• 1
  • 2
2025-03-01, 08:16
Medlem
Lao Tzus avatar
Jag har alltid skrattat åt folk som besöker legendarens grav i Paris eftersom jag är 100% säker på att jag själv kanske tagit en öl med honom i NY långt efter ”hans död”.

Så vad tror ni? Varför var man tvungen uppfinna myten om hans död? Beror det på att hans pappa Amiralen som startade vietnamkriget i Tonkinbukten på något sett ville rädda sin son från rampljuset?

Citat:
Is this the REAL Jim Morrison? All the eerie signs that The Doors star is ALIVE and living in New York as a maintenance man, according to fan-made docuseries

https://www.dailymail.co.uk/femail/a...ocuseries.html

Citat:
Did Jim Morrison’s father inadvertently start the Vietnam War?

https://faroutmagazine.co.uk/jim-mor...d-vietnam-war/

Citat:
George S. Morrison

https://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_of_Tonkin_incident
Senast redigerad av Lao Tzu 2025-03-01 kl. 08:21.
Citera
2025-03-01, 08:38
Medlem
TurretWithHatchs avatar
Kan omöjligen vara han då han inte har en lika genomträngande blick som Jim hade. Näsan ser inte heller ut att stämma överens mellan de bägge.
Citera
2025-03-01, 08:43
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Kan omöjligen vara han då han inte har en lika genomträngande blick som Jim hade. Näsan ser inte heller ut att stämma överens mellan de bägge.
Plastikoperation och linser?
Citera
2025-03-01, 08:51
Medlem
TurretWithHatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Plastikoperation och linser?
Skulle den riktiga Jim Morrison delta i en dokumentärserie tror du om han allra helst ville bli bortglömd?

Jag vet vad jag tycker och med det lämnar jag spekulationerna och tråden.
Citera
2025-03-01, 09:02
Medlem
ZebranJannes avatar
Nu äger jag ingen större foliehatt, men är det inte så att "ingen" har sett Jim Morrisons kropp efter hans död, det är ju något knepigt med detta har jag för mig? Var det inte några mystiska omständigheter även med hans flickvän Pam? Hon dog väl även hon i början på sjuttiotalet? Hur som, är det knepigt med hans död. Dock tror jag inte han lever längre. Bilden som presenterats i tråden är inte överdrivet lik Jim, om man börjar syna detaljerna.
Citera
2025-03-01, 09:11
Medlem
Jo Elvis lever ju också.
Citera
2025-03-01, 09:15
Medlem
PeterForsmans avatar
Citat:
Jag har alltid skrattat åt folk som besöker legendarens grav i Paris eftersom jag är 100% säker på att jag själv kanske tagit en öl med honom i NY långt efter ”hans död”.

Ah det låter inte alls tveksamt.

Jim Morrison var en överskattad bögtomte.
Citera
2025-03-01, 09:33
Medlem
Sleepdancers avatar
Och hur gammal skulle han ha varit idag? Närmare 90?
Citera
2025-03-01, 09:41
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Så vad tror ni? Varför var man tvungen uppfinna myten om hans död? Beror det på att hans pappa Amiralen som startade vietnamkriget i Tonkinbukten på något sett ville rädda sin son från rampljuset?
Jag tror att du borde trappa ner på LSD.
Citera
2025-03-01, 10:18
Medlem
Karmans avatar
Hoppas det. The Doors var ju 60-talets bästa band! Poesi och mystik i skön förening.

Tycker tyvärr inte att bilden på "gammel-Jim" var speciellt lik. Näsan skiljer sig för mycket, även om jag vet att näsor och öron etc ändrar sig med åldern.
Citera
2025-03-01, 11:42
Medlem
Citat:

Hur är man 100% säker på att man kanske har gjort något?
Citera
2025-03-01, 14:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Jo Elvis lever ju också.
Och Bob Marley. Och Tupac.

Nä men allvarligt talat, hade Jimpan levt idag hade han varit närmare 80 och pensionär för länge sedan.
Inte en reparatör således
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in