att ta mer mark i Ukraina.

Vldigt konstiga utspel nu, och allting verkar ndras frn dag till dag. Vilken sjuk situation vi har hamnat i.

Det enda skra hr r att Europa tar den i rven oavsett vad som sker.
Citera
Igår, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Hur lnge ska trupperna vara dr ? Kan Ryssland invadera igen ? Mnga frgor som behver besvaras.
Man kan ocks stlla sig frgan.
Hur lnge kommer polackernas (historiskt) allierade lnder hlla ut?
Vrlden frndras och givetvis ven rollen dessa spelar, allts Storbritannien, Frankrike och Sverige.
Fr det finns ingen chans Polen sjlva kommer klara terupprtta sina forna domner!
Citera
Igår, 21:34
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Bengen att hlla med. Trump har ett mycket liberalt frhllande till sanningen fr att vara "konservativ".
Ungefr som Putin sjlv allts.
Citera
Igår, 21:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Jag tippar p att du tippar fel som vanligt.
Citera
Igår, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Bengen att hlla med. Trump har ett mycket liberalt frhllande till sanningen fr att vara "konservativ".
Ungefr som Putin sjlv allts.
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag tippar p att du tippar fel som vanligt.

Enligt min mening handlade USAs inblandning i kriget om Ukraina frmst om nra relationer till Storbritannien.
Engelsmnnen r och har alltid varit Polens frmsta allierade vid tidigare krig och konflikter.
Och Ukraina r i allra hgsta grad en polsk angelgenhet, ven om media och politiker aldrig vill sga ett enda ord om detta!
Citera
Igår, 21:55
Medlem
TweentyFives avatar
tror inte han gr med p det!
Citera
Igår, 21:57
Medlem
X3treams avatar
tror Putin r extremt pressad, rtt naturligt, nu ska han ven prata med Europa om saken, dags med nnu hrdare sanktioner.
Citera
Igår, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbybon
Enligt uppgift frn mte mellan Macron och Trump, s kommer Ryssland godknna utlndska militrer som bevakar ett vapenstillestnd i Ukraina.
Den som har lite inblick i Ukrainas historia inser direkt, att brket handlar om en tvist mellan Ryssland och Polen, eller med polackernas allierade lnder.
Dessa polska bundsfrvanter r frmst Storbritannien, Frankrike och Nordiska lnder, dribland Sverige.
Kan aldrig tnka Putin kommer g med p ngra trupper frn annat n "neutrala" lnder, som t.ex. Turkiet?
Det beror vl alldeles p?
Ett gng fredskrister eller franska frmlingslegionrer kan skert f tilltelse att rnna runt invid polska grnsen. Det gller vl att hlla ordning p "Azovgnget" som kan stlla till med ofog ven i fredstid.
Putin kanske gr upp med polackerna att det blir deras ansvar att hlla ordning i Galizien. Orban fr skicka trupp till den lilla "ungerska" provinsen osv.
Inte alls omjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in