• 1
  • 2
2025-03-01, 07:46
Medlem
Hur hanterar ni när småbarn/tonåringar spanar in er på offentliga platser? Dessa personer hade kanske varit intressanta om man själv varit 10-13 år yngre....De kör väl fortfarande moped och har inte ens gått ur skolan ännu?

Även ni som cirka 15-20 år gamla kan svara. Brukar ni spanar in äldre kvinnor eller män? Tror ni att vi äldre vill vara med en sådan ung person som inte ens lämnat gymnasiet? (Framförallt som kvinna). De äldre männen brukar många gånger sakna skam.

Men ärligt talat, när dem står och raggar/ flirtar eller spanar in en såpass mycket äldre kvinna. Förföljer henne vart hon en går och ser riktigt hungriga ut i blicken. Tror dem på fullaste allvar att det kommer hända något mellan oss? Eller är de mest uppmärksamhet och bekräftelse de söker? Blir en lättnad varje gång tonåringarna går någon annanstans, än att vistas i närheten av mig. Deras sugna blickar är jobbiga att möta. Hade de betett sig normalt hade man kunnat mäta deras blickar. Men inte när de stilar och ser ut som hungriga vargar. Då tror de väl säkert att det är fritt fram sedan?

Hur hanterar ni dessa situationer? Ger ni dem bekräftelse med risken att de kommer fram eller ignorerar ni dem totalt. På ett sätt som väcker ilska och allmänt dålig stämning.
Citera
2025-03-01, 07:51
Medlem
Charlie-Whites avatar
Hur kan du vara så säker på att blickarna kommer för dom ser dig som attraktiv? Kan ju faktiskt vara så att dom glor på dig för du ser ut som en koröv.
Citera
2025-03-01, 08:08
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Hur hanterar ni när småbarn/tonåringar spanar in er på offentliga platser?
Kan det vara pga att du påminner om en cirkusclown ?

Med röd näsa och färggranna, hängiga kläder ? Barnen kanske tycker du ser skojig ut. Hantera du med att göra några trick - de kommer applådera.
Citera
2025-03-01, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Hur hanterar ni när småbarn/tonåringar spanar in er på offentliga platser? Dessa personer hade kanske varit intressanta om man själv varit 10-13 år yngre....De kör väl fortfarande moped och har inte ens gått ur skolan ännu?

Även ni som cirka 15-20 år gamla kan svara. Brukar ni spanar in äldre kvinnor eller män? Tror ni att vi äldre vill vara med en sådan ung person som inte ens lämnat gymnasiet? (Framförallt som kvinna). De äldre männen brukar många gånger sakna skam.

Men ärligt talat, när dem står och raggar/ flirtar eller spanar in en såpass mycket äldre kvinna. Förföljer henne vart hon en går och ser riktigt hungriga ut i blicken. Tror dem på fullaste allvar att det kommer hända något mellan oss? Eller är de mest uppmärksamhet och bekräftelse de söker? Blir en lättnad varje gång tonåringarna går någon annanstans, än att vistas i närheten av mig. Deras sugna blickar är jobbiga att möta. Hade de betett sig normalt hade man kunnat mäta deras blickar. Men inte när de stilar och ser ut som hungriga vargar. Då tror de väl säkert att det är fritt fram sedan?

Hur hanterar ni dessa situationer? Ger ni dem bekräftelse med risken att de kommer fram eller ignorerar ni dem totalt. På ett sätt som väcker ilska och allmänt dålig stämning.

Nu är jag man, och antagligen för gammal och oattraktiv för att detta ska vara en problemställning.

Men även om det skulle vara annorlunda så tror jag inte ens jag skulle märkt eller reflekterat över vad barnen runt mig tänker.
Citera
2025-03-01, 08:18
Medlem
Jag får ofta andras blickar riktade mot mig. De allra flesta av dessa spanare är yngre personer.
Orsakerna och miljöerna varierar men de vanligaste är att jag är över medelålders och betydligt längre än medellängd. Betydligt mer vältränad än Svensson, svettas rejält och tränar därför i shorts och linne. Är chef och håller ofta möte hyfsat uppklädd. Håller på med en del hobbies som attraherar ungdomar, tex. bygger bilar, båtar, jakt med mera.
Jag försöker så gott jag kan vara en bra förebild för dagens yngre förmågor och blir stolt om någon offrar sin tid på att spana in mig. På de olika gym jag tränar händer det att tjejer och damer hellre kommer till mig och ber om råd, än går till de andra jämnåriga killarna. Jag tror inte det beror på att de ser mig som ett sexobjekt....
Citera
2025-03-01, 08:31
Medlem
Bara för att småbarn tittar betyder det inte att de vill göra något. De kan stirra för att en kvinna har stor röv pga träning eller buttlift, men behöver inte ses som positivt. Räcker probably med stora tuttar för att tonårspojkar ska stirra, betyder fortfarande inte att de tycker kvinnan i övrigt är attraktiv eller att de vill göra något
Citera
2025-03-01, 08:37
Medlem
Varför kan folk inte bara utgå ifrån att TS läser av blickarna rätt?
Citera
2025-03-01, 09:01
Medlem
JordenIsPlatts avatar
För några år sen hjälpte jag syrran och hoppade in och jobbade i kassan och typ fullmålade 12 åringar med långa naglar var hur jävla flörtiga som helst, det var absurt obehagligt. Kidsen kollar nog lite för mycket incestporr nu för tiden. Det är samma på krogen, raggar någon på mig är det 18 åringar och inte 35 åringar som regel.

Det finns säkert en poäng med hela internetvärlden här också, dom får så mycket information tidigt och ungar är inte oskuldsfulla särskilt länge nu för tiden så dom ser sig som mycket mognare än dom egentligen är. Allting är ju också hypersexualiserat. Jag vill inte se 10 åringar som dragit upp sin string så vi alla ska se den.
Citera
2025-03-01, 09:13
Medlem
akademikerfyllos avatar
Jodå, svägerskans döttrar kring 18 år brukar kasta intresserade och nyfikna blickar på gubbfan trots 60-ish. Senast idag fick jag trånande blickar från en ung tjej som var med sin mamma på Systembolaget. Händer på jobbet också att flickorna söker tröst hos pappa. Nej till alla jantelagare, jag inbillar mig inte. Min reaktion? Jag blir glad och smickrad och får lite fantasier.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2025-03-01 kl. 09:16.
Citera
2025-03-01, 09:48
Medlem
Lorbass avatar
Det har nog aldrig hänt. Om det har hänt har jag inte märkt det. Tänker inte på sånt. Är själv helt ointresserad av yngre.
Citera
2025-03-01, 10:02
Medlem
Ghastens avatar
Händer aldrig precis klivit över 50
Citera
2025-03-01, 10:05
Medlem
Om man får hungriga blickar då har man väckt någons appetit rejält.

Det är väl bra att det är endast blickar och att dom inte börja onanera medans dom springer efter dig

Jag tycker faktisk att majoriteten som kollar är väldigt diskreta med det. Så din upplevelse är ytterst intressant. Du måste vara något utöver det vanliga
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in