2025-03-01, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemvaresombanna
Kungarnas Kung r alltid Jesus Kristus!

Menar du han som fngslades av att kalla en verviktig kvinna fr 'tjockis'? Man vet att amerikaner mrdats ifall de publikt talar om hur man driver bilar med vatten, s det finns alltid risk med att skriva av sig p ntet. Nyligen mrdades en ingenjr som tnkte avslja saker om OpenAI, och tv Boeing visselblsare mrdades nyligen ocks fr att de ville varna om faror med bristande skerhetskontroller av deras flygplan. Jesus Kristus mrdades ju ocks fr att han talade sanning.

Jag hoppas dock fortfarande att folk i Sverige brjar oroa sig ver vad vaccin och strlning frn mobiler gr med barn nr det fortfarande enbart blir fler som 'ofrklarat' diagnostiseras med mentala handikapp. En enorm katastrof tillts pg annars helt ohmmat.

Det var Ali Abunimah som r med och driver electronic intifada, men det ansgs inte okej tydligen. Iaf en tillrcklig transgression fr att bli satt bakom ls och bom. Ja det hoppas jag med, sanningen har en tendens dock att nr det vl brjat glda s brukar den explodera ganska s snabbt. Det kan bli lite rrigt dock, det r vl nackdelen. Men det r vl ocks just drfr man brukar prata om sociala "powder-keggs" osv, vanliga normala mnniskor gillar inte att strula till det i ondan... man vill bara leva sitt liv i frid och harmoni. Up to a point, man drar det s lngt som det r mjligt och sen nr den punkten vl verskrids alltfr flagrant, ja d blir det stkigt. Det kan ju ocks utnyttjas dock, dessvrre. Frhoppningsvis kan tillrckligt mnga mnniskor utbildas och liksom integrera ny information, utan att det behver bli vldsamt.
Senast redigerad av Spelemannen 2025-03-01 kl. 22:59.
Citera
2025-03-01, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelemannen
Det var Ali Abunimah som r med och driver electronic intifada, men det ansgs inte okej tydligen. Iaf en tillrcklig transgression fr att bli satt bakom ls och bom. Ja det hoppas jag med, sanningen har en tendens dock att nr det vl brjat glda s brukar den explodera ganska s snabbt. Det kan bli lite rrigt dock, det r vl nackdelen. Men det r vl ocks just drfr man brukar prata om sociala "powder-keggs" osv, vanliga normala mnniskor gillar inte att strula till det i ondan... man vill bara leva sitt liv i frid och harmoni. Up to a point, man drar det s lngt som det r mjligt och sen nr den punkten vl verskrids alltfr flagrant, ja d blir det stkigt. Det kan ju ocks utnyttjas dock, dessvrre. Frhoppningsvis kan tillrckligt mnga mnniskor utbildas och liksom integrera ny information, utan att det behver bli vldsamt.

Till syvene och sist handlar det nd bara om bra vs dlig information och dina intentioner med att dispersa den. r det framfrallt drivet av egoistiska och manipulativa syften, eller r det fr att upplysa och att faktiskt utbilda? Och det finns en ondlig greyzone dremellan sklart... men systemet strvar iaf mot coherence och sanning (inte enforced dock, utan som en del av oss sjlva), det r liksom "built in", s frr eller senare kommer vi n dit
Det r min sikt iaf haha
Citera
2025-03-01, 23:14
Medlem
Citat:
Till syvene och sist handlar det nd bara om bra vs dlig information och dina intentioner med att dispersa den. r det framfrallt drivet av egoistiska och manipulativa syften, eller r det fr att upplysa och att faktiskt utbilda? Och det finns en ondlig greyzone dremellan sklart... men systemet strvar iaf mot coherence och sanning (inte enforced dock, utan som en del av oss sjlva), det r liksom "built in", s frr eller senare kommer vi n dit
Det r min sikt iaf haha

