Citat:
Ursprungligen postat av
Robadido
Med ett så varierande blodtryck, mäter du precis efter du gjort ett marklyft?
Jag har själv problem med hög puls vid låggradig ansträngning. Och ännu mer problem om jag börjar anstränga mig mer. Har också låg vilopuls. Mitt problem är alltså att det blir en sådan påfrestning för kroppen varje gång jag anstränger mig, på ett vis som jag uppfattar som sjukligt. Jag får sänkt fysisk kapacitet och kondition av betablockerare och orkar ännu mindre, och nedåt 45-42 i vilopuls, så det funkar inte att ta betablockerare för att lugna hjärtat när jag anstränger mig. Läkaren verkar ha låst sig fast vid att jag är orolig över hjärtat. Men jag är bara less på att kroppen inte kan arbeta. Jag får inte rätsida på det med kost och konditionsträning, försökt i flera år. Inte gjort några mer undersökningar än ultraljud, och 48h ekg. Hade velat göra vo2max test och scintiografi men se där då är man hypokondriker. Kan inte göra något med minsta fysiska intensitet utan att pulsen drar iväg över 140 slag. Tankarna har väl gått över mer åt att det är nått fel med lungor och syresättning, men nämner man sådant så går ju sirener och blinkande varningslampor på hos doktorn. Känns som jag precis anlänt till ett höghöjdsläger hela tiden.
Ja man blir trött när man inte hittar problemet!
Nej det trycket hade jag på vårdcentralen en vanlig kontroll. Dock blir jag väldigt orolig white coat. Men 230 är extremt! Därav är det farligt när får panikattack för trycket stiger för högt! Därför behövde jag Inderal, som inte funkar.
Och jag har helt normalt vilotryck i vila.
HB 180
Evf 0.53
Erytrocyter 6.7
Epo 14.7
Ingen Jak2
Läkarna säger bara att vissa har lite högre!
Men 28 år gammal, äter hälsosamt, röker ej, dricker ej, mår bra i övrigt, och HB 180 och blodtryck på 230 ja då blir man lätt lite orolig.