Citat:
Dagarna efter vi setts verkade han vilja forsätta, men lite senare hade han analyserat situationen och konstaterat att något saknades. Kan han ha filtrerat vårt möte negativt, han fastnar lätt på det som är negativt. T ex sa jag att jag ville massera hans panna med en speciell salva som jag gjort när vi var tillsammans (då han har huvudvärk), då sa han att han mindes att jag inte gillade det.
Jag bara ”what?”, det var ju ett av mina bästa minnen. När han masserade min panna och jag hans innan vi skulle sova.
Eller att jag inte gillade ”adventures” när jag bott och arbetat i flera länder och rest över halva jorden för att träffa honom.
Han fokuserar också mest på våra olikheter, fast vi är väldigt lika enligt mig (bortsett från kulturen). När det gäller intressen, matvanor, vi beställer samma mat på restaurang tex, gillar att promenera, intresserad av språk, gillar att jobba och studera (båda har utbildning och läst massa olika kurser på universitetet), intresserad av psykologi, samma alkoholvanor (ingen festar men kan dricka ibland), gillar att vara hemma, inte så mkt socialt umgänge, sover bra tillsammans, förstår honom då jag också är åt det depressiva hållet. Han har också en riktig kamera som han bär runt på när han reser eftersom han gillar att fota, och det gjorde jag också när jag rest förut. Är inte många som gör det nu. Vi har båda lärt oss samma nivå av persiska helt oberoende av varandra. Men enligt honom är vi inte kompatibla.