Det r drfr manipulation och lgnaktiga beteenden aldrig r en bra ide, inte fr att det inte kan fungera kortsiktigt men fr att det ppnar drrar fr annan brottslig och destruktiv verksamhet. Men om man bara hller sig till sanning och saktfrdig kontemplation.... tja, det kanske tar ett par extra r och du kanske inte kan kpa den dr nya lyx-yachten som du drmt om, just nu - men sen andra sidan, du behver inte heller g runt och vara konstant paranoid eller fundera ver "vad som r vad". - Freedom
(Behver inte ens vara "saktfrdigt" tbh, om folk lr sig att "tuna in till sig sjlva" via meditaion osv. I ett inledande skede hade det varit aningens "saktfrdigt")
Senast redigerad av Spelemannen 2025-03-01 kl. 23:21.
Citera
2025-03-01, 23:19
Medlem
Tidsresenarens avatar
Jag har ocks upplevt bli attackerad av energivapen, vilket hnger ihop med gangstalking som r en annan intressant trd.

Detta gller ju dock bara personer som har en tendens att tnka utanfr boxen och har potentialen att utmana vissa maktstrukturer. Andra som lever som man ska och tycker detta r en ljlig teori blir givetvis inte attackerade. Jag skulle drfr inte lgga energi p att frska vertyga personer som uppenbarligen omedvetet arbetar p de andras sida.

Det r viktigt att pminna sig sjlv om att Gud r p ens sida. Efter att ha fokuserat p vad jag vill och frlta s har saker lugnat ned sig ngot. Karman verkar bita tillbaka p dem ganska hrt.

Det r dock bra att du lyfter mnet p ett svenskt forum, t ex p YouTube finns redan massvis med mnniskor som beskriver liknande saker.
Citera
2025-03-01, 23:25
Medlem
Citat:
Det r drfr manipulation och lgnaktiga beteenden aldrig r en bra ide, inte fr att det inte kan fungera kortsiktigt men fr att det ppnar drrar fr annan brottslig och destruktiv verksamhet. Men om man bara hller sig till sanning och saktfrdig kontemplation.... tja, det kanske tar ett par extra r och du kanske inte kan kpa den dr nya lyx-yachten som du drmt om, just nu - men sen andra sidan, du behver inte heller g runt och vara konstant paranoid eller fundera ver "vad som r vad". - Freedom
(Behver inte ens vara "saktfrdigt" tbh, om folk lr sig att "tuna in till sig sjlva" via meditaion osv. I ett inledande skede hade det varit aningens "saktfrdigt")

Vi lever inte i en perfekt "verklighet" dock, dessa r just de frgor vi r hr fr att tackla och vi kommer att lyckas med det frr eller senare, det r vad man brukar kalla fr en "foregone conclusion" I guess
Citera
2025-03-02, 00:23
Medlem
Citat:

Ja, men just det dr med transgression och vad som betraktas som en tillrcklig sdan r ju en definitionsfrga som i sig rr vid den dr subtila grnsen mellan vad som uppfattas som acceptabelt och det som obnhrligen slr ver i ngon form av reaktion, dr man kan frga sig om sjlva mekanismen r inneboende i systemet eller en extern plaga som styrs av en annan dynamik. Fr nr glden vl tar fart, s r det ju sllan en isolerad freteelse, utan snarare en katalysator i ett strre sammanhang dr de underliggande spnningarna, som kanske legat och pyrt under lng tid, pltsligt hittar en vg utibland kontrollerat, ibland explosionsartat, beroende p strukturella faktorer som inte alltid syns vid en frsta anblick.

Och dr har vi ju den intressanta paradoxen att just den mnskliga strvan efter ordning och stabilitet skapar de frutsttningar som, nr balansen rubbas, gr att allting kan kantra p ett stt som retroaktivt ter sig bde frutsgbart och oundvikligt, men som i stunden knns som ett abrupt brott med den etablerade normen. Det r ju drfr koncept som powder-keggs r s laddade (pun intended), eftersom de implicerar en inneboende instabilitet dr det enda som krvs r en gnista fr att stta igng kedjereaktionen.

