Idag, 13:23
Medlem
Tjenare bilkunniga!
Jag gjorde ett nybörjar misstas (är ej bilkunnig). Jag spillde massa på min stol och det var minusgrader ute så tänkte kopplar ur stolen och låter den torka hemma i värmen. Så kopplade jag ur den utan att stänga av airbag osv. Så airbag lampan lyser även nu efter jag kopplat in den rätt. Finns det något annat sätt än att åka till verkstad och be dom släcka lampan?

Tack på förhand
Citera
Idag, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gangetlagetking
Tjenare bilkunniga!
Jag gjorde ett nybörjar misstas (är ej bilkunnig). Jag spillde massa på min stol och det var minusgrader ute så tänkte kopplar ur stolen och låter den torka hemma i värmen. Så kopplade jag ur den utan att stänga av airbag osv. Så airbag lampan lyser även nu efter jag kopplat in den rätt. Finns det något annat sätt än att åka till verkstad och be dom släcka lampan?

Tack på förhand

Nej det tror jag inte. Alla SRS-meddelanden skall släckas av verkstad, men det innebär ju inte att någon annan med felkodsläsare till just din modell inte kan göra det. Men i normalfallet går det inte att göra på egen hand.

/Dick
Citera
Idag, 13:55
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Tjenare bilkunniga!

Tack på förhand

Du skriver inte hur gammal den är, men alla bilar efter 2002 (tror jag) har ett OBD2 uttag, och då borde det gå att fixa med en vanlig lite enklare felkodsläsare. Förutsatt att du kopplat allt rätt och att mattan som känner av om någon sitter i passagerarsätet är OK.

Fråga i någon lokal Facebookgrupp om någon i närheten kan hjälpa dig.
Citera
Idag, 13:57
Medlem
Tack för svar skall kolla om nån har en 🙏
Citera
Idag, 14:58
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Tack för svar skall kolla om nån har en 🙏
Kan prova att koppla från batteriet en stund, på några bilar nollställer det felkoder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in