• 1
  • 2
Idag, 03:12
Medlem
flapperhahas avatar
Demokraterna skämde ut sig igår natt under trumps tal till kongressen där de försökte störa talet och hålla uppe fjantiga skyltar.

Det som gjort att folket nu överger demokraterna är ett PR-fiasko utan dess like!

Citat:
Things the Democrats didn’t clap for:

A child cancer survivor
Planting a flag on Mars
Fighting crime
Helping working families
Catching terrorists
Destroying the cartels

The only thing the Democrats did clap for:

Ukraine

Förtroendet för partiet är redan i botten och de kan knappast bli bättre efter detta fiasko? Går det ens att rädda partiet från extremisterna som tagit över det?

https://www.breitbart.com/politics/2...er-his-speech/
https://x.com/MattWalshBlog/status/1...caaokDgLg&s=19
https://m.youtube.com/watch?v=NT910Ze1YuI
Senast redigerad av flapperhaha Idag kl. 03:16.
Citera
Idag, 06:11
Medlem
Klas-Vegass avatar
Dagens demokrater kan antagligen inte vända partiet.

De drog donald inför rätta 34ggr utan att förstå att denna politisering av domstolar är något folk avskyr mer än Donald Trump. Och med all rätt. Hur knäpp Donald än är är det inte förbjudet. Att missbruka det politiska system är däremot förkastligt.

Samtidigt är det självklart att demokraterna reagerar.
Här har man i åratal kunnat ösa statens pengar över NGO's som sedan gett pengar till partiet och partikassorna. Plus noshow job åt alla vänner och släktingar. Var skall dessa pengar komma ifrån nu?

Helt plötsligt inser man varför hela det etablerade politiska systemet hatar trump.
Citera
Idag, 06:45
Medlem
Precis som det finns gamla hederliga bra gråsossar finns det gammellibs som är vettiga , men partiet är ju totalt efterblivet idag.
Citera
Idag, 07:45
Medlem
Förstår att det är svårt att sitta tyst när denna stolle håller på att förstöra hela USA och skämma ut landet inför hela världen.
Citera
Idag, 08:58
Medlem
Men Trumps syn delas av fler än bara USA, vilket jag tycker är aningen skrämmande. Informationen som sprids utanför EU skiljer sig alltmer från den i resten av världen. Även inom Europa finns det skilda perspektiv – synen på Zelensky ifrågasätts allt oftare, och benämningen "diktator" används idag i högre grad än tidigare.

Kopplingen mellan Zelensky och oligarken Ihor Kolomojskyj, som även haft affärsrelationer med Bidens son, har inte tagits upp på allvar av Trump. Men den frågan lär få större uppmärksamhet så snart Zelensky avsätts, vilket kan bana väg för att han framställs som den korrupta figur vissa menar att han är.

Både Zelensky och Biden är medvetna om detta, och om Zelensky avgår återstår två möjliga scenarier: antingen blir han mördad av sitt eget folk, eller så säkrar han sin egen framtid genom att skriva under en uppgörelse, sälja ut allt och fly till ett annat land där han kan leva som miljardär.
Citera
Idag, 09:03
Medlem
Demokraterna har reagerat väldigt lamt och även hela övriga amerikanska samhället verkar vara helt förlamade, de verkar inte inse att de har röstat bort sin egen demokrati. Trump kommer under sina 4 kommande år göra allt för att säkra att makten stannar kvar hos honom (förlänga sin presidentperiod) eller att han och MAGA behåller kontrollen över de viktiga samhällsorganen.

Samtidigt, jag kan i viss mån förstå amerikanen. De fick i praktiken välja mellan pest eller kolera. Oavsett vad de väljer så blir det skit med det alternativ som de får att välja mellan.

USA är ett bra exempel på extremisternas land, det vanliga folket har inte så mycket att säga till om.
Citera
Idag, 09:27
Medlem
swebarbs avatar
Sjuka människor dom där demokraterna man undrar vad fan det är för fel i huvudet på dom?
Citera
Idag, 09:54
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Dagens demokrater kan antagligen inte vända partiet.

De drog donald inför rätta 34ggr utan att förstå att denna politisering av domstolar är något folk avskyr mer än Donald Trump. Och med all rätt. Hur knäpp Donald än är är det inte förbjudet. Att missbruka det politiska system är däremot förkastligt.

Samtidigt är det självklart att demokraterna reagerar.
Här har man i åratal kunnat ösa statens pengar över NGO's som sedan gett pengar till partiet och partikassorna. Plus noshow job åt alla vänner och släktingar. Var skall dessa pengar komma ifrån nu?

Helt plötsligt inser man varför hela det etablerade politiska systemet hatar trump.

Sant. Om man är hederlig, skattebetalare borde man ge stående ovationer till Trump om inte annat så just för detta.

Citat:
Ursprungligen postat av PickAtchuz
Men Trumps syn delas av fler än bara USA, vilket jag tycker är aningen skrämmande. Informationen som sprids utanför EU skiljer sig alltmer från den i resten av världen. Även inom Europa finns det skilda perspektiv – synen på Zelensky ifrågasätts allt oftare, och benämningen "diktator" används idag i högre grad än tidigare.

Kopplingen mellan Zelensky och oligarken Ihor Kolomojskyj, som även haft affärsrelationer med Bidens son, har inte tagits upp på allvar av Trump. Men den frågan lär få större uppmärksamhet så snart Zelensky avsätts, vilket kan bana väg för att han framställs som den korrupta figur vissa menar att han är.