Men om vi d vnder p perspektivet, s r det ju inte heller s att folk per automatik r programmerade att undvika konfliktsnarare finns det en trskel dr acceptansen fr status quo gradvis urholkas tills det som tidigare upplevdes som en rimlig kompromiss brjar knnas som en ptvingad stagnation, och det r ju dr man ofta ser att det antingen sker en eskalation eller en omfrhandling av det sociala kontraktet. Huruvida det r en utveckling som kan styras i en mer kontemplativ riktning eller om den obnhrligen leder till konfrontation r ju en frga om bde individuella och kollektiva val, men ocks om hur information absorberas och tolkas inom ramen fr den rdande diskursen.

S, jadet blir lite rrigt, men kanske r det just i rrigheten som vissa mnster blir tydligare.
Citera
2025-03-02, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatred-For-Mankind
Ja, men just det dr med transgression och vad som betraktas som en tillrcklig sdan r ju en definitionsfrga som i sig rr vid den dr subtila grnsen mellan vad som uppfattas som acceptabelt och det som obnhrligen slr ver i ngon form av reaktion, dr man kan frga sig om sjlva mekanismen r inneboende i systemet eller en extern plaga som styrs av en annan dynamik. Fr nr glden vl tar fart, s r det ju sllan en isolerad freteelse, utan snarare en katalysator i ett strre sammanhang dr de underliggande spnningarna, som kanske legat och pyrt under lng tid, pltsligt hittar en vg utibland kontrollerat, ibland explosionsartat, beroende p strukturella faktorer som inte alltid syns vid en frsta anblick.

Och dr har vi ju den intressanta paradoxen att just den mnskliga strvan efter ordning och stabilitet skapar de frutsttningar som, nr balansen rubbas, gr att allting kan kantra p ett stt som retroaktivt ter sig bde frutsgbart och oundvikligt, men som i stunden knns som ett abrupt brott med den etablerade normen. Det r ju drfr koncept som powder-keggs r s laddade (pun intended), eftersom de implicerar en inneboende instabilitet dr det enda som krvs r en gnista fr att stta igng kedjereaktionen.

Men om vi d vnder p perspektivet, s r det ju inte heller s att folk per automatik r programmerade att undvika konfliktsnarare finns det en trskel dr acceptansen fr status quo gradvis urholkas tills det som tidigare upplevdes som en rimlig kompromiss brjar knnas som en ptvingad stagnation, och det r ju dr man ofta ser att det antingen sker en eskalation eller en omfrhandling av det sociala kontraktet. Huruvida det r en utveckling som kan styras i en mer kontemplativ riktning eller om den obnhrligen leder till konfrontation r ju en frga om bde individuella och kollektiva val, men ocks om hur information absorberas och tolkas inom ramen fr den rdande diskursen.

S, jadet blir lite rrigt, men kanske r det just i rrigheten som vissa mnster blir tydligare.

Ja, jag tror inte man ska frvnta sig att alla blir zen-mstare ver en natt direkt. Men det verkar ju finnas en direkt, mlinriktad och ganska illvillig strvan mot att behandla folk som boskap och att lra folk helt fel saker... och att konstant fokusera p fel saker snarare n att fokusera p det som faktiskt betyder ngot. S den biten kunde man ju iallafall rtt ltt avveckla. Sen r ju ingenting helt ltt att frst, d krvs det ett visst mtt av egen investering ocks. Du kan inte bara bli tillsagd att frst ngot, utan det krvs en egen investering bde tanke och knslomssigt. Och sedan upptcker du att det kanske inte gr, tminstone inte utifrn ett strikt rationellt perspektiv att faktiskt frst ngonting ht. Imo har vi byggt ett samhlle som iof inte r helt dumt... men det r trots allt ett mentalt korthus som kan kollapsa nrsomhelst.
Lyssna till ditt hjrta skulle jag sga vore det absolut mest "rationella" atm.
Visst vi kan manipulera vrlden och dess bestndsdelar till viss grad, betyder det att vi r gud? Nej. vi r inte ens en liten smula av kommatecknet du stter efter bisats, av "gud". Men hen finns, och vi lever all inom detta mentala universum-cirkus-spektaklet. Folk r fr hjrntvttade och frvirrade nufrtiden. Psykedelia borde bli lagligt och allmnt distribuerat tbh, kanske till ochmed promotat och gjort inom certifierade kliniker. Det behvs lite mer av ett "normalt" tnkande inom vr kultur. Vi har blivit totalt hjrntvttade skulle jag sga men som tur r finns det mnga och goda, konstruktiva vgar framt
Senast redigerad av Spelemannen 2025-03-02 kl. 00:57.
Citera
2025-03-02, 12:24
Medlem
Citat:
och min syn r helt perfekt i ngra sekunder nr jag vl ser sfrerna framfr mig

