Idag, 02:45
Medlem
Offerviljas avatar
En fin skribent hr p Flashback Forum berttade till mig fr ngra timmar sedan att det i USA finns en organisation som kallar sig fr Return to the Land. Jag hade aldrig tidigare hrt talas om dem. Eftersom jag precis har upptckt dem s vet jag d sklart inte s mycket om dem, men de verkar vilja skapa ngonting liknande som Orania i Sydafrika, The Woodlander Initiative i Storbritannien och DFS hr i Sverige.
Citat:
Vision
We seek to create a decentralized movement, formed of various individuals and societies returning to the land. We will promote strong families with common ancestry, and raise the next generation in an environment that reflects our traditional values. We will facilitate economic and social harmony between all groups and individuals in our movement. Above all, we will continue to engage in a never-ending pursuit of excellence, refusing to lower our standards or lose sight of our goals.

Mission
We will return to the land to separate ourselves from a failing modern society, and we will make positive cultural changes in ourselves and in our ancestral communities.

Goals
To facilitate individuals and groups that share common ancestry to purchase land in rural areas.
To facilitate media activities to promote our movement.
To create many independent and fully-functioning parallel societies.
To teach, share, and develop successful methods of garnering independence and building community.
To cultivate wholesomeness, beauty, health, and hope in a trying world.
https://www.returntotheland.org/

https://www.youtube.com/watch?v=9kLRzP99QAY

Knde ni till Return to the Land sedan tidigare?
Vad har ni fr tankar om dem?
Citera
Idag, 03:32
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Har inte hrt talas om det men det lter ju bra det jag lser.
Citera
Idag, 04:01
Medlem
Idag handlar det om "nationalism" eller "globalism", en frga som blivit mjlig med "internet".

Vi gr fel vg pga. mjligheten att se "allt" via internet, och glmmer vra grunder fr existens, blir betagna och frblindade av alla "mjligheter" i den globala vlden. I det reella livet r alla mnniskor, bottom line, HELT beroende av sin egen vardag fr vlmende. Det mnskliga DNA'et skriker "jag frst", det r drfr vi dominerar, INGET globalt dravel kommer att ndra det......

Att vi blev dominanta dggdjur berodde till stor del p utvecklad frmga till samarbete, MEN...samtidigt en egoistisk drivkraft, dubbelbottnat r det....
Senast redigerad av Whyback Idag kl. 04:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in