Idag, 14:17
Medlem
Jag undrar har man rätt att kolla upp om någon har en betalningsanmärkning och hur gör man det i så fall?
Citera
Idag, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Jag undrar har man rätt att kolla upp om någon har en betalningsanmärkning och hur gör man det i så fall?

Kollade upp en bekant där för något år sedan. Ringde bara in med den berördas personnummer så fick jag informationen jag behövde.
Citera
Idag, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adhonores
Kollade upp en bekant där för något år sedan. Ringde bara in med den berördas personnummer så fick jag informationen jag behövde.

Var ringde du in?
Citera
Idag, 14:56
Medlem
KanelMalens avatar
Det finns tjänster på internet som tillhandahåller denna informationen mot betalning. En enkel sökning på din favoritsökmotor kommer ge dig förslag på sidor att besöka.
Citera
Idag, 15:03
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Ring Kronofogden så får du svar direkt, det är en offentlig uppgift. Ha personnumret på personen tillhands. That's it.

PS. Du kan inte fråga Kronofogden om en person har en betalningsanmärkning, utan det är ett utslag i mål du eftersöker. Dessa gör sedan UC och andra skumraskföretag om till "betalningsanmärkning".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in