Lter som att du ser glaskroppsavlossningar/floaters, jag har samma problem, har inget med 5G eller Cannabis att gra dock.
Skippa Cannabisen och ta din medicin korrekt ett tag s ska du nog komma in p mer logiska tankar snart igen.
Citera
2025-03-02, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Lter som att du ser glaskroppsavlossningar/floaters, jag har samma problem, har inget med 5G eller Cannabis att gra dock.
Skippa Cannabisen och ta din medicin korrekt ett tag s ska du nog komma in p mer logiska tankar snart igen.
Av allt som jag skrev, och jag skrev nd en hel del helt sammanhngande och snvt till mnet relaterad text, av allt jag kunde uttrycka utan problem, och jag skriver trots allt om ngot ingen tidigare uttryckt, och av allt som andra ocks kunde frst frn min text och bygga vidare p i frgor och svar, tror du verkligen att jag inte vet vad 'floaters' i gat r?

Jag inkluderade en bild p vad jag ser: https://i.imgur.com/vLpJ2Fr.png

r detta floaters? Absolut inte. r det ngot som Harvard professorn i min frsta lnk sger om Project Blue Beam som man kan se med blotta gat? Troligen.

Det enda du gr r att frska tvinga mig bra din tvngsaccepterade tvivel dr du gjorts frblindad av att aldrig ifrgastta 'utskriven medicin man mste ta' som jag som person aldrig har ftt utskriven och aldrig skulle ta heller, samtidigt som du p inget stt ger mig intrycket att du sjlv kan uttrycka ngot av vad jag skriver, s vill du sga att vad jag tnker r 'icke-logiskt' fr att du inte frstr vad andra kunde frst och bekrfta, som professorer p universitet som talar om skador frn mobilstrlning och elektromagnetiska vapen i bruk, samt varnar fr skador relaterade till vaccin ingen lkare kommer vara villig att varna fr men nd frska tvinga en ta som 'medicin'.
.
Mitt svar r d Nej, jag vgrar bli omyndigfrklarad som du vill frbli, av ngon som ocks motbevisas av svenska universitetsanstllda professorer och deras rigorst presenterade arbete, som i min sista lnk av ngon som baserar sitt arbete om strlskador frn mobiler p arbeten frn Lunds Universitet.

Ls det Nya Testamentet och Jesus Kristus ord fr att hitta rtt i livet!
Senast redigerad av vemvaresombanna 2025-03-02 kl. 13:00.
Citera
2025-03-02, 15:33
Medlem
Citat:
Det jag har listat ut r ngot helt ofrklarligt ifall man inte erknner vad som mnga redan avsljat via ntet (lnkat nedan), att den amerikanska armen och andra aktrer har utvecklat elektromagnetiska vapen och bestrlar helt i det frdolda bde dig och resten av mnskligheten i avsiktligt ondsinta syften. Likt med hur amerikanskt tillverkade vaccin fortfarande helt oifrgasatt fr bevisligen orsaka mentala handikapp som autism vrlden ver, trots flertalet publicerade studier p hur ovaccinerade Amish-barn r nstintill helt besparade den sedan 1970-talet stndiga och 'ofrklarliga' exponentiella kningen av kroniska mentala handikapp som autism, utan att Amish-barnen ngonsin 'dr av i drivor frn sjukdomar' och utan att ngon myndighet i Sverige eller i andra lnder fr tilltelse att efterforska eller ens nmna resultatet av Amish-studierna fr att varna befolkningen. Inte heller tillts det nmnas de result av rigorsa vetenskapliga studier som bevisar hur elektromagnetisk strlning frn mobiler skadar hjrnan, hgst troligt som en del av den bestraffning Tyskland och Europa fortfarande tvingas lida av 'den vinnande krigsmakten Amerika' efter det andra vrldskriget.

