• 1
  • 2
Igår, 20:57
Medlem
Solitairess avatar
Utan att bli för långrandig så har jag haft ett otroligt traumatiskt liv fyllt av motgångar i ganska extrema former (tsunamin -04 typ...) och ett längre fängelsestraff där jag upptäckte hur otroligt kul bodybuilding var, naturligt då alltså. Mådde som en kung och byggde upp en otrolig disciplin och en fantastisk välbalanserad fysik.

Tyvärr gled jag ned i skiten och denna gång var jag så trött på att kämpa så drogerna tog mig, var nära döden fler gånger än jag knullat i stort sett. Missbrukade otroligt starka smärtstillande, råkade ut för en olycka och höll på att bli av med en arm/livet. Återhämtade mig fullt ut efter 3 månader men psyket hade tagit lite för många smällar och tillslut la jag faktiskt av med träningen.
Har inte gymmat seriöst på nästan ett år och gud vad jag saknar det, jag ser mig i spegeln och jag ser så mager ut, kläderna sitter inte lika fantastiskt som dom brukade, jag var "tvungen" att börja med en substitionsbehandling med subutex för att ta mig ur missbruket och överleva, men det har gjort kaos med mitt testo.
Har knappt haft stånd på 2 månader, känner mig vek och gnällig, långt ifrån lejonet jag brukade vara.
Hade 12 på blodprovet, "Helt normalt" sa sköterskan... jag har ingen aning om testonivårer och MMol grejjer, aldrig varit intresserad av doping.

Jag är 35 år fyllda och det känns som att jag betalar ett för högt pris för mitt liv och börjar allvarligt överväga TRT eller någon oral nybörjar steroid, men jag är oroad över konsekvenserna, Om jag kliver på TRT på min vårdcentral, är det for life då? eller kan jag sluta när jag väl lägger av med subutexen?(räknar tyvärr med att behöva den i några år för att få mitt liv på banan igen)

Har som sagt aldrig haft ett intresse för doping och jag kan därför inte ett skvatt om ämnet och att ta steget ut och och hitta rätt ände att börja läsa i känns övermäktigt, jag har fullt på min tallrik för tillfället.
Vad kan jag göra för att höja mina nivåer? kan jag äta någon SARM eller mer studerat ämne för att höja mina testonivåer utan att krympa mina nötter for life?
Bör jag kliva på TRT på en vårdinrättning och blir det isånnafall ett livslångt engagemang? Blir man infertil av att få TRT? Att börja Trycka själv med nålar och kanyler känns för långt bort, aldrig hållit på med sånt, och att börja med det känns jävligt fel när jag vill försöka ta mig ur mitt missbruk.

Vad kan jag göra för att känna mig som lite mer som lejonet jag ganska nyligen var? Eller så jag iallafall får morgonstånd igen för jag känner mig som en gammal tant utan allt vad sexintresse heter...

Snälla alla ni bouldershoulders där ute, ge mig råd och guida mig tillbaka till den enda sanna läran!
Citera
Igår, 21:08
Medlem
I ditt läge med din bakgrund är sterioder helt fel väg att gå. Kan slita som fan på psyket om du har otur och risken är att samma kille du köper det av kanske plötsligt erbjuder dig något uppiggande till gymmet och sedan är du i hissen igen

Nöj dig med gymma hårt 6 dagar vecka, ta kreatin o vanliga kolhydratspulver.

Morgonsstånd är något som kommer ibland men sällan när du blir äldre, och 35 år så är du där.
Citera
Igår, 21:09
Medlem
Vad hände för dig i tsunamin?
Citera
Igår, 21:15
Medlem
CuckoosNests avatar
Steroider ska du nog låta bli, som 4yyx säger så Nej, det kan mycket väl göra mer skada för dig än nytta.
Styr upp kosten, kanske försöka ta dig till gymmet igen, försök att inte lägga massa press på dig själv.
I all välmening
Citera
Igår, 21:17
Medlem
Iciws avatar
Jag har gymmat sedan jag var 13 år. Började ta det seriöst när jag var 15-16 år. Haft korta 2-4 perioder i livet då jag tränat mindre och istället prioriterat festande.

Klev på min första kur när jag var 23 år. Då är det viktigt att påpeka att jag bänkade jag 130 kg, markade 200 kg, militärpress 80 kg, knäböj 180 kg, innan jag körde mitt första stick. Körde 500 mg e/w, mådde grymt bra på det. Men festade mycket då också i samband med den kuren.

