Lassie, en gammal filmhund från 50-talet minst, spelas alltid av en collievovve.
Jag såg senaste filmen från 23 och Lassie framställde juh alla andra hundraser som några våp när dom va inlåsta hos tjyvarna och Lassie var den enda av dom som kom på att gräva sig under stängslet.
Börjar tröttna en aning på den där präktigheten och padigree-pal känslan.
Hade gärna sett en mörkare film, med mer djup. Till och med Lejonkungen är mera gripande.
När det hade gått en kvart och katterna drog iväg från futonen så satt jag redo med en kartong näsdukar.
Men det blev varken sorglig eller spännande.
Sen tänkte jag lite till.
James Bond är ju bara ett nummer, som vi lärde oss nyligen och Lassie är väl bara ett hjältedjur.
Varför kan den inte spelas av en katt då?
Katter har ju ofta nån roll i filmer. Men knappast nån huvudroll.
Jämför bara snowboll och Santas little helper i Simpsons. Jag såg dom första 20 säsongerna i hopp om en snowball episode, men den kom inte
The cat from outer space är väl ganska daterad nu för tiden.
Stephen Kings cat's eye katten används bara för att knyta samman delarna.
Garfield. Egoistisk.
Pet sematary. Church är bara läskig.
Apt pupil gjorde mig arg
Siameserna i Lady and the tramp II va inte alls som siameser
Fat cat i piff och puff är ba' elak.
Skräckfilmskatter i gränder för jumpscares.
Etc
Nä, var är dom varma maine coonsen som löser brott?
Var är dom roliga och bästa katterna norwegian forest cat som är bättre än allt annat i världen?
Varför värderas hunden oftast över katten i filmer?
Har vi inte lärt oss nåt om sommarkatter vid det här laget?
Vad är era tankar om Lassie?
Jag såg senaste filmen från 23 och Lassie framställde juh alla andra hundraser som några våp när dom va inlåsta hos tjyvarna och Lassie var den enda av dom som kom på att gräva sig under stängslet.
Börjar tröttna en aning på den där präktigheten och padigree-pal känslan.
Hade gärna sett en mörkare film, med mer djup. Till och med Lejonkungen är mera gripande.
När det hade gått en kvart och katterna drog iväg från futonen så satt jag redo med en kartong näsdukar.
Men det blev varken sorglig eller spännande.
Sen tänkte jag lite till.
James Bond är ju bara ett nummer, som vi lärde oss nyligen och Lassie är väl bara ett hjältedjur.
Varför kan den inte spelas av en katt då?
Katter har ju ofta nån roll i filmer. Men knappast nån huvudroll.
Jämför bara snowboll och Santas little helper i Simpsons. Jag såg dom första 20 säsongerna i hopp om en snowball episode, men den kom inte
The cat from outer space är väl ganska daterad nu för tiden.
Stephen Kings cat's eye katten används bara för att knyta samman delarna.
Garfield. Egoistisk.
Pet sematary. Church är bara läskig.
Apt pupil gjorde mig arg
Siameserna i Lady and the tramp II va inte alls som siameser
Fat cat i piff och puff är ba' elak.
Skräckfilmskatter i gränder för jumpscares.
Etc
Nä, var är dom varma maine coonsen som löser brott?
Var är dom roliga och bästa katterna norwegian forest cat som är bättre än allt annat i världen?
Varför värderas hunden oftast över katten i filmer?
Har vi inte lärt oss nåt om sommarkatter vid det här laget?
Vad är era tankar om Lassie?
Jag filar på en pitch om Pittbullen och kamphunden Lasse som listigt passar på att charma en familj alltmedan han är en liten valp.
Sen när han är fullvuxen, hämnas han på alla "tricks" som han behövt utstå och biter ihjäl familjen.
Polisen famlar i blindo, medan Lasse flyr till sjöss och så småningom biter han även ihjäl besättningen och lever resten av sina dagar på ett förråd av potatis.
Sen slutar det med att fartyget försvinner mot horisonten.
Det är då du som tittare ska känna att Lasse mycket väl kan vara på väg till ditt land. Efter eftertexterna rullat klart lägger vi in ett "Voff" i surround så att ljudet kommer från speakern bakom din soffa.
Arbetstitel: Sometimes Man's best friend comes back again. Tänk er en 80-tals slasher som gränsar till 90-talet.
Sen när han är fullvuxen, hämnas han på alla "tricks" som han behövt utstå och biter ihjäl familjen.
Polisen famlar i blindo, medan Lasse flyr till sjöss och så småningom biter han även ihjäl besättningen och lever resten av sina dagar på ett förråd av potatis.
Sen slutar det med att fartyget försvinner mot horisonten.
Det är då du som tittare ska känna att Lasse mycket väl kan vara på väg till ditt land. Efter eftertexterna rullat klart lägger vi in ett "Voff" i surround så att ljudet kommer från speakern bakom din soffa.
Arbetstitel: Sometimes Man's best friend comes back again. Tänk er en 80-tals slasher som gränsar till 90-talet.