Tydligen kan man dock efter min egen erfarenhet parera och se de elektromagnetiska vapnens effekt genom att rka Cannabis Sativa. Det kan definitivt frklara varfr Tyskland nyligen slogs fr att legalisera cannabis nr '5G' lanserades fr att frska rdda sin och resten av vrldens befolkning, d de elektromagnetiska vapnen r utformade fr att enbart blockera ett srskilt frekvensband fr att frmst sl ut normal mnsklig hjrnaktivitet (och ge dig tillgng till tiktok och facebook som distraktion). Cannabis Sativa r tydligen skonsamt men potent nog att ndra hjrnans arbetsfrekvens s att aktrer med tillgng till denna information kunde bespara sig den nedsatta hjrnfunktionen frn deras elektromagnetiska vapen via olika former av medicinering som hlls dolda eller olagliga fr resten av vrldsbefolkningen.

De som talar om 'psykos' i samband med cannabisrkandet frstr inte att de sprider vidare en skrckpropaganda fr att hindra vuxna mnniskor tnka med en arbetsfrekvens som inte blockeras avsiktligen av de elektromagnetiska vapnen. De som upplever stndig frtvivlan och oro efter cannabisrkandet, ven kallad 'psykos', gr detta eftersom man sjlsmssigt blir helt ofrstdd till att vi som mnniskor avsiktligen behandlas s illa som mjligt och inte fr tala om detta ppet fr att varna varandra, och hur man riskerar att hamna i fngelset av ngot som att odla och rka cannabis eller av att sprida 'misinformation och konspirationsteorier', och ven vrre riskerar att hamna i helvetet som finns fr de som inte frstr att flja Jesus Kristus. Detta r ngot som hnas av de som frsker undertrycka mnskligheten vidare, d den attityd som lockade till att plga och mrda Jesus Kristus fr pengar finns fortfarande vid liv och startar krig, frgiftar och vill fortfarande mrda sdana som mig och dig fr pengar, som via vaccintvng i kombination av elektromagnetiska vapnen och distraherande krigspropaganda.

[Instruktionsguide fr att se det elektromagnetiska vapnet]
Project Blue Beam r elektromagnetisk strlning som pverkar syre- och vteatomers elektronbanor som d uppfattas som en bl dimma framfr gonen, ngot som felaktigt betraktas som tecken p nrsynthet. De som inte r 'nrsynta' r annorlunda genetiskt skapade och anpassar sig till vad som helst, ven om det orsakar dem skada i lngden, som analogin med den 'kokande grodan'. Den elektromagnetiska strlningen pverkar ocks elektromagnetiska signaler i hjrnan, och man blir infrstdd om detta nr man rker cannabis som skonsamt och temporrt ndrar hjrnans arbetsfrekvens till en arbetsfrekvens som inte r blockerad av de elektromagnetiska vapnen enligt teorin beskriven ovan. D.v.s. man kan lra sig tnka om allt man vet i en annan arbetsfrekvens och f en komplimenterande vrldsuppfattning med tiden, dr man fortfarande inkluderar sin frstelse och frpliktelse fr Jesus Kristus som annars grs avsiktligen frdold fr de flesta.

