Jag har alltid skrattat åt folk som besöker legendarens grav i Paris eftersom jag är 100% säker på att jag själv kanske tagit en öl med honom i NY långt efter ”hans död”.
Så vad tror ni? Varför var man tvungen uppfinna myten om hans död? Beror det på att hans pappa Amiralen som startade vietnamkriget i Tonkinbukten på något sett ville rädda sin son från rampljuset?
Citat:
Is this the REAL Jim Morrison? All the eerie signs that The Doors star is ALIVE and living in New York as a maintenance man, according to fan-made docuseries
Nu äger jag ingen större foliehatt, men är det inte så att "ingen" har sett Jim Morrisons kropp efter hans död, det är ju något knepigt med detta har jag för mig? Var det inte några mystiska omständigheter även med hans flickvän Pam? Hon dog väl även hon i början på sjuttiotalet? Hur som, är det knepigt med hans död. Dock tror jag inte han lever längre. Bilden som presenterats i tråden är inte överdrivet lik Jim, om man börjar syna detaljerna.
Jag har alltid skrattat åt folk som besöker legendarens grav i Paris eftersom jag är 100% säker på att jag själv kanske tagit en öl med honom i NY långt efter ”hans död”.
Så vad tror ni? Varför var man tvungen uppfinna myten om hans död? Beror det på att hans pappa Amiralen som startade vietnamkriget i Tonkinbukten på något sett ville rädda sin son från rampljuset?
Hoppas det. The Doors var ju 60-talets bästa band! Poesi och mystik i skön förening.
Tycker tyvärr inte att bilden på "gammel-Jim" var speciellt lik. Näsan skiljer sig för mycket, även om jag vet att näsor och öron etc ändrar sig med åldern.
Hur är man 100% säker på att man kanske har gjort något?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!