Andra kuren körde jag 350 mg e/w, tränade hårdare, åt bättre och sov mer. Denna dos skulle jag nog köra igen om det kommer hända. Var 25 år här.

Är 26 år idag, klev av i april förra året. Har inprincip behållt all massa jag la på mig under den kuren på 19 veckor. Väger 100 kg är 184cm.

Ingen rekommendation men Testosteron är det enda jag kan säga funkar, med knappt bieffekter, för mig iaf.

Kör så lågt som möjligt. Helst från läkare i ditt fall.

Bra jobbat med förändringen i ditt liv!
Citera
Igår, 21:32
Medlem
Solitairess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iciw
Jag har gymmat sedan jag var 13 år. Började ta det seriöst när jag var 15-16 år. Haft korta 2-4 perioder i livet då jag tränat mindre och istället prioriterat festande.

Klev på min första kur när jag var 23 år. Då är det viktigt att påpeka att jag bänkade jag 130 kg, markade 200 kg, militärpress 80 kg, knäböj 180 kg, innan jag körde mitt första stick. Körde 500 mg e/w, mådde grymt bra på det. Men festade mycket då också i samband med den kuren.

Andra kuren körde jag 350 mg e/w, tränade hårdare, åt bättre och sov mer. Denna dos skulle jag nog köra igen om det kommer hända. Var 25 år här.

Är 26 år idag, klev av i april förra året. Har inprincip behållt all massa jag la på mig under den kuren på 19 veckor. Väger 100 kg är 184cm.

Ingen rekommendation men Testosteron är det enda jag kan säga funkar, med knappt bieffekter, för mig iaf.

Kör så lågt som möjligt. Helst från läkare i ditt fall.

Bra jobbat med förändringen i ditt liv!

Har själv gymmat runt 4 år seriöst och markat 200 med trapbar, bänkat 100 någonting (ingen favorit) axelpressat 65 tror jag, reppade på 40kg drag till hakan, farmerwalks med 130kg lätt.
Kommer inte ihåg vad övningen kallas men jag körde över 300kg i en sån cykelstyre maskin för traps. hade en unge på maskinen och alla 25kgs plattor i gymmet på.
Vägde 67kg på 175 cm när jag gjorde detta dock, gick på lite tjack dock.. Så jag har varit där i min peak jag också. Är absolut ingen nybörjare i gymmet. Haft stenkoll på kost och kosttillskott och jag läste varenda bok jag hittade på kåken om träning, medicinsk litteratur om skador, kost, stretching och yoga.
Vill inte outa mig för mycket med en bild men folk vänder sig om efter mig när jag kör alltså.
Citera
Igår, 21:37
Medlem
fittanstickerframs avatar
Det finns ingen ”oral nybörjarsteroid”. Antingen stackar du orala på testosteron som du injicerar eller så gör du helt fel och skadar dig själv.

12 nmol/L är helt normalt. Att du tycker siffran är låg betyder inte att du har medicinskt rätt om att det är fel.

Ja TRT är livslångt. Ja du blir infertil. Nej du kan inte få TRT av en vårdinrättning eftersom ditt testosteron är normalt.

Steroider är inte för dig. Du tränar inte ens. Ska du bli Mr. Olympia? Skärp dig… Om jag säger ”lev hälsosamt” så vet du exakt vad det betyder och det involverar inte några anabola. Ät hälsosamt, träna och sov ordentligt. Vips så har du löst dina problem.

Det låter som du vill rättfärdiga ett nytt missbruk bara.
Citera
Igår, 21:37
Medlem
Solitairess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
I ditt läge med din bakgrund är sterioder helt fel väg att gå. Kan slita som fan på psyket om du har otur och risken är att samma kille du köper det av kanske plötsligt erbjuder dig något uppiggande till gymmet och sedan är du i hissen igen

Nöj dig med gymma hårt 6 dagar vecka, ta kreatin o vanliga kolhydratspulver.

Morgonsstånd är något som kommer ibland men sällan när du blir äldre, och 35 år så är du där.

Körde helt galna pass på anstalt, 2 ggr om dagen 6 dagar i veckan och jag är inte där nu i livet, jag vill bara få tillbaka min fysik och maintaina den. 4 ggr i veckan med specialfokus på vissa kroppsdelar räcker gott och väl för mig, kolhydratspulver kör jag hela tiden redan.
Jag vill mest göra det kul igen, känna att jag inte förlorar allt jag byggt upp, sätta upp mål igen istället för att bara gå dit och döda mig själv i 2 timmar som jag gjort tidigare.