[Steg ett] Rk en mngd Cannabis Sativa som vuxen. Cannabis Sativa ndrar skonsamt men mrkbart din tidigare mentala arbetsfrekvens och du kommer naturligt strva efter att frst och bygga tolerans/stabilitet i detta, ngot du gr frmst via frstelse fr Jesus Kristus och att ge dig tid fr att enbart gra vad som r genomtnkt, och med tiden s hittar du hur du ska kunna tnka 'klarare', vilket krver tid, men lyckligtvis r resultatet att man av detta fr en mjlighet att kunna tnka frbi strfrekvensen frn 5G torn och annan elektromagnetisk utrustning i nrheten. Cannabis Indica har en mer motsatt effekt enligt min frstelse s det r att undvika tills vidare studier.

[Steg tv] Flytta bort mbler som du har i nrheten s att du har ett tomt omrde runtomkring dig s att du inte slr dig ifall du faller till marken frn instruktionen i nsta steg.

[Steg tre]Stt dig p huk s lnge du kan, i flertalet minuter, ju lngre ju mer mrkbar effekt, och stll dig upp snabbt. Du kommer att svimma de frsta gngerna av att du hindrat blodomloppet ngot genom att sitta p huk, men med tiden s lr du dig hur du hanterar detta genom att spnna alla dina muskler ordentligt nr du vl str upp, och d kommer du se ett mycket starkt vitt ljus, som r sjlva str-frekvensens inverkan p din hjrnaktivitet och frst den som att den blockerat din hjrnas tidigare arbetsfrekvens.

Det som fljer vid nsta repetition av att sitta p huk i ngra minuter och sedan att du reser dig snabbt utan att svimma r kommer du se ngot helt ofattbart, en matris av stationra sfrer framfr dig enligt fljande bild, som om att du och alla andra r insprrade i ett hemligt och osynligt elektromagnetiskt inducerat fngelse.

https://i.imgur.com/vLpJ2Fr.png

Min syn r helt prefekt nr jag ser detta, annars har jag stora synbesvr utan glasgon, s jag r inte nrsynt men enbart pverkad av elektromagnetiska vapen, ngot ingen hitintills har nmnt utver jag sjlv.

Efter ett tag s faller synen tillbaka av den konstanta effekten av strlningen, men d har du redan lrt dig tillrckligt fr att bekrfta ett av vapnen som anvnds i det frdolda krig som pgr i nulget mot mnskligheten i kombination med vaccin som bevisligen orsakar autism.

Mycket troligt s utvecklades likartade vapnen mot Tyskland under frsta och andra vrldskriget av amerikaner och sedan adderades det ytterligare elektromagnetisk strlning kontinuerligt (GSM > 3G > 4G > 5G > 6G) i kombination med vaccineringskrav av 'den vinnande krigsmakten' fr att straffa Tyskland och tyskarna s att de, och andra runt om i vrlden aldrig ngonsin skulle kunna terhmta sig ordentligt och rdda mnskligheten i tid frn de som avsiktligen vill skada mnniskor till en mentalt handikappad 'autistiskt' slav-ras som r helt ofrstende om Jesus Kristus och enbart agerar i sin verlevnadsinstinkt fr pengar och r villiga att som sjllsa individer programmeras till vad som helst som 'ateism', 'lgbtq+', 'vaccin- och klimatforskning' och villighet att offra allt i krig mot varandra fr pengarnas / bankirernas skull ven om det r motsatsen till hur en mnniska skapad av Gud fungerar s vgrar man tilltas frst eller oroas av detta.

Frgor
Har fler personer sett de stationra sfrerna som jag visar i bilden, kanske ven utan att rka Cannabis Sativa?
Ifall man enligt lnkarna nedan erknner att man tillverkar elektromagnetiska vapen, bryr du inte dig eftersom du r under dess pverkan?
r detta vad som ven kallas 'Havana Syndrome' och 'Projekt Blue Beam'?
r det varfr Cannabis tvingas vara olagligt?

