• 2
  • 3
2025-03-02, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Söderman saknar förmågan att se det större perspektivet. Det har han demonstrerat tidigare genom sitt idiotiska stöd till Euromaidan i Ukraina 2014. Trump styr in USA på en helt ny geopolitisk linje. Tiden för USA som dominerande global aktör och garant för liberala värderingar är över. Den liberala maktmaffian i Europa är i upplösningstillstånd över att Trump torpederat den transatlantiska axeln. Detta är exakt vad vår sida behöver. Utan USA i ryggen kommer den korrumperade härskarklassen i Europa att få stora problem och EU sjunger nog på sista versen. Faktum är att man mycket väl kan få USA emot sig som det ser ut. Putins Ryssland har man förstås redan gjort till svuren fiende. Eskalerar länder som Storbritannien och Frankrike kriget i Ukraina blir det ett explosivt slut för den liberala hegemonin i Europa och därmed slutpunkt för globalismen.

Hoppas du har rätt.

Nästan ingen i Sverige eller Europa vill egentligen ha wokeness, trans, DEL och allt vad det kallas för. Utan makthavare som tvingar på oss det ovanifrån så kommer det försvinna.

Tyvärr kommer väl Bryssel att försöka fylla det "tomrumet" efter USA. Delvis gör de det redan. Till exempel när de tvingade Uffe att införa könsbytarlagen för ungdomar förra året.

Och jag kan tänka mig att missnöjet med EU är ganska stort i Rumänien just nu. Först ogiltigförklarar de valet för att "fel" kandidat fick för bra resultat. Sedan fängslar de honom.

Antagligen blir det väl i Östeuropa EU börjar spricka på allvar om nuvarande linje fortsätter. Rumänien och Bulgarien skulle kunna göra Ungern och Slovakien sällskap som kritiska röster inom EU.

Återstår att se hur det utvecklas. Men förhoppningsvis får vi i varje fall ett reformerat EU med mindre makt och färre wokeinslag.
Citera
2025-03-02, 15:00
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Hoppas du har rätt.

Nästan ingen i Sverige eller Europa vill egentligen ha wokeness, trans, DEL och allt vad det kallas för. Utan makthavare som tvingar på oss det ovanifrån så kommer det försvinna.

Tyvärr kommer väl Bryssel att försöka fylla det "tomrumet" efter USA. Delvis gör de det redan. Till exempel när de tvingade Uffe att införa könsbytarlagen för ungdomar förra året.

Och jag kan tänka mig att missnöjet med EU är ganska stort i Rumänien just nu. Först ogiltigförklarar de valet för att "fel" kandidat fick för bra resultat. Sedan fängslar de honom.

Antagligen blir det väl i Östeuropa EU börjar spricka på allvar om nuvarande linje fortsätter. Rumänien och Bulgarien skulle kunna göra Ungern och Slovakien sällskap som kritiska röster inom EU.

Återstår att se hur det utvecklas. Men förhoppningsvis får vi i varje fall ett reformerat EU med mindre makt och färre wokeinslag.

EU är en tågkrasch i slow-motion. Visst kan politrukerna i Bryssel och nickedockorna runtom i Europa försöka ett tag till men deras stora prestigefråga just nu är Ukraina. Som man surrat fast sig vid masten på det sjunkande skeppet kan det sluta ytterst olyckligt för etablissemanget i västeuropa. Det som pågår just nu är ett avancerat ”chicken race”. Zelensky tillsammans med ett antal länder i västeuropa vill försöka dra in USA i ett storkrig. Jag håller inte för uteslutet att UK och Frankrike skickar in trupp i Ukraina som ett slags ”människooffer” i syfte att få USA med sig. Men jag kan omöjligen se att Trump faller för det. Det vore snarare bra för Trumps planer om EU och UK krossas på den ryska klippan.
Citera
2025-03-02, 16:01
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Tyvärr har prefixet blivit nödvändigt för att undvika förvirring och associationer till "kulturnationalister" ("civic nationalists") som Sverigedemokraterna, Geert Wilders, Meloni och allt vad de heter.

Trump och Musk sätter punkt för globalismen.
Citera
Igår, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Trump och Musk sätter punkt för globalismen.

Jag tvivlar på det. En amerikansk regering som kryper för Israel saknar trovärdighet i kampen mot globalism och mångkultur.
Citera
Igår, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Jag tvivlar på det. En amerikansk regering som kryper för Israel saknar trovärdighet i kampen mot globalism och mångkultur.

Därför att Israel är mångkulturellt?
Citera
Igår, 16:25
Medlem
ironmanfists avatar
Gillar dock Magnus upplevelse till Sydafrika. Kul läsning.

". Det blev tydligt då en svart säkerhetsvakt tankspritt pekade på mig med sin automatkarbin … med pipan alltså … och leende sa: "Please sir, could you move just a bit"
Citera
Igår, 16:32
Medlem
ironmanfists avatar
MAGA är endå en känga mot vänstern. Eftersom USA är the land of the free. Så har man rätt att utrycka sig vilket i Europas fall hade blivit böter eller fängelse.

Sant att USA är mångkulturellt men det har också Europa blivit. Det gäller att välja sin sida och värderingar. Eller så gör man som Magnus och ta strid för sitt "folk" men inom MAGA är det ju inte samma tänk. Alla kan stå emot vänstern oavsett ursprung (judar,cowboys, mexikanare, liberaler)
Citera
Igår, 18:45
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironmanfist
Gillar dock Magnus upplevelse till Sydafrika. Kul läsning.

". Det blev tydligt då en svart säkerhetsvakt tankspritt pekade på mig med sin automatkarbin … med pipan alltså … och leende sa: "Please sir, could you move just a bit"

Här kan man väl tillägga att Trump nyligen hutade åt negerregimen i SA rejält vad gäller deras behandling av den vita minoriteten.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in