• 1
  • 2
Idag, 01:55
Medlem
olcadans avatar
Många bönder röstade såklart på Trump. Som tack får de ett betydligt jobbare liv när det blir mycket dyrare för dem att sälja sina varor utomlands.

En närmast sarkastiskt hånfull post av presidenten på Truth Social:

Citat:
To the Great Farmers of the United States: Get ready to start making a lot of agricultural product to be sold INSIDE of the United States. Tariffs will go on external product on April 2nd. Have fun!

https://www.yahoo.com/news/trump-rev...l?guccounter=1
Citera
Idag, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olcadan
Många bönder röstade såklart på Trump. Som tack får de ett betydligt jobbare liv när det blir mycket dyrare för dem att sälja sina varor utomlands.

Vi får se om Clownen går vidare med det hela.
Vill han komma med så mycket idioti så att det till slut blir uppror i landet på allvar?
Citera
Idag, 02:29
Medlem
henrikos avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Vi får se om Clownen går vidare med det hela.
Vill han komma med så mycket idioti så att det till slut blir uppror i landet på allvar?

Jag tolkar “Tariffs will go on external product on April 2nd. Have fun!” som att det kommer bli dyrare för amerikanerna att köpa importerad mat, och att det i sin tur borde leda till ökad efterfrågan på det de amerikanska bönder producerar.

Hur tolkar ni det?
Citera
Idag, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag tolkar “Tariffs will go on external product on April 2nd. Have fun!” som att det kommer bli dyrare för amerikanerna att köpa importerad mat, och att det i sin tur borde leda till ökad efterfrågan på det de amerikanska bönder producerar.

Hur tolkar ni det?

Du menar att inga motaktioner kommer och att de därmed inte kommer att få sälja saker billigare inom USA än om dom skull exporterat varorna?

Förklara på vilket sätt hans politik gynnar såväl konsumenter och bönder?
Är du emot frihandel?
Citera
Idag, 02:49
Medlem
Vem fan vill köpa amerikanska giftiga gmo grönsaker och gmo hormonkött och mjölkprodukter.

All färdigmat i butiken innehåller giftig gmo majssirap och gmo soja och azofärger +annat skit.

Tillåme deras skitläsk proppas med supergiftet majssirap.

Ingen normalt tänkande utbildad människa utanför usa stoppar detta i sin kropp.
Citera
Idag, 02:50
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Du menar att inga motaktioner kommer och att de därmed inte kommer att få sälja saker billigare inom USA än om dom skull exporterat varorna?

Förklara på vilket sätt hans politik gynnar såväl konsumenter och bönder?
Är du emot frihandel?

Jag tolkar ditt svar som att du hade fattat fel, alltså helt bakvänt, och skrivit i affekt.

Jag har redan förklarat hur det potentiellt kan komma att gynna bönderna. Om det sedan införs motsvarande strafftullar åt andra hållet är det ju höjden på dessa som avgör om det blir en netto-förlust eller en netto-vinst. Inget jag kan veta var det slutar.

För amerikanska konsumenter kan det nog bli dyrare. Men å andra sidan kommer eventuellt fler av dom att kunna få jobb. En slags utjämningspolitik.

Om jag personligen är för tullar eller frihandel har väl för fan inget med trådens ämne att göra, alltså vad Trump fattar för beslut i USA.
Citera
Idag, 02:57
Medlem
henrikos avatar
Citat:

Verkligen ett pest-eller-kolera-val.

Hade de inte röstat på Trump och den andra sidan vunnit, så hade det blivit fortsatt ohämmat invällande av kaosfolk som hade eldad upp deras traktorer utan straffpåföljd, och sedan hade troligen de vita bönderna fått deras sista intjänade slantar beslagtagna, för att ge till svarta slavättlingar.
Citera
Idag, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Vem fan vill köpa amerikanska giftiga gmo grönsaker och gmo hormonkött och mjölkprodukter.

All färdigmat i butiken innehåller giftig gmo majssirap och gmo soja och azofärger +annat skit.

Tillåme deras skitläsk proppas med supergiftet majssirap.

Tidigare kunde USA skicka ut dessa jordbruksprodukter i världen som bistånd med USAID, det gav USA goodwill i den fattiga världen. Men det går ju inte heller längre, det får också de Amerikanska bönderna betala för
Citera
Idag, 03:07
Medlem
Citat:
Jag tolkar ditt svar som att du hade fattat fel, alltså helt bakvänt, och skrivit i affekt.

Jag har redan förklarat hur det potentiellt kan komma att gynna bönderna. Om det sedan införs motsvarande strafftullar åt andra hållet är det ju höjden på dessa som avgör om det blir en netto-förlust eller en netto-vinst. Inget jag kan veta var det slutar.

För amerikanska konsumenter kan det nog bli dyrare. Men å andra sidan kommer eventuellt fler av dom att kunna få jobb. En slags utjämningspolitik.

Om jag personligen är för tullar eller frihandel har väl för fan inget med trådens ämne att göra, alltså vad Trump fattar för beslut i USA.

Citat:
Verkligen ett pest-eller-kolera-val.

Hade de inte röstat på Trump och den andra sidan vunnit, så hade det blivit fortsatt ohämmat invällande av kaosfolk som hade eldad upp deras traktorer utan straffpåföljd, och sedan hade troligen de vita bönderna fått deras sista intjänade slantar beslagtagna, för att ge till svarta slavättlingar.

Fast då har du ju en åsikt kring tullarna, inte sant?

Om nu Trump ska få till mer inhemsk matproduktion.
Vem tror du ska ta hand om den?
Menar du att han tänker höja federala krav på delstaterna kring minimilöner så att förre personer från Latinamerika behövs i USA?
Citera
Idag, 03:19
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Fast då har du ju en åsikt kring tullarna, inte sant?

Nej, jag har ingen åsikt om vad Trump bör göra i USA, och vad som är bäst för USA i denna fråga.

Jag har kanske mera generella åsikter om globalism och nationalism, och vad vi i Sverige borde göra. Men det har inte med den här trådens ämne att göra.

Citat:
Om nu Trump ska få till mer inhemsk matproduktion.
Vem tror du ska ta hand om den?
Menar du att han tänker höja federala krav på delstaterna kring minimilöner så att förre personer från Latinamerika behövs i USA?

Om efterfrågan stiger, borde det rimligen bli ett ökat utrymme för höjda personalkostnader på gårdarna.
Citera
Idag, 03:23
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman

Tyvärr är flertalet människor inte i närheten av att vara normalt tänkande och utbildade.
Citera
Idag, 03:30
Medlem
Citat:
Nej, jag har ingen åsikt om vad Trump bör göra i USA, och vad som är bäst för USA i denna fråga.

Jag har kanske mera generella åsikter om globalism och nationalism, och vad vi i Sverige borde göra. Men det har inte med den här trådens ämne att göra.

Om efterfrågan stiger, borde det rimligen bli ett ökat utrymme för höjda personalkostnader på gårdarna.

Förutom att minimilönen i USA är $7,25 så hoppas jag att du förstår att många odlar kör med ackord. DVS enbart betalar efter vad du plockar i form av druvor, apelsiner, gurkor, tomater, etc.

Än en gång.
Någon måste skörda grödorna, vem ska göra det om inte migranter gör det?

Om det ska vara rimliga löner så kommer det bli dyrare och därmed driva på inflation.

Tror du på allvar att han gör detta för USAs bästa?
Senast redigerad av EricFrederickTrump Idag kl. 03:40.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in