Lite kllor:

Video lnk: https://t.me/AltSkull48/11473

Video lnk: https://t.me/Revelations_and_Rabbit_Holes/15981

Video lnk https://t.me/Revelations_and_Rabbit_Holes/16207

https://t.me/Revelations_and_Rabbit_Holes/5499

Finner det svrt att ta till sej detta hur grna jag n vill
Men finner din mkt detaljerade beskrivning fascinerande
Citera
2025-03-02, 16:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
...otaliga studier p Amish-barn som visar ovaccinerade barn som betydligt bttre skyddade frn cancer och autism utan att d av frn sjukdomar kommer folk nd vertygas frgifta sina barn via vaccin.

Citat:
Amish studien jag lnkar dig r gjord genom att forskare gr tester p samtliga barn i Amish samhllen och jmfr med det nationella genomsnittet och Amish barnen r besparade livslnga mentala handikapp och dr nd inte av frn sjukdomar utan att vaccineras.

Att de hller sig frn lkare r fr att de inte behver en lkare fr att bli friska, d deras naturliga immunfrsvar och lkefrmga inte frstrs avsiktligen som spdbarn av lkemedelsbolags vaccin fr att tjna pengar p sjuka resten av deras plgade liv, som Goldman Sachs sjlva sa, s finns det inga pengar i att gra folk friska, s drfr r business-modellen att avsiktligen gra folk sjuka.
https://www.researchgate.net/publica...ld_Order_Amish

Ett "problem" hr r dock att Amishfolket vaccinerar sina barn i nstan samma omfattning som andra, s det behvs frsts verifieras att barnen i din studie verkligen var ovaccinerade.
One paper from 2017 that studied an Amish community in northern Ohio found that 98% of the parents surveyed had immunized their children in whole or in part. Another paper from 2011 found that, of the parents surveyed, 85% had vaccinated at least some of their children.
Och angende studien du lnkade: Preliminary data have identified the presence of ASD in the Amish community at a rate of approximately 1 in 271 children using standard ASD screening and diagnostic tools although some modifications may be in order. That rate was lower than the general population, the paper noted, but that could be due to a variety of factors, including differences in how caregivers answered screening questions or genetic differences. Even if autism is less common among the Amish, there is no evidence that it has anything to do with vaccination and indeed, numerous studies contradict such an interpretation.

https://www.factcheck.org/2023/07/sc...-senate-panel/

Citat:
Hr r ett videoklipp nr den nstkommande hlsoministern RFK Jr sger att man i en studie frvntade sig 2000 barn i ett Amish samhlle med autism men hittade enbart 3 och samtliga var vaccinerade fre de adopterades in till Amish samhllet.

Video: https://t.me/realwideawakemedia/3276
Att JFK jr sger att en journalist har underskt hur mnga amish som har autism r minst sagt ointressant - JFK jr r ju som han r s han m vara ursktad - men nr kllan r en oknd "journalist" s betyder det ungefr ingenting..
Citera
2025-03-02, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Att du inte ens fattar att amishfolket som in i det lngsta undviker varje form av lkarkontakt givetvis har lgre andel diagnosticerade -
Klla p hur stor del av amishfolket som har ej diagnostiserad autism.

Citat:
eller att amishfolket trots att de ven undviker vaccin gagnas av att alla andra vaccinerar sig och drmed minskar smittspridningen, r nrmast chockerande - s jvla korkad kan vl ingen mnniska vara?
Klla p att amishfolket kar smittspridningen av vilka? sjukdomar.

Sedan s hller jag med om att cannabis endast br anvndas mycket frsiktigt i strikt medicinska syften och inte som 'rekreation'. Hur det i sin tur lmpligen ska regleras ser nog lite olika ut beroende p samhlle och kultur.

Och vad gller trdstartaren och dennes 'instruktioner' s utgr denne ett bra exempel p varfr cannabis inte r ngot att leka med.

Drmed inte sagt att olika typer av em-strlning inte anvnds av illasinnade aktrer i 'experimentella' och/eller illasinnade syften.

Det skulle i s fall definitivt inte frvna mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in