• 1
  • 2
Idag, 01:46
Medlem
FranzXavierWernzs avatar
Citat:
The US has reportedly banned the UK from sharing American intelligence with Ukraine, in a move which could seriously hinder Kyiv’s efforts to fight Russia.

The Daily Mail reported on Tuesday night that British intelligence agencies and military outlets have been ordered not to share the US-generated intelligence which has previously sent to Ukraine (known as Rel UKR).

https://www.huffingtonpost.co.uk/ent...b0823da1e81f14

USA ska inte dela med sig längre av intel till Ukraina. Men de stoppar nu även UK från att dela med sig av US intel som de (UK) i sin tur fått för att dela med sig till Ukraina.

Visste inte ens att det fanns den typen av kontrakt. Men tydligen kan USA göra så här och blockera UK från att försöka hjälpa Ukraina i intel-fronten.

Vad innebär detta?
Citera
Idag, 02:09
Medlem
E-Mac.s avatar
Enligt en rapport så verkar USA avse att behålla en strikt kontroll över sin underrättelsedistribution till Ukraina genom byråer baserade i Kiev.

Men det är också troligen en del i en förhandlingstaktik för att uppnå fred. Jag tror att en stor press måste sättas på Ukrainas regering för att de inte skall hålla på och förhala fredsförhandlingar.
Citera
Idag, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Enligt en rapport så verkar USA avse att behålla en strikt kontroll över sin underrättelsedistribution till Ukraina genom byråer baserade i Kiev.

Men det är också troligen en del i en förhandlingstaktik för att uppnå fred. Jag tror att en stor press måste sättas på Ukrainas regering för att de inte skall hålla på och förhala fredsförhandlingar.

Förhala freden?

De skall kapitulera för amerikanska och ryska intressen!
Citera
Idag, 06:28
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzXavierWernz
https://www.huffingtonpost.co.uk/ent...b0823da1e81f14

USA ska inte dela med sig längre av intel till Ukraina. Men de stoppar nu även UK från att dela med sig av US intel som de (UK) i sin tur fått för att dela med sig till Ukraina.

Visste inte ens att det fanns den typen av kontrakt. Men tydligen kan USA göra så här och blockera UK från att försöka hjälpa Ukraina i intel-fronten.

Vad innebär detta?
Nej, det du skriver kan inte stämma.

Varje gång jag skriver att vi bara är vasall-stater åt USA får jag löpa gatlopp här på flashback.
Citera
Idag, 07:03
Medlem
Knucklehugss avatar
Ok då vet vi, då får UK göra sina egna underrättelser vilket kanske är bra då förändringar oftast leder till en positiv effekt.
Citera
Idag, 07:27
Medlem
frekkinheads avatar
Bra
Citera
Idag, 07:30
Medlem
Låter helt sjuk att banna ett annat land från att dela med sig av underrättelsetjänster.

Hade jag varit England så hade jag bett USA och dra åt helvete. Jag tycker det är läskigt att USA kan styra så över länder och man låter dom göra det.
Jag vet ju att Sverige har frångått av våra egna lagar för att tillfredsställa USA.

Jag hade aldrig accepterat detta. USA hade fått göra vilka konsekvenser dom vill men jag hade aldrig accepterat detta.
Citera
Idag, 07:50
Medlem
kalkryggars avatar
Europa står inför en tuff tid framöver. Det kommer att kosta oss européer mycket. Främst i statusnedgradering. Något vi måste vänja oss vid. Så är det.

Så att klippa banden till USA och inse att USA är Europas fiende är något vi bör göra skyndsamt. Vi måste också vara beredda på att kriga mot USA. Främst då när det gäller Grönland. Det ser ut att gå den vägen.

Så om då UK ber USA fara åt helvete helt enkelt så skulle nog det vara det bästa faktiskt. Krasnov Trump börjar bli farlig för Europa på riktigt nu och de även på kort sikt.

UK borde därför fortsätta dela. Europa borde även satsa på att hacka amerikanska system. Men det är förstås något som redan görs.

Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.

Från USAs sida handlar det inte om att uppnå fred. Det är en utpressning av Ukraina för att kunna stjäla deras naturresurser. Inget annat.

Ukraina förhalar inget som har med fred att göra. De har sen dag ett bara velat få fred och inget annat.
Citera
Idag, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Nej, det du skriver kan inte stämma.

Varje gång jag skriver att vi bara är vasall-stater åt USA får jag löpa gatlopp här på flashback.
Vi är ringkyssande vasaller till många numera - Nato, usa, eu, urkajna. Däremot har vi inget intresse av att sätta svenska intressen först. Det är enkelt att förstå - vi är livrädda att bli uteslutna ur klungan som gillar att hänga på skolgården och mobba alla andra.
Citera
Idag, 08:34
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Europa står inför en tuff tid framöver. Det kommer att kosta oss européer mycket. Främst i statusnedgradering. Något vi måste vänja oss vid. Så är det.

Så att klippa banden till USA och inse att USA är Europas fiende är något vi bör göra skyndsamt. Vi måste också vara beredda på att kriga mot USA. Främst då när det gäller Grönland. Det ser ut att gå den vägen.

Så om då UK ber USA fara åt helvete helt enkelt så skulle nog det vara det bästa faktiskt. Krasnov Trump börjar bli farlig för Europa på riktigt nu och de även på kort sikt.

UK borde därför fortsätta dela. Europa borde även satsa på att hacka amerikanska system. Men det är förstås något som redan görs.

Från USAs sida handlar det inte om att uppnå fred. Det är en utpressning av Ukraina för att kunna stjäla deras naturresurser. Inget annat.

Ukraina förhalar inget som har med fred att göra. De har sen dag ett bara velat få fred och inget annat.

De är inte europes fiende, de är fiender till er vänsterlberala globalisthorungar, det är absolut inte samma sak. Sluta tala i termer som vi för hela Europa, jag har inget gemensamt med sådana som dig. Likaså är inte sovietkopian EU något som representerar européer....
Citera
Idag, 09:19
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
De är inte europes fiende, de är fiender till er vänsterlberala globalisthorungar, det är absolut inte samma sak. Sluta tala i termer som vi för hela Europa, jag har inget gemensamt med sådana som dig. Likaså är inte sovietkopian EU något som representerar européer....

Om du befinner dig i Europa så kommer du att drabbas oavsett förstår du väl.

Att Krasnov Trump slutar dela med sig och förbjuder UK att dela med sig tänker du ska drabba "vänsterliberala globalisthorungar" i Ukraina då eller?

Så barnen som ligger döda av bomber på ukrainska gator är alltså "vänsterliberala globalisthorungar" då antar jag?

Du låter ju inte riktigt frisk.
Citera
Idag, 09:22
Medlem
Det kommer få stora konsekvenser -

Five Eyes heter deras samarbete https://en.wikipedia.org/wiki/Five_Eyes

Kan bli USA som förlorar på detta.
Senast redigerad av Grobil Idag kl. 09:27.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in