Både Zelensky och Biden är medvetna om detta, och om Zelensky avgår återstår två möjliga scenarier: antingen blir han mördad av sitt eget folk, eller så säkrar han sin egen framtid genom att skriva under en uppgörelse, sälja ut allt och fly till ett annat land där han kan leva som miljardär.

Biden är nog inte så medveten, men Zelensky är det. Han gick ju till val på att minska spänningarna med Ryssland och söka fred. Globalisterna lurade/mutade/tvingade honom att göra tvärtom. Nu sitter han där, garanterat medveten om att han kanske aldrig kommer få njuta av alla miljarder som han förskingrat. Det kan ju förklara paniken. EU-ledarna som klappar honom på ryggen och kindpussar kan närmst liknas med personer som ger den stupfulle sina bilnycklar så han ska köra berusad.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Sjuka människor dom där demokraterna man undrar vad fan det är för fel i huvudet på dom?

När nu Trumpadministrationen
-rensar upp i alla register med döda 100, 200, 300-åringar
-sparkar ut 10-20 illegala invandrare
-inför foto-ID vid röstning
så kommer nog Demokraterna ha svårt att vinna något val under många mandatperioder igen. Kan de dessutom under den här mandatperioden rensa ut i domstolarna och i MSM samt all korruption och aktivism inom myndigheterna så kanske USA kan bli ett anständigt land igen. Vi kan ju alltid hoppas att europeiska ledare ser och lär sig. I värsta fall kanske det är till det nya USA man styra kosan.

Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Demokraterna har reagerat väldigt lamt och även hela övriga amerikanska samhället verkar vara helt förlamade, de verkar inte inse att de har röstat bort sin egen demokrati. Trump kommer under sina 4 kommande år göra allt för att säkra att makten stannar kvar hos honom (förlänga sin presidentperiod) eller att han och MAGA behåller kontrollen över de viktiga samhällsorganen.

Samtidigt, jag kan i viss mån förstå amerikanen. De fick i praktiken välja mellan pest eller kolera. Oavsett vad de väljer så blir det skit med det alternativ som de får att välja mellan.

USA är ett bra exempel på extremisternas land, det vanliga folket har inte så mycket att säga till om.

Hörde häromdagen att ordet demokrati mycket medvetet inte finns skrivet någonstans i Konstitutionen. The founding forefathers såg bristerna i demokrati. Fråga mig inte hur det hänger samman eller hur de resonerade för det minns jag inte.

Den avgörande punkten om Trump är god eller ond som jag ser det är hur han hanterar Israel och Deep State. Allt det andra verkar han kunna göra med vänster hand, men att ta sig an I/DS är ingen liten tugga. Det sagt, jag tror fortfarande på honom och jag menar att varken är pest eller kolera utan kanske till och med den Västerländska Civilisationens räddare. Kanske kommer man betrakta honom som en man som borde haft mantel på sig.
Citera
Idag, 10:45
Medlem
Fint tal och fantastiskt mycket uträttat under så kort tid. Svårt att inte bli mäkta imponerad.
Tror att de inte kommer lyckas så bra med att städa upp inom FBI. Finns en del dåliga tecken där,
men hoppas att även det lyckas. Israels inflytande är också ett område som är svårt att hantera, men vi får se.

...och demokraterna?

Tja, de flesta ser väl att deras enda uppgift är att förstöra så mycket som möjligt. Tjuriga småbarn!
Citera
Idag, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Den avgörande punkten om Trump är god eller ond som jag ser det är hur han hanterar Israel och Deep State. Allt det andra verkar han kunna göra med vänster hand, men att ta sig an I/DS är ingen liten tugga. Det sagt, jag tror fortfarande på honom och jag menar att varken är pest eller kolera utan kanske till och med den Västerländska Civilisationens räddare. Kanske kommer man betrakta honom som en man som borde haft mantel på sig.

Jag tror inte att det går någon nöd på Europa, vi har ju en förmåga att sluta samman mot hoten som uppstår. Som t.ex att ganska snabbt nu kunna styra om tiotusentals miljarder kr i investeringar som går till Europa istället för till USA.

Jag vet inte vad Trump vill uppnå egentligen med alla sina utspel, speciellt då Ukraina och tullarna mot resten av världen. Han verkar inte riktigt förstå att folk reagerar tillbaka, vilket kan ses i att han vill införa tullar, men hotar med att höja tullarna ännu mer om motparten också inför tullar.

Väldigt ensidigt beteende liksom och jag tror att nu när amerikanerna röstat fram Trump och MAGA igen för andra gången så tappar väldigt många i övriga världen tålamodet med USA som ändå haft ett väldigt högt förtroendekapital.

Återigen så vet jag inte rikigt hur det gynnar USA?
Citera
Idag, 10:59
Medlem
hjaelploskilles avatar
Dems är bara dåliga på att se bra ut och det skadar dem att ständigt agera som om gemene amerikan är införstådd med vad som pågår. Trump har kämpat för att dra in pengar till cancerforskning och då är det logiskt att inte klappa för en president som visar upp en unge som till följd av presidentens policies inte hade fått behandlingen han får, men gemene amerikan har inte koll på detta och då ser Dems ut som ett gäng rövhål
Citera
Idag, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Dems är bara dåliga på att se bra ut och det skadar dem att ständigt agera som om gemene amerikan är införstådd med vad som pågår. Trump har kämpat för att dra in pengar till cancerforskning och då är det logiskt att inte klappa för en president som visar upp en unge som till följd av presidentens policies inte hade fått behandlingen han får, men gemene amerikan har inte koll på detta och då ser Dems ut som ett gäng rövhål

Höga hästar fungerar inte, så låt oss testa ännu högre hästar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in