Igår, 16:35
Medlem
Hej, har börjat skriva med en person på först tinder sen Sms. Om jag test-swishar personen så kommer det upp ett helt annat namn på en annan ort. i mina ögon så är tinderpersonen fake men hon säger att hon vill vara anonym av sig haha.. Någon som har varit med om samma å tror det kan finnas sanning i det?
Citera
Igår, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Hej, har börjat skriva med en person på först tinder sen Sms. Om jag test-swishar personen så kommer det upp ett helt annat namn på en annan ort. i mina ögon så är tinderpersonen fake men hon säger att hon vill vara anonym av sig haha.. Någon som har varit med om samma å tror det kan finnas sanning i det?
Vad tror du själv om du tänker rationellt och inte blandar in dina känslor?
Citera
Igår, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Vad tror du själv om du tänker rationellt och inte blandar in dina känslor?

Att de är en hora... men förstår inte vad man får ut av det? för jag skickar inga bilder. Pengar eller något annat. Så varför vill man fördriva bådas tid?
Citera
Igår, 16:45
Medlem
Citat:
Att de är en hora... men förstår inte vad man får ut av det? för jag skickar inga bilder. Pengar eller något annat. Så varför vill man fördriva bådas tid?

Bra fråga. Att fortsätta kontakten är ju dock uteslutet.
Citera
Igår, 16:46
Medlem
Citat:
Nej, jag vet inte. Jag ställde bara frågan.
Kanske håller på med scams över lång tid?
Om hon vill vara anonym, varför uppger hon någon annans nr då?
Vems nr är det du får upp på swish? Har hon nån anknytning till denne?

Kontakta personen som dyker upp på swish!
Kan ju vara bra för den personen att veta, plus att vi får en intressant update.
Citera
Igår, 16:46
Medlem
sebastian66s avatar
Det kan ju vara så att det är lillasyster som har snott telefonen. Du kanske sitter och pratar med en 12-årig flicka.
Det kan vara möjligt att denna personen kanske har dold adress eller skyddad adress.
Det finns ju många olika scenarier.
Det kanske kan vara bättre att gå vidare och hitta någon annan som smakar bättre.
Citera
Igår, 16:47
Medlem
Känns ytterst sus, ba och gå vidare skulle jag säga. Satsa på nästa matchning.
Citera
Igår, 16:49
Medlem
Ja, det sura är att vi "ska" träffas nästa helg om de nu stämmer, men går vidare bara så slipper man huvudvärken. Tack!
Citera
Igår, 17:45
Medlem
Sereenas avatar
Personen kanske har försörjningsstöd och har nån släkting stå på telefonen (kan inte få abb själv), och swishen (så att pengar kan tas emot och smusslas över kontant från mottagaren utan att soc snor dom.)
Citera
Igår, 18:48
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Familjeabonnemang finns ju. Ka ju vara så att det är någonting sådant med?
Citera
Igår, 22:39
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Alltså ja. Jag har varit med om det. Det var jättemärkligt. Jag var också anonym, alltså ringde inte på dolt men mitt namn var inte kopplat till mitt nummer.

Vet inte men jag åkte tåg och jag tror att någon lyckades hacka min telefon på något sätt för webbsidorna och telefonens "hem" sida frös och såg jättemärkliga ut. Inte som vanligt eller på ett gammalt sätt som det kunde se ut när man gick ut med 3310 på nätet och internet var segt. Det var som om någon klippte och klistrade för det var helt kastad ordning på skärmen.

Efter detta så sa en person till mig att när jag ringer till den så visar det ibland att det är jag som ringer då personen sparat mitt nummer i mitt namn, men det visade även att det var en okänd som ringde helt slumpmässigt. Tyckte det var jättemärkligt så jag kollade upp det och det stämde. Var hemma hos personen och ringde till den, första visade den mitt namn, sedan visade den dolt nr. Sökte då på mitt nummer och då dök det upp en helt annan person i en annan del av landet som jag aldrig hört talats om och hade inte varit på besök där sedan jag var liten. Känner för övrigt heller inga där. Jag ringde dessutom upp operatören och frågade om det, men dom kunde inte se att numret var registrerat på någon förutom när dom googlade numret!!!!

Tekniken är inte felfri. Jag skrev t om en tråd i ett annat forum om detta ang att mobilen verkade ha blivit hackad. Fick aldrig något svar och ingen visste eller förstod någonting.
Senast redigerad av LostinDarkness Igår kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in