Vad som hände mig i tsunamin håller jag för mig själv men det var ingen walk in the park iallafall. Det var knas men jag har varit med om värre sedan dess faktiskt. Mycket värre....
Citera
Igår, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solitaires
Är absolut ingen nybörjare i gymmet.

Jo det är du. 300 kg i cykelmaskin för traps är definitionen av fuckarounditis.

Ledsen kompis men din kropp struntar i att du tränade på anstalt för många år sen. Du är fd blandmissbrukare som lider av psykisk ohälsa. Du behöver säkert hjälp för att må bättre men anabola är inte vad du söker…
Citera
Igår, 21:44
Medlem
Solitairess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Det finns ingen ”oral nybörjarsteroid”. Antingen stackar du orala på testosteron som du injicerar eller så gör du helt fel och skadar dig själv.

12 nmol/L är helt normalt. Att du tycker siffran är låg betyder inte att du har medicinskt rätt om att det är fel.

Ja TRT är livslångt. Ja du blir infertil. Nej du kan inte få TRT av en vårdinrättning eftersom ditt testosteron är normalt.

Steroider är inte för dig. Du tränar inte ens. Ska du bli Mr. Olympia? Skärp dig… Om jag säger ”lev hälsosamt” så vet du exakt vad det betyder och det involverar inte några anabola. Ät hälsosamt, träna och sov ordentligt. Vips så har du löst dina problem.

Det låter som du vill rättfärdiga ett nytt missbruk bara.

Nä jag tränar inte ens, jag tappade gnistan för ALLT, helt och hållet. "Rättfärdiga ett nytt missbruk", kanske gamla vanor och fel tänk mycket riktigt.

Hur kan du påstå dig veta vad som är normalt för mig? Jag känner min kropp och jag har känt att något är fel, visst är 12 NMOL whatever inom det naturliga men för mig är det inte normalt att känna som jag gör nu.
Jag var en grottmänniska för 2 år sedan och nu känner jag mig som någon sån koreansk k-pop fjolla.

Jag äter hälsosamt, sover bra, kör med bra form i gymmet, hårt och konsistent (när jag väl är aktiv), men jag kommer inte ens komma i närheten av var jag har varit och det tar emot tillräckligt på psyket och därav min tråd. Kom med råd och fimpa din högfärdiga "forumsdoktor-attityd" din jävla nolla, du vet JACK SHIT om mig och min form och vad som är normalt för mig och inte.
Citera
Igår, 21:49
Medlem
Solitairess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Jo det är du. 300 kg i cykelmaskin för traps är definitionen av fuckarounditis.

Ledsen kompis men din kropp struntar i att du tränade på anstalt för många år sen. Du är fd blandmissbrukare som lider av psykisk ohälsa. Du behöver säkert hjälp för att må bättre men anabola är inte vad du söker…

Jag kommer säkert skada mig av mina impulsiva "fuckaronditis" men jag älskar det, har klarat mig länge utan skador men jag rår inte för det, ibland vill man bara köra idiothårt och korkat.

Kanske inte, men jag vill utforska mina alternativ för att hitta vad jag söker. Jag frågade inte bara om bola heller utan medicinska alternativ i takt med att testot sjunker med dosökningar och whatnot av subben.
Citera
Igår, 21:51
Medlem
Citat:
Hur kan du påstå dig veta vad som är normalt för mig?

För att det finns ganska tung empirisk forskning bakom referensintervallen för blodvärden. Du är lika mänsklig som resten av oss.

Citat:
Jag känner min kropp och jag har känt att något är fel, visst är 12 NMOL whatever inom det naturliga men för mig är det inte normalt att känna som jag gör nu.

Vad har du på fötterna för att skylla det på normala testosteronvärden? Det kan vara vad som helst, du gissar att det beror på testosteronbrist när du inte har någon testosteronbrist.

Du har dessutom bara kollat ditt värde en gång? Det fluktuerar mycket. Vet du vad du hade för SHBG på samma prov och känner du till varför den frågan är viktig? Det finns så sjukt många parametrar som är viktiga men det låter som du antingen bara kollat ditt testo eller inte förstått hur det värdet fungerar i samspel med andra värden.

Citat:
jag kommer inte ens komma i närheten av var jag har varit och det tar emot tillräckligt på psyket och därav min tråd.

Ja, så är det att bli äldre.

Citat:
Kom med råd och fimpa din högfärdiga "forumsdoktor-attityd" din jävla nolla, du vet JACK SHIT om mig och min form och vad som är normalt för mig och inte.

Men hoppsan… Är det jobbigt att jag inte rekommenderar dig att köra sönder din lever med orala nybörjarsteroider?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in