Citat:
Ursprungligen postat av
ChristopherRobin
Tack för tips men förutsätt nu att jag lagt upp fototapet, klistrat och klart. Den är inte suddig i det här scenariot. Hur hade du inrett resten av rummet? Hade du gått mot natur, eller inrett det maritimt? Det vill säga med diverse blåa och djupa havstoner?
Jag är (var) målare. Målaren
väljer färg, designern
väljer kulör. Aktar mig därför för att ge tips på kulörer (färgsättning). Utifrån ditt språkbruk så är jag övertygad om att du har bättre öga för stil än mig på detta område
Citat:
Ursprungligen postat av
ChristopherRobin
Varför tror du att fototapet med mycket svärta gör sig bäst på kontor? Är det inte främst hemma man vill titta på bilder på dem man älskar?

Bottnar i att man är tillbaka hos många privatkunder jag haft över åren och målar över/river ner fototapeten. De tröttnar, svårt sätta fingret på vad. Upplevs som "tacky" efter ett tag.
På samma vis så är det svårt att sätta fingret på varför det är annorlunda på företag/kontor. Ofta är bilderna tagna på sina medarbetare/verksamhet "i farten", stage:at av proffsfotografer, för att specifikt kastas upp som fototapet i exempelvis en lobby. Blir inte "tacky" på samma vis, det blir "business".
Oj vad detta var svårt att förklara. I alla lägen så kommer du behöva riva ner din vovve om du flyttar någon gång. Det är ingen hemlighet att mäklare ber en att ta bort foton på sig själv och anhöriga under visningar eftersom priset gynnar säljaren desto mindre personlig lägenheten är.