• 1
  • 2
Idag, 00:47
Medlem
Hej alla senapsälskare. Dom rubriken lyder så skulle jag vilja ha lite tips om vilken senap ni föredrar till ärtsoppa med fläsk. Motivera gärna varför.
Citera
Idag, 00:52
Medlem
Hagis124s avatar
Apotekets, röda burken.
Är ”riktig” senap.
Citera
Idag, 01:08
Medlem
daskapitans avatar
Ica's egna senap - stark. Säljes i en förpackning liknande Hultbergs senap.
Jag blev väldigt positivt överraskad av denna.
Passar till allt.
Citera
Idag, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagis124
Apotekets, röda burken.
Är ”riktig” senap.

Jag har smakat den vid nåt julbord för länge sen, men kommer inte riktigt ihåg hur den va. Hört mycket gott om det så om den passar till ärtsoppa så ligger den bra till för morgondagen. Tack ska du ha.
Citera
Idag, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgonKarman
Hej alla senapsälskare. Dom rubriken lyder så skulle jag vilja ha lite tips om vilken senap ni föredrar till ärtsoppa med fläsk. Motivera gärna varför.

Hultbergs funkar bra om man vill ha en med socker i, gillar både den milda och den starka beroende på humör.
Johnny´s Yellow Mustard om du vill ha en osötad senap (med lite sting i också).
Jag hade velat kunna svara Slotts Taffel Senap, som var stark och söt men slät och inte sliskig som dom som finns kvar. Men dom jävlarna vägrar börja producera den igen!
Senast redigerad av EricFrederickTrump Idag kl. 01:26.
Citera
Medlem
Citat:

gärna skånsk faktiskt, men ärtsoppan gräver en 4:a varm punch i soppan. enda gången jag föredrar skånsk senap, i andra fall ..stark söt, typ västerviks
Gillar den lite grövre korniga senapen, tillsammans med hettan från punshen i ärtsoppan. Givetvis en varm punch till på sidan av.
Citera
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Dom senapen vi handlar är Farmors eller Johnny's å dom funkar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daskapitan
Ica's egna senap - stark. Säljes i en förpackning liknande Hultbergs senap.
Jag blev väldigt positivt överraskad av denna.
Passar till allt.

Intressant, tack för tipset. Har en Ica-butik inpå knuten så det låter ju lovande.
Citera
Idag, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Hultbergs funkar bra om man vill ha en med socker i, gillar både den milda och den starka beroende på humör.
Johnny´s Yellow Mustard om du vill ha en osötad senap (med lite sting i också).
Jag hade velat kunna svara Slotts Taffel Senap, som var stark och söt men slät och inte sliskig som dom som finns kvar. Men dom jävlarna vägrar börja producera den igen!

Ja, det va den i glasburk, va? Grovkornig? Det va nog den som jag initialt kom att tänka på skälv. Så den har alltså gått ur tiden, suck.
Läste att man kunde ha i en morot i soppan för att få lite sötma. Men det är ju som du säger att den kan man ju få via senapen också.
Tål att tänkas på.
Citera
Idag, 01:31
Medlem
Citat:
Ja, det va den i glasburk, va? Grovkornig? Det va nog den som jag initialt kom att tänka på skälv. Så den har alltså gått ur tiden, suck.
Läste att man kunde ha i en morot i soppan för att få lite sötma. Men det är ju som du säger att den kan man ju få via senapen också.
Tål att tänkas på.
man har alltid riven morot i soppor...
Citera
Idag, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
gärna skånsk faktiskt, men ärtsoppan gräver en 4:a varm punch i soppan. enda gången jag föredrar skånsk senap, i andra fall ..stark söt, typ västerviks
Gillar den lite grövre korniga senapen, tillsammans med hettan från punshen i ärtsoppan. Givetvis en varm punch till på sidan av.

Attans! Det hade jag totalt missat i beräkningen. Punchen blir väl som grädde på moset kan jag tänka. Flaggpunch då antar jag. Får nog bli en promenad till glasbanken innan koket drar igång. Ska den i i början, slutet eller är det en 4:a rätt i tallriken?
Citera
Idag, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
man har alltid riven morot i soppor...

Då kör vi på det👍🏻
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera